Goede subwoofer 300 - 400 euro?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanot14
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-05-2020
Ik ben opzoek naar een goede subwoofer voor mijn stereo set.

Budget:
300 - 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor:
40% films
60% muziek

Wat heb ik zelf al gevonden?
- Klipsch R-12SW
- Bowers & Wilkins ASW610

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

bernardV in "Goede receiver voor teufel ultima 40 mk3" ? De sub van Teufel is wel aardig en die had je mogelijk meteen kunnen meebestellen zoals gesuggereerd.

Tip: je startpost is wel erg karig. Welke receiver heb je? Zoek je een actieve of passive subwoofer? Waarom voldoen de twee gevonden modellen niet voor je (of wel)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:08
Let wel op dat je niet elke subwoofer kan aansluiten op stereo versterker alleen met high level aansluiting kan dat.

En voor muziek is gesloten subwoofer vak beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:25
Amdwarrior schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:27:
Let wel op dat je niet elke subwoofer kan aansluiten op stereo versterker alleen met high level aansluiting kan dat.

En voor muziek is gesloten subwoofer vak beter
Een subwoofer met high level inputs kun je op luidspreker uitgangen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:08
martyw schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:02:
[...]

Een subwoofer met high level inputs kun je op luidspreker uitgangen aansluiten.
Dat zei ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanot14
Ben opzoek naar een active sub. Als receiver heb ik de Denon AVR-X1400H. De T10 van Teufel had ik ook al naar zitten kijken inderdaad. Alleen 37hz lijkt mij niet zo heel erg laag. De Klipsch gaat tot 29hz en is ook nog eens 100 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:25
Nu zie ik het ook, mijn dyslexie speelt weer eens op :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanot14
Ik zat net ook te kijken naar de Jamo J12. Alleen deze is toch precies hetzelfde als de Klipsch R-12SW? Ik lees ook dat ze uit dezelfde fabriek komen. Alleen de Jamo is maar 270 euro en gaat ook nog eens tot 27hz in plaats van de Klipsch die tot 29hz gaat. Welke zou beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvb95
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-01-2024
Wellicht zou je ook eens kunnen kijken naar een Polk Audio HTS 10 subwoofer. Deze gaat tot 25 Hz laag en kan prima worden aangesloten op een Denon AVR-X1400H. Polk is marktleider in de VS op het gebied van luidsprekers, maar hier nog vrij onbekend.
https://nl.polkaudio.com/products/hts10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:54

FeaR

In GoT we trust

dennisvb95 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:01:
Wellicht zou je ook eens kunnen kijken naar een Polk Audio HTS 10 subwoofer. Deze gaat tot 25 Hz laag ..
Wel appels met appels vergelijken. De andere waardes in dit topic zijn op -3dB gemeten/opgegeven waar POLK daar 30 Hz opgeeft. Niet dat het een aanzienlijk verschil is plus dat de akoestiek van de ruimte wellicht nog meer meespeelt dan deze getallen maar het geeft wel een eerlijker beeld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06 18:13
@nathanot14 Heb je de Teufel speakers gekocht die je noemde in de post die @MAX3400 aanhaalt?
Zo ja, dan zou ik contact opnemen met Teufel en vragen of je er de set van kunt maken, zo kort na elkaar is dat vast mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanot14
dennisvb95 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:01:
Wellicht zou je ook eens kunnen kijken naar een Polk Audio HTS 10 subwoofer. Deze gaat tot 25 Hz laag en kan prima worden aangesloten op een Denon AVR-X1400H. Polk is marktleider in de VS op het gebied van luidsprekers, maar hier nog vrij onbekend.
https://nl.polkaudio.com/products/hts10
Zou deze dan de R-12SW van Klipsch overtreffen? De Klipsch is 12 inch, gaat tot 29hz en is ook nog is zo 100 euro goedkoper. Dan lijkt me dat een betere keuze of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanot14
bernardV schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:48:
@nathanot14 Heb je de Teufel speakers gekocht die je noemde in de post die @MAX3400 aanhaalt?
Zo ja, dan zou ik contact opnemen met Teufel en vragen of je er de set van kunt maken, zo kort na elkaar is dat vast mogelijk.
Ja ik wilde ook eerst de hele set halen alleen de T10 sub die erbij zit lijkt me niet zo goed. Het is een 10 inch die tot 37hz gaat. Lijkt me een beetje zonde van het geld. Kan er ook geen reviews over vinden veder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06 18:13
37Hz is niet geheel waar, op -3dB gaat hij tot 33Hz volgens de specs en zo zijn de andere waardes ook gemeten zoals @FeaR al zei.

//EDIT:
Er zijn best wel wat tests te vinden trouwens:
https://subwoofertests.de/teufel-t-10/
https://www.areadvd.de/te...woofer-mit-25-cm-chassis/
http://www.i-fidelity.net...no/teufel-t8t10/test.html

[ Voor 51% gewijzigd door BernardV op 14-05-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanot14
bernardV schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:01:
37Hz is niet geheel waar, op -3dB gaat hij tot 33Hz volgens de specs en zo zijn de andere waardes ook gemeten zoals @FeaR al zei.

//EDIT:
Er zijn best wel wat tests te vinden trouwens:
https://subwoofertests.de/teufel-t-10/
https://www.areadvd.de/te...woofer-mit-25-cm-chassis/
http://www.i-fidelity.net...no/teufel-t8t10/test.html
Maar zou deze sub dan interessant zijn tegen over de R-12SW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanot14
Heb toch maar de Klipsch R-12SW besteld. Kreeg net een email van de webshop dat ik zonder bij te betalen de nieuwe R-120SW mag hebben als ik wil. Heb gelijk ja gezegt. Is een sub van 450 euro en heb er maar 300 voor hoeven betalen. Lijkt mij een mooie deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-06 15:09
nathanot14 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:12:
Heb toch maar de Klipsch R-12SW besteld. Kreeg net een email van de webshop dat ik zonder bij te betalen de nieuwe R-120SW mag hebben als ik wil. Heb gelijk ja gezegt. Is een sub van 450 euro en heb er maar 300 voor hoeven betalen. Lijkt mij een mooie deal!
Zeker een mooie deal! Mag je ook zeggen waar je dat besteld heb zit zelf tussen de keuze van een Jamo J12 of klipsch R-12SW wat inderdaad dezelfde subwoofer is. Helaas levert Klipsch geen wit dus ik neig meer naar de Jamo op het moment. Had liever een J112 nog ergens gevonden in het wit maar die lijken nergens te vinden te zijn :(

Maar voor zo'n deal wil ik het zwart ook wel voor lief nemen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanot14
Ja mijn voorkeur ging toch uit naar Klipsch. Lijkt me een wat beter merk wat ook al een tijdje rond speelt in de audio wereld. Had hem besteld op https://www.plattetv.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
Kijk ook eens naar de BK XXLS400

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-06 15:09
nathanot14 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:36:
Ja mijn voorkeur ging toch uit naar Klipsch. Lijkt me een wat beter merk wat ook al een tijdje rond speelt in de audio wereld. Had hem besteld op https://www.plattetv.nl
Geprobeerd de zelfde deal te halen maar ze willen niet mee werken jammer genoeg. Kon de R-120SW voor 419 oppikken bij ze. Maar eens goed nadenken of dat het verschil waard is zeker omdat de Jamo j12 (precies het zelfde als de R-12SW) nog goedkoper is op te pikken 270 euro bij doublepoint.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-05 14:47
Greetoz schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:06:
Kijk ook eens naar de BK XXLS400
Hier ook tot volle tevredenheid een BK Gemini II staan. Verassend veel power in zo'n klein doosje. Keurig afgewerkt ook! BK heeft een keurige prijs-kwaliteitverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukassen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-03 09:33
Chic de Friemel schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:50:
[...]

Hier ook tot volle tevredenheid een BK Gemini II staan. Verassend veel power in zo'n klein doosje. Keurig afgewerkt ook! BK heeft een keurige prijs-kwaliteitverhouding.
Mag ik vragen hoe groot de ruimte is waar je de BK Gemini II in gebruikt. Ik wil ook het laag wat aanvullen, vooral voor muziek, dus het hoeft niet extreem laag te zijn. Naar mijn idee is de Gemini II voldoende voor mijn kamer (30 m2) en lagere volumes (het hoeft ook allemaal niet zo hard meer 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:00

Major_ton

Shoot!

plukassen schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:25:
[...]

Mag ik vragen hoe groot de ruimte is waar je de BK Gemini II in gebruikt. Ik wil ook het laag wat aanvullen, vooral voor muziek, dus het hoeft niet extreem laag te zijn. Naar mijn idee is de Gemini II voldoende voor mijn kamer (30 m2) en lagere volumes (het hoeft ook allemaal niet zo hard meer 8) .
Dat gaat wat de afmetingen betreft wel goedkomen, alleen is het uiteraard lastig in te schatten hoe de ruimte verder met de lage frequenties omgaat. Vroeger bij mijn ouders had ik een HT op zolder gemaakt (5,5 x 3,6 mtr) en daar kreeg ik pas hoorbaar sublaag met 800 watt en 2x 11" in een 140 liter bassreflex kast. Het voordeel was wel dat het dan ook extreem goed voelbaar was, maar voor de buren tot 6 huizen verderop was het killing. Gelukkig zal niet elke ruimte zo'n spons zijn voor laagfrequent. Mijn huidige woonkamer van 8,5 x 5 mtr én daarbij nog een open keuken wordt op de luisterplek goed gevuld met een klassieke Mission 7as2 subwoofer 2 x 8" in een 22 liter gesloten kast met 'slechts' 150 Watt RMS. Bruikbare in room response gaat tot z'n 27Hz, daarna loopt het snel af, maar voor de meeste muziek is het een hele fijne en snelle sub. Gekocht voor € 100,- op Marktplaats. Daar zijn tegenwoordig veel leuke spullen te vinden voor weinig nu iedereen een soundbar wilt!

Hoe dan ook de Gemeni II is een erg fraaie sub. Naar mijn mening is de XLS200 de meerprijs wel waard, maar zo kan je aan de gang blijven natuurlijk.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:12
@Major_ton Spons? Reflecties van de lage frequenties zijn juist het issue (staande golven). Ik denk dat je gewoon op de verkeerde plek zat waardoor het laag zo ondervertegenwoordigd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:00

Major_ton

Shoot!

LA-384 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:57:
@Major_ton Spons? Reflecties van de lage frequenties zijn juist het issue (staande golven). Ik denk dat je gewoon op de verkeerde plek zat waardoor het laag zo ondervertegenwoordigd was.
Gelijk weer assumpties, zonder eerst even verder te vragen. Zonder extreem geweld was er gewoon geen hoorbaar sublaag te krijgen in die ruimte, met geen enkele opstelling en op geen enkele (luister)plek. De schuine daken en gebruikte materialen hebben daar zeker ook niet bij geholpen. Tussen 70 en 200Hz was er wel veel energie, maar daaronder stortte het als een kaartenhuis in elkaar. Meettechnisch is dat allemaal goed te verklaren, maar niet iedereen heeft er evenveel verstand van.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukassen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-03 09:33
Major_ton schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:12:
[...]

Dat gaat wat de afmetingen betreft wel goedkomen, alleen is het uiteraard lastig in te schatten hoe de ruimte verder met de lage frequenties omgaat. Vroeger bij mijn ouders had ik een HT op zolder gemaakt (5,5 x 3,6 mtr) en daar kreeg ik pas hoorbaar sublaag met 800 watt en 2x 11" in een 140 liter bassreflex kast. Het voordeel was wel dat het dan ook extreem goed voelbaar was, maar voor de buren tot 6 huizen verderop was het killing. Gelukkig zal niet elke ruimte zo'n spons zijn voor laagfrequent. Mijn huidige woonkamer van 8,5 x 5 mtr én daarbij nog een open keuken wordt op de luisterplek goed gevuld met een klassieke Mission 7as2 subwoofer 2 x 8" in een 22 liter gesloten kast met 'slechts' 150 Watt RMS. Bruikbare in room response gaat tot z'n 27Hz, daarna loopt het snel af, maar voor de meeste muziek is het een hele fijne en snelle sub. Gekocht voor € 100,- op Marktplaats. Daar zijn tegenwoordig veel leuke spullen te vinden voor weinig nu iedereen een soundbar wilt!

Hoe dan ook de Gemeni II is een erg fraaie sub. Naar mijn mening is de XLS200 de meerprijs wel waard, maar zo kan je aan de gang blijven natuurlijk.
Dank voor je reactie. Ja, het is voor mij de Gemini II of de XLS200. Meerprijs van een dikke honderd Euro voor een aanschaf die de komende jaren mee zou moeten kunnen gaan is natuurlijk wel te overzien. Ga ik denk ik toch voor de XLS200. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:12
Major_ton schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:40:
Gelijk weer assumpties, zonder eerst even verder te vragen.
Daar heb je wel een punt. Aangezien 99% van de mensen (gok) niet weet van het bestaan van staande golven, was dat het eerste waar ik aan dacht. Het is een veelgehoorde klacht die door een groot aantal mensen opgelost hoopt te worden door een andere, grotere subwoofer.

Bovendien werd de aanname versterkt door je opmerking dat je buren tot 6 huizen verderop ook konden meegenieten.

Maar goed, mijn kennis rijkt niet verder dan wat algemeenheden. Dus het effect van schuine daken is mij niet bekend.
Pagina: 1