Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het doel van het nieuwe systeem is voornamelijk gamen. Denk hierbij aan games als BF5, Far Cry 5, Fortnite (Competitive) en voor de komende jaren gewoon de meeste AAA titels. Ik wil graag dat het systeem de komende jaren bovengenoemde op ultra/high kan draaien. Voorlopig weet ik nog niet welke monitor ik aan wil schaffen (wel eentje met 144hz), en ik weet dus ook niet in hoeverre ik met 1080p/1440p/ultrawide rekening moet houden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als maximum zit ik aan de 2000 euro te denken. Hierbij zou dan wel een nieuwe monitor inbegrepen zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment ziet mijn systeem, van 5 jaar oud, er zo uit:
Het idee is om dit systeem door te verkopen als een upgrade niet voldoende is. Alleen de twee HDD's (die niet in de lijst staan) wil ik meenemen voor backup doeleinden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem van mijn dromen is het BBG systeem van mei:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald merk. Omdat mijn 'droom' systeem niet binnen budget past heb ik gekeken naar een alternatief. Ik kwam uit op de BBG van Januari:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het prettig vinden als het systeem niet teveel geluid maakt. Dit is echter geen harde eis.
Ik hoef geen RGB of andere estetische onzin, een mooie kast is voldoende.
Ga je overklokken?
Nooit gedaan dus verwacht hier ook niet mee bezig te gaan tenzij het dusdanig veel oplevert.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag zou willen weten is het volgende:
- Is een upgrade voldoende om de komende jaren vooruit te kunnen?
- Als een upgrade niet voldoende is, voldoet de gekozen build wel, en zijn er dan ook nog verbeterpunten binnen dat systeem (betere bang-for-buck etc.)?
- Is het waard om te wachten op bijvoorbeeld de AMD 3**** series?
- Zijn er nog monitoren die aangeraden kan worden voor het uiteindelijke systeem?
Het doel van het nieuwe systeem is voornamelijk gamen. Denk hierbij aan games als BF5, Far Cry 5, Fortnite (Competitive) en voor de komende jaren gewoon de meeste AAA titels. Ik wil graag dat het systeem de komende jaren bovengenoemde op ultra/high kan draaien. Voorlopig weet ik nog niet welke monitor ik aan wil schaffen (wel eentje met 144hz), en ik weet dus ook niet in hoeverre ik met 1080p/1440p/ultrawide rekening moet houden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als maximum zit ik aan de 2000 euro te denken. Hierbij zou dan wel een nieuwe monitor inbegrepen zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment ziet mijn systeem, van 5 jaar oud, er zo uit:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4670K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon R9 290X Gaming 4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V Series V550 | € 81,55 | € 81,55 |
| 1 | Solid state drives | Crucial M500 2,5" 240GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 132,50 | ||
Het idee is om dit systeem door te verkopen als een upgrade niet voldoende is. Alleen de twee HDD's (die niet in de lijst staan) wil ik meenemen voor backup doeleinden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem van mijn dromen is het BBG systeem van mei:
| 1 | Processors | Intel Core i9-9900K Boxed | € 529,34 | € 529,34 |
| 1 | Moederborden | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio | € 1.252,- | € 1.252,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart | € 134,05 | € 134,05 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 148,39 | € 148,39 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/16 | € 105,37 | € 105,37 |
| 1 | Voedingen | Corsair HX750 V2 | € 138,90 | € 138,90 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 109,51 | € 109,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.601,56 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald merk. Omdat mijn 'droom' systeem niet binnen budget past heb ik gekeken naar een alternatief. Ik kwam uit op de BBG van Januari:
| 1 | Processors | Intel Core i7-9700K Boxed | € 428,50 | € 428,50 |
| 1 | Moederborden | MSI Z390-A PRO | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G | € 539,95 | € 539,95 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 91,50 | € 91,50 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 126,51 | € 126,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.526,31 | ||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het prettig vinden als het systeem niet teveel geluid maakt. Dit is echter geen harde eis.
Ik hoef geen RGB of andere estetische onzin, een mooie kast is voldoende.
Ga je overklokken?
Nooit gedaan dus verwacht hier ook niet mee bezig te gaan tenzij het dusdanig veel oplevert.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag zou willen weten is het volgende:
- Is een upgrade voldoende om de komende jaren vooruit te kunnen?
- Als een upgrade niet voldoende is, voldoet de gekozen build wel, en zijn er dan ook nog verbeterpunten binnen dat systeem (betere bang-for-buck etc.)?
- Is het waard om te wachten op bijvoorbeeld de AMD 3**** series?
- Zijn er nog monitoren die aangeraden kan worden voor het uiteindelijke systeem?
[ Voor 4% gewijzigd door blackelv op 12-05-2019 15:45 ]