Wie kan mij helpen in deze netwerk kwestie.
Mijn vraag, opstelling
Ik ben over van Ziggo (Motorola modem) naar Tele2 (ZTE) modem en nu kan ik mijn router met HD's niet meer via wifi bereiken.
Oude opstelling:
- Het Ziggo modem (kabel) ging naar mijn TP-Link Archer c2600 router waar 2 HD's in hangen.
- Ik kon via wifi zowel modem als router instellingen bereiken.
- Ik kon vanaf alle apparaten via wifi van de router de HD's bereiken.
Er is niet al te veel veranderd maar ik kan in mijn nieuwe situatie mijn router en HD's niet meer via wifi bereiken!?
Nieuwe opstelling:
- Nu komt signaal binnen via ADSL? (telefoonlijn) naar mijn Tele2 modem.
- Van mijn Tele2 gaat er 1 cat5e naar mijn TP-router waardoor al mijn apparaten meteen weer werken en er sterk wifi is.
- 1 Cat5e kabel vanuit T2 modem naar mijn TP-Link powerplug 1200 mbps voor TV van T2, LG tv voor Netflix.
- 1 van mijn router naar dezelfde powerplug voor Onkyo home cinema set TX-NR616 (internet radio).
In bovenstaande situatie werkt alles en kan ik via mijn app de Onkyo aansturen. Als ik de laatste kabel weg laat kan ik mijn Onkyo niet meer bereiken. (vreemd maar tot nu toe geen andere manier gevonden.)
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Tele2 modem ZTE H369a. wifi uitgezet ivm storing maar kan nog steeds vanaf mobiel apparaat inloggen als admin? (192.168.1.1)
- Archer c2600 modem met 2x USB3 naar HD's (192.168.0.1)
- 2x TP-Link 1200 powerplug, elke plug heeft 3x RJ45 poorten (naar huiskamer).
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu heb ik gelezen dat er iets kan worden ingesteld met DHCP en IP-nummers maar dat verhaal was zeer verwarrend en uiteindelijk moest ik mijn router back-up terug zetten. Iets met dat IP nummer van de router moest worden veranderd, buiten de reeks maar binnen de groep? Dit begreep ik niet goed dus.
Weet ook niet waarom ik het zou moeten veranderen in de oude situatie werkte alles ook meteen....
...
Wat ik wil
- Is dat ik modem en router weer via wifi kan bereiken als admin.
- HD's kunnen bereiken via wifi
- Onkyo via app kunnen aan en uit zetten.
Zeg maar, HELP?
Mijn vraag, opstelling
Ik ben over van Ziggo (Motorola modem) naar Tele2 (ZTE) modem en nu kan ik mijn router met HD's niet meer via wifi bereiken.
Oude opstelling:
- Het Ziggo modem (kabel) ging naar mijn TP-Link Archer c2600 router waar 2 HD's in hangen.
- Ik kon via wifi zowel modem als router instellingen bereiken.
- Ik kon vanaf alle apparaten via wifi van de router de HD's bereiken.
Er is niet al te veel veranderd maar ik kan in mijn nieuwe situatie mijn router en HD's niet meer via wifi bereiken!?
Nieuwe opstelling:
- Nu komt signaal binnen via ADSL? (telefoonlijn) naar mijn Tele2 modem.
- Van mijn Tele2 gaat er 1 cat5e naar mijn TP-router waardoor al mijn apparaten meteen weer werken en er sterk wifi is.
- 1 Cat5e kabel vanuit T2 modem naar mijn TP-Link powerplug 1200 mbps voor TV van T2, LG tv voor Netflix.
- 1 van mijn router naar dezelfde powerplug voor Onkyo home cinema set TX-NR616 (internet radio).
In bovenstaande situatie werkt alles en kan ik via mijn app de Onkyo aansturen. Als ik de laatste kabel weg laat kan ik mijn Onkyo niet meer bereiken. (vreemd maar tot nu toe geen andere manier gevonden.)
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Tele2 modem ZTE H369a. wifi uitgezet ivm storing maar kan nog steeds vanaf mobiel apparaat inloggen als admin? (192.168.1.1)
- Archer c2600 modem met 2x USB3 naar HD's (192.168.0.1)
- 2x TP-Link 1200 powerplug, elke plug heeft 3x RJ45 poorten (naar huiskamer).
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu heb ik gelezen dat er iets kan worden ingesteld met DHCP en IP-nummers maar dat verhaal was zeer verwarrend en uiteindelijk moest ik mijn router back-up terug zetten. Iets met dat IP nummer van de router moest worden veranderd, buiten de reeks maar binnen de groep? Dit begreep ik niet goed dus.
Weet ook niet waarom ik het zou moeten veranderen in de oude situatie werkte alles ook meteen....
...
Wat ik wil
- Is dat ik modem en router weer via wifi kan bereiken als admin.
- HD's kunnen bereiken via wifi
- Onkyo via app kunnen aan en uit zetten.
Zeg maar, HELP?
[ Voor 1% gewijzigd door Eldijomo op 12-05-2019 10:46 . Reden: extra tekst ]
https://mastodon.nl/@NiemPseu