Zwarte kleur wordt niet goed weergegeven. Bekend fenomeen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Ik heb een Samsung UE49NU7100 tv gekocht en ik merk dat wanneer er zwarte kleuren weergeven moeten worden, dit niet helemaal goed lukt. Er komen dan blokken en strepen in beeld met een blauwe of rode schijn. Volgens mij is het wel een bekend fenomeen maar ik krijg het niet goed onder woorden gebracht om er iets over te vinden op internet. Volgens mij heeft het zelfs ook een naam.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/o60bxx.jpg

Hier nog een voorbeeldje:
https://vimeo.com/335620908

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan het zijn dat je input/bron van lage kwaliteit is, zo ziet het er wel uit namelijk.

Rtings heeft nog wel wat tips https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/nu7100/settings om je tv net iets beter af te stellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Dit is Netflix, geopend als een app op de tv. Netwerk is verbonden met een netwerkkabel. Verder gewoon een goede tv kabel rechtstreeks naar de tv.

Moet zeggen, op de foto ziet het er ernstiger uit dan in het echt. Daar is het nog steeds zichtbaar maar niet zo erg als hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dat ziet er uit als een combinatie van compressie (vrijwel niet te voorkomen bij streams) en een gevalletje beeldinstellingen van de tv. Zwartwaarden worden te licht weergegeven, het contrast staat te laag/hoog of er staat een-of-andere 'magic HD image enhancement realcolor fancyview' (note: scherts) setting aan.

Is het puzzelwoord waar je naar zoekt misschien 'artifacts'?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Heb jij dat dan ook als je Netflix streamt? Moet zeggen, alle andere kleure worden echt superscherp weergegeven ondanks dat het een stream betreft.

Puzzelwoord was trouwens backlight bleeding, viel me vannacht opeens in tijdens het slapen haha. Maar dat heeft er verder helemaal geen zak mee te maken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Eeh... Moet eerlijk bekennen dat ik dat niet zo vaak meer doe :p
Maar youtube heeft het net zo goed, en de patronen die je ziet zijn de overblijfselen van een inter-frame compressie algoritme, dat kijkt naar opeenvolgende frames, bepaalt van 'nou dit stuk verandert weinig tot niet van kleur, dus bewaren we de gemiddelde waarde van een paar frames, om de bestandsgrootte te drukken'.
Waarom zou je immers bijvoorbeeld voor een filmpje met alleen maar zwarte frames voor elk frame nieuwe data opslaan als het toch allemaal hetzelfde is?

Zulke algoritmes zijn erg goed voor streams, maar zul je op bluray (blueray?) Weinig tegenkomen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Pagina: 1