plukassen schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:25:
[...]
Mag ik vragen hoe groot de ruimte is waar je de BK Gemini II in gebruikt. Ik wil ook het laag wat aanvullen, vooral voor muziek, dus het hoeft niet extreem laag te zijn. Naar mijn idee is de Gemini II voldoende voor mijn kamer (30 m2) en lagere volumes (het hoeft ook allemaal niet zo hard meer

.
Dat gaat wat de afmetingen betreft wel goedkomen, alleen is het uiteraard lastig in te schatten hoe de ruimte verder met de lage frequenties omgaat. Vroeger bij mijn ouders had ik een HT op zolder gemaakt (5,5 x 3,6 mtr) en daar kreeg ik pas hoorbaar sublaag met 800 watt en 2x 11" in een 140 liter bassreflex kast. Het voordeel was wel dat het dan ook extreem goed voelbaar was, maar voor de buren tot 6 huizen verderop was het killing. Gelukkig zal niet elke ruimte zo'n spons zijn voor laagfrequent. Mijn huidige woonkamer van 8,5 x 5 mtr én daarbij nog een open keuken wordt op de luisterplek goed gevuld met een klassieke Mission 7as2 subwoofer 2 x 8" in een 22 liter gesloten kast met 'slechts' 150 Watt RMS. Bruikbare in room response gaat tot z'n 27Hz, daarna loopt het snel af, maar voor de meeste muziek is het een hele fijne en snelle sub. Gekocht voor € 100,- op Marktplaats. Daar zijn tegenwoordig veel leuke spullen te vinden voor weinig nu iedereen een soundbar wilt!
Hoe dan ook de Gemeni II is een erg fraaie sub. Naar mijn mening is de XLS200 de meerprijs wel waard, maar zo kan je aan de gang blijven natuurlijk.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2