Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Hai,

Volgende probleem doet zoch voor:

Wij hebben thuis een 150 mbit lijn met een 15 mbit upload.

Dit wordt gedeeld met 3 horizon boxen, 2 wifi radios 4 computers en 4 smartphones en een 8 camera nvr systeem.

Het probleem is dat wij een fanatieke gamer in ons midden hebben, zodra die een download aanzet wordt al het internet opgesloekt naar die pc waardoor de overige apparaten nog maar een krappe 1.5 mb download binnen trekken.

Ik zou dus graag een limiet willen instellen voor die pc, dat die niet meer het hele internet kan weg trekken zodra er een download gestart wordt.

De router is een (tp link wr 1043nd) met daar achter een archer c7 point met ziggo firmware.

Suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04

Detmer

Professioneel prutser

Staat er in de handleiding van een van de apparaten iets over genoemd?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Detmer schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:11:
Staat er in de handleiding van een van de apparaten iets over genoemd?
Ja, hoofdstuk 5.14 van de TP-Link staat er iets over Bandwidth Control.

@Webstarr neem aan dat je dat al hebt ingesteld maar dat het dus blijkbaar niet werkt gezien je vraagstelling. Welke settings heb je nu aangezet / geconfigureerd?

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2019 18:31 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netwerk wise is het best, maar daarnaast hebben bijna alle clients ook bandwidth control waardoor games iets minder snel binnengehaald kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
MAX3400 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:31:
[...]

Ja, hoofdstuk 5.14 van de TP-Link staat er iets over Bandwidth Control.

@Webstarr neem aan dat je dat al hebt ingesteld maar dat het dus blijkbaar niet werkt gezien je vraagstelling. Welke settings heb je nu aangezet / geconfigureerd?
Ik heb de engros - degros functie ingesteld voor het ipadres van die pc.

Maar op een of andere manier werkt dat niet, heb de pc een vast ip adres gegeven en de gegevens ingevult in kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Webstarr schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:33:
[...]

Ik heb de engros - degros functie ingesteld voor het ipadres van die pc.

Maar op een of andere manier werkt dat niet, heb de pc een vast ip adres gegeven en de gegevens ingevult in kb.
Post anders de exacte settings eens die je ingesteld hebt, inclusief port range e.d. Het lijkt mij dat als die optie in de firmware van de router zit, dit ook zou moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Laatst online: 22:29
Waarschijnlijk werkt die functie wel, maar dan moet je ergens een vinkje voor hardware NAT acceleration uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:59
Is het een probleem om het op De client zelf te regelen? (dus zegmaar in samenspraak ) of liever via externe hardware ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

_trickster_ schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:47:
Is het een probleem om het op De client zelf te regelen? (dus zegmaar in samenspraak ) of liever via externe hardware ?
Stel nou eens dat de PC niet het probleem is maar dat een WiFi radio onnodig veel data slurpt. Hoe ga je dat dan regelen?

Centraal iets in kunnen stellen is altijd effectiever dan "ergens even een stukje software" activeren per device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
Aah,

Ik heb het voorelkaar gekregen,

Heb de TP link even gereset, en ik kan nu alles prima instellen.

Nu alleen nog even spelen met de waardes.

Moet ik bij het bandwith control vakje, de engros (download?) en degros (upload?) de gegevens in kbps voeren welke mijn ISP aanbied?
En dan vervolgens bij rule list de gegevens invullen om een bepaalde IP het download gebeuren te beperken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:59
MAX3400 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:50:
[...]

Stel nou eens dat de PC niet het probleem is maar dat een WiFi radio onnodig veel data slurpt. Hoe ga je dat dan regelen?

Centraal iets in kunnen stellen is altijd effectiever dan "ergens even een stukje software" activeren per device.
Dat ben ik ook wel met je eens.
Maar als het probleem alleen wordt veroorzaakt door een Steam client of een torrent, en geen andere dingen zou ik het persoonlijk begrenzen in de software zelf, met de opties die de applicaties vaak zelf te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Webstarr schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:52:
Moet ik bij het bandwith control vakje, de engros (download?) en degros (upload?) de gegevens in kbps voeren welke mijn ISP aanbied?
En dan vervolgens bij rule list de gegevens invullen om een bepaalde IP het download gebeuren te beperken?
Heb je de handleiding gelezen? Ik vermoed van niet want waarom zou je een machine per IP willen limiteren op de maximale snelheid van je ISP? Dan ben je net zover als de situatie in je startpost :)

Pagina: 1