17" laptop om in de tuin en op terras te kunnen werken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukebuffel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik heb een droom: werken in de buitenlucht. Ook wil ik mobieler zijn wat betreft m'n werkplaats, dus ik ben op zoek naar een high end laptop waar ik productief op kan zijn. Met productief bedoel ik: groot. Ik werk nu op een groot 34" ultrawide monitor en ben helemaal gewend aan meerdere windows open te hebben. Ok, dat is op een laptop sowieso anders, maar ik heb nu een 14"laptop en ik merk dat ik die gewoon laat liggen, ook als ik een artikel moet schrijven of iets dergelijls. Zelfs daar is het voor mij te klein voor want ik ben gewend om tegelijkertijd een windowtje voor telegram en/of whatsapp open te hebben. Maar doorgaans ben ik dingen aan het browsen terwijl ik tegelijkertijd deze chats of iets anders in de gaten moet houden, vandaar mijn wens voor 17"

Wat ik echter merk is dat mijn wens om een heldere monitor van 17" blijkbaar zo uniek is, dat ik moeite heb om de juiste reviews en tips te vinden. Wel weet ik dat een mat IPS scherm een harde eis is en dat ik vooral naar NITS moet kijken. Vooralsnog zijn de hoge nits (500-700) allemaal alleen in 15inch of 13 inch modellen beschikbaar (zie https://www.notebookcheck...ed-thus-far.316670.0.html voor 5 modellen met zeer hoge brightness).

Wie heeft ervaring met het werken met een laptop in de buitenlucht? Is het uberhaupt te doen met een standaard laptop (is 500 nits bijvoorbeeld genoeg? Ik zie ook modellen met 400 nits, is dat genoeg?) en zo ja, hebben jullie tips voor 17" modellen?

*EDIT*
- Mijn pricerange is zeer flexibel aangezien ik er dag in dag uit mee wil werken.
- High end games zal ik er niet mee spelen

Hartelijke groeten,
Bouke

[ Voor 5% gewijzigd door boukebuffel op 12-05-2019 23:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Wat is je pricerange?

De Legion Y740 17-inch gaat tot 500 nits volgens de technische specificaties:
17,3" FHD (1920 x 1080), 72% kleurbereik, geschikt voor Dolby Vision, 144 Hz, tot 500 nits, optionele NVIDIA® G-SYNC
https://www.lenovo.com/nl...ion-Y740-17/p/88GMY701062

[ Voor 126% gewijzigd door CyberMania op 12-05-2019 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukebuffel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-07-2024
Ah die dingen had ik er even bij moeten zetten. Ik heb het in de post aangepast.

Aangezien ik er elke dag veelvuldig mee wil werken, heb ik praktisch geen maximumprijs. Ik wil er goed mee kunnen werken :)

Gamen zal ik er niet echt mee doen, daarom zou die Legion misschien wat overkill zijn. Maar als blijkt dat zoiets de enige oplossing zou zijn, kan ik er even over nadenken. Evengoed bedankt voor je suggestie!

[ Voor 11% gewijzigd door boukebuffel op 12-05-2019 23:32 ]