Toon posts:

OS voor Mac LC475

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier net een schattig LC475 macje van een enkele reis naar de vuilcontainer gered.

Hij heeft een 80MB hddtje en 20MB ram.

Mijn vraag:

Welk MacOS is het meest geschikt voor dit doosje?

en een tweede vraag:

Heeft iemand enig idee waar ik de install floppen van zo'n oude versie van MacOS vandaan zou kunnen halen? Ik heb OS 9.1 en OS X op CD en als de machine al een CDrom had waren die twee obviously niet echt een optie.

Iemand die raad weet?

Verwijderd

ik heb hier ook oude troep staan.. waaronder een LC II
als ik zoek naar OSses die het beste erop draaien ga ik altijd naar http://www.everymac.com
hebben ALLE specs van ALLE mac-systems (incluus clones)
ik zou er 7.5.5 op zetten (die kan je trouwens gratis downloaden van apple)
bij mijn LC II lukte het niet omdat de HD te vol was... (zit Quark Xpress enzo op....)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 17:38 schreef denki_akira het volgende:
ik heb hier ook oude troep staan.. waaronder een LC II
als ik zoek naar OSses die het beste erop draaien ga ik altijd naar http://www.everymac.com
hebben ALLE specs van ALLE mac-systems (incluus clones)
ik zou er 7.5.5 op zetten (die kan je trouwens gratis downloaden van apple)
bij mijn LC II lukte het niet omdat de HD te vol was... (zit Quark Xpress enzo op....)
Waar vind ik dat OS bij apple? Ik kan het niet vinden... En het moet als floppy images want er zit geen CD in het beestje.

En: is er een tooltje om die floppen vanaf een PC aan te maken? Klinkt ingewikkeld maar de enige manier voor mij om het te doen is de floppen hier op mijn werk op een PC aan te maken want ik heb dus op mijn G4 ook geen floppydrive....

Verwijderd

Als je die disk-images bij apple met een pc wilt ophalen, kun je het vergeten.

Die werken dan niet meer.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je Mac OS 7.6.1 kan scoren moet je die draaien, anders kun je 7.5.3/7.5.5 gratis downloaden bij Apple.

Die 20 MB RAM is wel relaxed, jammer dat er 80 MB in zit, is aan de kleine kant.

Van PC naar Mac brengen is altijd lastig.
Die images zijn trouwens geen floppy-images, je kunt de network access bootdisk gebruiken.

Het gemakkelijkste is Mac OS 7.0.1 downloaden, dat zijn floppy images. Vanaf een Mac op floppen zetten, en eventueel als backup als floppy-images op een PC harddisk zetten (dat kan namelijk wel :) )

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Op donderdag 26 juli 2001 17:47 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Waar vind ik dat OS bij apple? Ik kan het niet vinden... En het moet als floppy images want er zit geen CD in het beestje.
nederlands:
ftp://ftp.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/Dutch/Macintosh/System/Full_Installs/System_7.5_Version_7.5.3/
en de engelse versie:
ftp://ftp.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/English-International/Macintosh/System/Full_Installs/System_7.5_Version_7.5.3/

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1