Geen beeld, Pc start wel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjerk_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-09 11:52
Hallo,

Zoals de titel al zegt, de PC geeft geen beeld. (Heeft hij voorheen wel gedaan) De PC zelf start wel, alle fans draaien, lampjes gaan aan en de hardeschijf draait ook.

Dit alles is gebeurt nadat de PC een foutmelding gaf, waarin stond dat de PC niet goed is opgestart. (Zie bijlage). Vervolgens opnieuw en gaf geen beeld meer.

Ik heb al een andere kabel, poort en scherm geprobeerd. En nog geen beeld. Dus daar ligt het niet aan (heb ook on-board graphics geprobeerd). Ook heb ik de videokaart er uit en en weer in gedaan. En alle connectors gecontroleerd. Tot slot heb ik de hele PC losgekoppelt en 60 seconden de aan/uit-knop ingehouden. Vervolgens weer opgestart en nogsteeds geen beeld.

PSU: cooler master MWE 450W bronze (nieuw)
CPU: i5-3570k
CPU-cooler: Cooler master v8 (fan control)
GPU: Inno3d ichill GTX 770 (triple fan)
RAM: 16 GB ddr3
MOBO: Gigabyte GA-Z77X-D3H
SSD: Samsung 840 evo 250GB
HDD: seagate barracuda 2TB

Bijlage:
Afbeeldingslocatie: https://filestore.community.support.microsoft.com/api/images/daf90b55-a4bb-4026-87d0-e0cb004e48b6

Beste antwoord (via Tjerk_ op 12-05-2019 16:47)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Al geprobeerd in veilige modus op te starten?
Of booten zonder gpu?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Indien er belangrijke data op je SSD/HDD staat zou ik dat eerste veilig stellen.

Het lijkt erop dat een Windows 10 systeem bestand corrupt is, je kunt proberen om een herstel USB-stick te maken en dan jouw Windows 10 daarmee te repareren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Of booten zonder gpu?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimBC
  • Laatst online: 11:58
Kan je wel de bios in of helemaal niet? Misschien een andere aansluiting op je gpu proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjerk_
Wintervacht schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:10:
Of booten zonder gpu?
Ik heb hem (zonder visuele bevestiging) opgestard in safe-mode. Had toen alsog geen beeld. half uurtje later weer geprobeert normaal op te starten en gaf op wonderbaarlijke wijze weer beeld.

Of het nu door de safe-mode kwam dat weet ik niet. Maar in iedergeval bedankt voor het meehelpen/denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjerk_
TimBC schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:56:
Kan je wel de bios in of helemaal niet? Misschien een andere aansluiting op je gpu proberen.
Ik weet niet of ik in de bios kon komen, ik had daar geen visuele beverstiging van. Andere aansluiting op GPU ook geprobeerd. Mocht ook niet baten

(is inmiddels gefixt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimBC
  • Laatst online: 11:58
Ben toch benieuwd hoe je het gefixt hebt?

Nvm ik zie dat het random weer goed ging.
Wel apart en vervelend, hopen dat het niet vaker voorkomt. Kan ook met hitte te maken hebben, dat na een half uur afkoelen hij t weer deed misschien.

[ Voor 79% gewijzigd door TimBC op 12-05-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjerk_
TimBC schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:09:
Ben toch benieuwd hoe je het gefixt hebt?
Tjerk_ schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:45:
[...]

Ik heb hem (zonder visuele bevestiging) opgestard in safe-mode. Had toen alsog geen beeld. half uurtje later weer geprobeert normaal op te starten en gaf op wonderbaarlijke wijze weer beeld.

Of het nu door de safe-mode kwam dat weet ik niet. Maar in iedergeval bedankt voor het meehelpen/denken.
Eigenlijk weet ik het ook niet. Safe-mode dus geprobeerd, en na 30 minuten deed hij het weer. Dus ja....
Pagina: 1