Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca_030
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:20
Mijn vraag
Is de videokaart die ik heb gebruik kapot?

Relevante software en hardware die ik gebruik
>ASUS H81M-A Moederbord
16GB DDR3 werkgeheugen
Intel i5 4460 cpu
en een gigabyte auros RX 570 4GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Cmos batterij vervangen, handmatig bios reset met jumpers iGPU uitgeschakeld.
Bios defaults ingesteld. Met GURU 3D drivers verwijderd, detect daar wel welke videokaart erin zit.
Via apparaatbeheer oude hardware proberen in te stellen en hardware veranderingen opgezocht maar zonder resultaat.

In apparaatbeheer (device Manager) laat hij de beeldschermadapter van de rx570 ook niet zien.
Met intergrated graphics werkt de pc naar behoren.

Backstory:

[pc staat in slaapstand]
geprobeerd de fan van de videokaart eruit te halen omdat hij erg veel geluid maakte.
aan verkeerde kabel zitten trekken (van de gpu led's aan de zijkant) en toen ging de pc weer aan. dus kan het misschien ook zijn dat ik misschien kortsluiting heb gemaakt? kabels van led zijn nu niet aangesloten.

geen beeld meer gekregen sinds.

Graag hulp van onze super tweakers :>

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Dat is geen voeding voor de led, dat is gewoon voeding voor de gehele videokaart. Die moet je er dus wel in hebben zitten, anders doet ie het niet.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca_030
Dat is dus erg handig van mij.. de 4 kabels die op de pins moeten zijn allemaal los van het zwarte houdertje + van 1 kabel kan niet aangesloten worden tenzij die gesoldeert word. super bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Luca_030 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:48:
Dat is dus erg handig van mij.. de 4 kabels die op de pins moeten zijn allemaal los van het zwarte houdertje + van 1 kabel kan niet aangesloten worden tenzij die gesoldeert word. super bedankt voor je reactie :)
Eh wat? solderen?
Dat kan bijna niet kloppen, heb je iets afgebroken dan?

(Foto?)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Luca_030 Je moet geen drivers verwijderen, want dan krijg je ook geen beeld meer van iGPU. videokaart aansluiten en driver van AMD gebruiken. manual van je GPU http://download.gigabyte....nual/manual_amd_e_107.pdf

[ Voor 22% gewijzigd door Hackus op 12-05-2019 11:54 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:18

SA007

Moderator Tweaking
Move naar VB, dit lijkt een probleem met je videokaart.

Mocht je fan soldeerwerk nodig hebben kan het topic wel weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca_030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Is dat van de fans of Leds? Hoe dan ook voorzichtig proberen los te maken en beetje isolatietape erover want zo kan het stekkertje sowieso kortsluiting maken. Bovendien waarom zou je überhaupt en stekker lostrekken van iets wat op je videokaart???

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca_030
@ECP0WERS Zijn van de leds ja, toen ik het losmaakte begonnen de led's van de videokaart te knipperen. en vervolgens fans ook naar 100% de videokaart voeding is toch gewoon van de 8Pin en het PCI-e Slot? @Bart ®

Als ik de pins en de kabels netjes soldeer en afwerk. Zou het opgelost kunnen worden.

+

als de kaart geen 8pin voeding aangesliten heeft en de pc gaat aan spinnen de fans op normale snelheid.

[ Voor 31% gewijzigd door Luca_030 op 12-05-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ah dit maakt het wel wat duidelijker. Op de eerste foto, de geel met zwarte kabel links in beeld, is de voeding van je kaart. Die moet er sowieso inzitten. Als je andere kabels hebt losgetrokken onder de koeler of onder de metalen afdekplaat, dan is de kans aanwezig dat je wat gesloopt hebt.
Luca_030 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:21:
@ECP0WERS Zijn van de leds ja, toen ik het losmaakte begonnen de led's van de videokaart te knipperen. en vervolgens fans ook naar 100% de videokaart voeding is toch gewoon van de 8Pin en het PCI-e Slot? @Bart ®
Ja dat komt van de 8pins en uit het slot.

[ Voor 23% gewijzigd door Bart ® op 12-05-2019 12:22 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Is dit een nieuwe kaart of tweede hands? Indien tweede hands, komt hij van een miner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca_030
@Sp3ci3s8472 Ja het is een tweedehands kaart en komt uit mijn game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Oke, maar geen mine kaart. Bij sommige moet je de bios flashen namelijk. Dat is hier dus niet het geval.
Pagina: 1