Weekendje Parijs, hotel en tips?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik en mijn vriendin willen een weekendje weg naar Parijs. Al ruim 2 jaar geleden bedacht, maar nu is het er tijd voor.

Nu is Parijs één grote tourist trap, dus voordat we ook maar iets boeken hoor ik graag van anderen of er tips zijn.

Ik zag wel dit topic: Advies voor leuke hotels in Parijs (en andere tips) , maar dat is al 7 jaar oud. Dus ik doe het maar nog een keer.

We willen in september gaan en verblijven in een prima hotel. Niet te luxe. Maar waar geen idee. Er zijn zoveel hotels. We willen met de trein, dus in de buurt van een (metro)station is wel fijn.

Tips voor wat te doen is ook fijn. Wil in ieder geval naar de catacomben (ben zelf een aantal keer in het illegale gedeelte geweest. Maar dat doe ik mijn vriendin liever niet aan).

Wie kan ons helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Jelte op 11-05-2019 21:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vakantie-topics horen in AZ, dus tikje die kant op. :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

F1 hotel is relatief goedkoop maar wel superspartaans uitgevoerd (was een paar jaar geleden 55 euro/nacht).
Volgens sommige reviews op Tripadvisor of dat soort review sites zouden er bedwanten zijn in sommige goedkope hotels.

Er zijn veel bakkerijen, hier kun je bijv. stokbroden kopen met allerlei beleg als ontbijt voor circa 4-5 euro.
Ook het eten in restaurants/cafes in niet-toeristen-buurten is niet erg duur, bijv een pizza kostte me maar 7 euro en die pizza smaakte echt niet vies.

Het hangt er vanaf hoeveel geld je uitgeeft, hotels zijn vaak schreeuwend duur in parijs. Ook restaurants
Parijs hoeven niet duur te zijn, echter zijn de prijzen rond toeristen-hotspots zoals bij de Sacre-coeur en de eiffeltoren nogal eens superhoog voor sommige dingen.

Dus er zijn veel toeristenvallen maar als je die ontwijkt hoeft het niet duur te zijn.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-06 14:11
Hotels weet ik niet heel veel van, maar als je van plan was om de Eiffeltoren te bestijgen is mijn tip om dat vooral niet te doen. In plaats daarvan zou ik bij de Montparnasse toren naarboven gaan. Is goedkoper, meestal minder druk dus je hoeft geen lange tijd te wachten om naar boven te komen, en je hebt een prachtig uitzicht met Eiffeltoren erin, want die zie je natuurlijk niet als je er zelf op staat :p. Daarnaast word het uitzicht niet verpest door een lelijke zwarte flat, want daar sta je dan zelf op. Je bent ook zo boven, want ze hebben een van de snelste liften van de wereld (60 km/u).

Ik heb het zelf een tijd geleden rond zonsondergang gedaan, en dat was wel heel mooi aangezien alle lampen van de Eiffeltoren dan aangaan.

[ Voor 3% gewijzigd door thescorpi0n op 11-05-2019 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-06 09:29
Wij vonden de Sacre Coeur en bijbehorend plein erg gaaf. Wat hoger gelegen en een mooi uitzicht. Ons hotel lag hier ook vlakbij, Source Hotel. Dit was echt een prima modern hotel, tegenover een metrostation en vlakbij een parkeergarage (wij waren met de auto). Een beetje aan de rand van Parijs vanwege het feit dat dit gemakkelijker was met de auto, maar nog wel alles binnen de eerste zone met de metro te bereiken.

Voor ons was het de eerste keer dus een beetje de standaard toeristen dingen bekeken. Laat je in ieder geval niet oplichten door alle zigeuners rondom de Eiffeltoren en het Louvre is zeker de moeite waard wanneer je er nog nooit geweest bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
Als je graag musea bezoekt: elke eerste zondag van de maand zijn er tal van musea gratis waaronder Musée du Louvre, Centre Pompidou en Musée d’Orsay.

Van waar vertrek je? Vanuit Brussel kan je trouwens met de lowcost Izy-trein gaan. Toen ik enkele maanden terug tickets via Izy boekte zag ik retourtickets Brussel-Parijs voor 20 EUR. Dat waren dan wel zitplaatsen met klapstoeltjes naast de bagagerekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:04
Kijk voor een hotel eens naar IBIS hotels, wel opletten dat je de “rode”-variant neemt en niet de “blauwe”-variant. Blauw is nog goedkoper en dat merk je aan alles.

Als wij naar Disney gaan boeken we vaak een nacht bij IBIS-rood bij Val’d Europe er achter aan, daar kan je de volgende dag heel fijn winkelen in Shopping Outlet, trein voor de deur richting Parijs en prima ontbijt.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:36
Wij hebben vorig jaar in https://www.mamashelter.com/en/paris gelogeerd. Is ons prima bevallen. Ontbijt was ook zeer goed.

Als je vanuit daar de straat richting de beroemde begraafplaats volgt, kom je langs een heel leuk eettentje genaamd Lou Tiap. De kaart is in het Frans (wat wij allebei geen woord spreken), maar de eigenaresse is gewoon 'n kwartier bij ons aan tafel komen zitten om in haar halve Engels de kaart te vertalen :)

Het zit op zich wel 'n aardig stukkie bij de beroemde attracties vandaan, maar met OV was dat best te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een weekend is niet lang voor een grote stad als Parijs dus lijkt het mij belangrijk om vooral niet te veel te willen doen. Mijn beste herinneringen aan Parijs zijn alle momenten waarop ik niet gehaast was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dank voor de tips tot nu toe :).

@Pinguu we nemen vanaf Breda de Thalys. Als we nu kaartjes kopen zou het even duur zijn als met de auto. Dus dat is me mooi.

@Admiral Freebee gelukkig vind mijn vriendin het al snel teveel worden. Dus we gaan zeker niet heel veel doen. Vond het zelf ook tof vroeger om gewoon rond de dwalen. En dan savonds een toffe straatband tegen te komen.

Hotels blijft het lastigste. Dus ik vraag zoveel mensen, jullie, mijn collega's, vrienden en familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 17:58
Jaren terug zijn we eens in een B&B geweest. Ik kon mij de naam zowaar nog herinneren. Gelegen aan een leuk straatje in een buitenwijk van Parijs. Als je de straat uitloopt is het ongeveer 15-20 minuten naar Parijs centrum.
Het wordt beheerd door twee heren die vriendelijk en behulpzaam zijn.

https://www.booking.com/hotel/fr/la-clepsydre.nl.html

Ik kan mij van Parijs als stad niet heel veel herinneren. Ik vond eerlijk gezegd de stad der liefde tegenvallen... veel verval. Maar laat je niet ontmoedigen, alles een keer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:34
De laatste twee keer heb ik airbnb gedaan en dat is goed bevallen. Schone studentenkamers; nog geen 20 min lopen van louvre voor iets van 50 euro per nacht voor met ons tween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Mijn tips,
Hotel Sophia ligt op nog geen 10 min van het sacre couer. En ook dichtbij halte Barbes Roucheart.
Klein kamertje maar o zo stil.
En wat thesc0rpion zegt. Tour monnparnace is velen malen leuker dan de eiffel.

Andere tips: ga niet met de auto, je betaalt je blauw aan parkeerkosten je hebt een sticker nodig voor de binnenring en het is compleet van de gekke hoe die parijsenaren rijden.

Kijk per dag of er toevallig een polution ticket te koop is voor het ov. Zeker door de week.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

https://www.ihg.com/holid...gleMaps-_-HI-_-FR-_-PARND

Daar in 2017 geweest. Met de auto gegaan zet hem daar in een parkeergarage zoals in centrum in Nederland kent maar dan wel 24/7 open is. Maar OV is daar ook volop.

Rond deze tijd geweest. Toevallig 2 jaar later (enkele weken terug brand de notre dam af...) Daar zit je in de buurt.

In dat weekend. Het volgende gedaan
Notredam bezogd (kan nu niet meer)
Eiffeltoren
Avond rondvaart gemaakt
Loevere (volle dag dat is mega groot)

Het Hotel:
Ontbijt is prima.
Bed en douche niks speciaals.

Receptie spreken sommige goed Nederlands anders perfect Engels.

Middag en avond eten:
Ergens een broodje gepakt of ergens gaan eten geen slechte tenten getroffen.

Deze tent
Paris Cafe
10 Rue de Buci, 75006 Paris, Frankrijk
+33 1 46 34 84 11
https://maps.app.goo.gl/dvXpgxUTYAtTdXdv6

De lekkerste hamburger ooit gehad. Het vlees smolt gewoon weg. Maar daar ligt het vol met eet tentjes. Let wel op Fransen eten laat dus rond 21 uur zit alles bomvol.

[ Voor 22% gewijzigd door RobbyTown op 12-05-2019 09:40 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Wat is je budget? Wij zijn jaren geleden hier geweest:
https://www.hotelstdominique.com/
Dat was prima, niet goedkoop, niet duur voor Parijs.

Parijs is ook groot en sommigen willen perse een bepaald arrondissement wel of niet. Jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Tips welke de regels overtreden zijn niet toegestaan.

[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 12-05-2019 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
De grootste tip die ik mee kan geven: het metro systeem van Parijs is fantastisch. Maar je ziet niet zo heel veel van de echte stad.

We hadden een goeie deal voor een hotel recht tegenover garde du nord. Maar we gingen dan ook echt in het laag seizoen (februari).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealthy
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-01-2020
de enige tip die ik je kan geven is dat ik parijs maar een verschrikkelijke plaats vind en iedereen aanraad ergens anders heen te gaan...

van dat romantische idee bleef niks over...
dank aan zwervers, bedelaars en dieven, het verkeer, de architectuur spreekt mij totaal niet aan...

misschien als je zelf uit rotterdam of amsterdam komt oid. dat het dan aanspreekt maar wij zitten veel liever in de natuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-04 12:31
Vaak in Parijs geweest en mijn vrouw heeft er een half jaar gewoond, mijn tips:
  • Ga voor airbnb, er is zeer veel keus binnen Parijs, en de prijs kwaliteit is prima als je niet de allergoedkoopste neemt
  • Ga voor een locatie binnen de periferie, en op loopafstand van de metro
  • Haal 's ochtends verse croissantjes om de hoek als ontbijt, zo ontzettend veel lekkerder dan in NL (meer boter)
  • Bij lekker weer: ga picknicken tussen de locals op de grasvelden bij de Eifeltoren of in 1 van de vele andere parkjes. Neem een flesje wijn mee, stokbrood en lekkere hapjes. Heel relaxt sfeertje.
  • Mijn restauranttip is deze: https://goo.gl/maps/bb79NfyhShBSsgow6, en ga voor 1 van de Salades Geantes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Metrostations zijn bijna overal op loopafstand in de binnenstad van Parijs volgens mij, hier hoef je imo geen rekening mee te houden. Zwervers zijn er inderdaad veel, 's avonds vanaf 8-9 uur liggen ze overal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@Jelte Houd er rekening mee dat Parijs geen aangename stad is zolang de protesten van de gele hesjes gaande zijn. Veel metrostations worden afgesloten e.d. Als je kan wachten zou ik pas Parijs bezoeken wanneer de protesten gaan liggen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoteltip: https://www.paris-france-hotel.com Vlakbij place de la republique en in Arts et Metiers kun je. Ook prima eten. Sowieso ben je meetsal toch tot laat in de stad, ik zou vooral niet naar je hotel terug im daar in de buurt te eten.
Verder gewoon lekker alles met de metro doen. En als je een keer wilt lopen kan dat altijd. Gebied rond de seine is overal even mooi, dus de hele tijd krampachtig maar bovengronds willen blijven heeft ook weinig nut.
Bij station Auber zit http://www.paris.opentour.com/fr/ hop on hop off, zie je ook alles bovengronds. Paar routes en pick zelf waar je er in en er uit gaat. Ideaal voor een weekend.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:49

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Jelte schreef op zondag 12 mei 2019 @ 07:33:
Dank voor de tips tot nu toe :).

@Pinguu we nemen vanaf Breda de Thalys. Als we nu kaartjes kopen zou het even duur zijn als met de auto. Dus dat is me mooi.

@Admiral Freebee gelukkig vind mijn vriendin het al snel teveel worden. Dus we gaan zeker niet heel veel doen. Vond het zelf ook tof vroeger om gewoon rond de dwalen. En dan savonds een toffe straatband tegen te komen.

Hotels blijft het lastigste. Dus ik vraag zoveel mensen, jullie, mijn collega's, vrienden en familie.
Hotel is juist het simpelste. Het enige wat je in een hotel doet, is slapen. De rest van de tijd ben je in de stad. Dus er moet een bed staan in de kamer. Gelukkig heeft elk hotel dat wel. Dus kies er gewoon een uit op een gunstige locatie met een voor jou acceptabele prijs.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 13:30
Het is allemaal zo persoonlijk en afhankelijk van je wensen. Ben je een foodie (reserveren!) of ga je voor prijs/kwaliteit (goede falafel op veel locaties). hou je van comfortabele of hippe hotels, wil je veel lopen (time to momo boekje) of wordt je happy van voor toeristische highlights (hop on hop off bus).

Als je bij de leukere, creatieve en (voornamelijk) kleine restaurants wil eten dan moet je reserveren. En nee, niet als je er bent, maar van te voren. Of in de rij gaan wachten. Maar kies iets leuks in de buurt waar je verblijft, veel relaxter dan de halve stad door moeten reizen.

Belangrijkste tip, die Thalys tickets nu boeken, zo vaak zijn ze niet in de aanbieding en het valt net in jouw reisperiode: Reserveer t.e.m. 27 mei en profiteer van ons aanbod voor uw reizen tussen 8 juli en 1 september 2019.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UBloemeke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06 20:40
Ik heb een paar jaar in Parijs gewoond, maar toen niet veel toeristisch gedaan :). Wat betreft attracties kan ik Tour Montparnasse zeker aanraden. Daar ben ik in mijn laatste weekend in Parijs geweest om foto's te maken. Je hebt een zeer mooi uitzicht over de stad, inclusief de Eiffeltoren, en het was er toen (november) niet druk. Een ander leuk uitzichtpunt is de Grande Arche bij La Defense. Vanaf hier heb je, als het helder is, een mooi uitzicht over de stad en kun je goed de lijnen van de straten zien. Verder is het ook gewoon leuk, zeker als het weer goed is, om door de stad te lopen en op een bankje in een park mensen te kijken (bv. Jardín de las Tullerías of Le Jardin du Luxembourg).

Wat betreft eten kun je flink besparen door in een restaurant te lunchen; veel restaurants hebben namelijk een menu voor de lunch. Een andere optie is om via https://www.lafourchette.fr/ (laat chrome alles voor je vertalen) te reserveren; hiermee heb ik regelmatig met 30 tot 40% korting kunnen eten.

Met hotels kun je flink besparen door (net) niet in het centrum te zitten, maar er zijn veel buurten waar je liever niet komt. Over het algemeen is het westen ok, maar het oosten is wat minder. Zelf woonde ik in Boulogne Billancourt, dit ligt nog op het metro netwerk en daardoor ben je snel in het centrum. Je bent bv in 20 minuten van metro Marcel Sembat (centrum Boulogne) bij Trocadero (Eiffeltoren). Voor het ov kun je het beste een carnet kopen; dat zijn 10 tickets voor een gereduceerde prijs (en gooi je kaartje pas weg als je de metro uit bent!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Borromini schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:35:
@Jelte Houd er rekening mee dat Parijs geen aangename stad is zolang de protesten van de gele hesjes gaande zijn. Veel metrostations worden afgesloten e.d. Als je kan wachten zou ik pas Parijs bezoeken wanneer de protesten gaan liggen.
dat is een goede. We willen pas in september gaan. Maar of het dan al voorbij is?

En dank voor de tips verder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 15-06 19:00
Pak voor het reizen binnen de stad een Uber. Parijs zit vol met Ubers en binnen een paar minuten heb je een wagen. Je ziet de stad dan op een hele andere manier dan via de tunnels in de metro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-06 21:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Via https://www.thefork.nl/ kan je ook met korting restaurants reserveren. Kijken of er ergens een markt is waar je kan rondslenteren en lunchen in een bistro dat vond ik zelf leuker (en franser aandoen) dan een wandeling in het toch wel zeer toeristische centrum rond Louvre, Notredame Sacré-Cœur etc.

Zolang je ondergronds blijft heeft de metro heeft een flatfee van ongeveer €1,50 per kaartje en kom je dus goedkoop en snel heel Parijs door. Verder zijn goedkope huurfietsen en van die verschikkelijke electrische stepjes op bijna iedere straathoek voorhanden dus als je geen zin hebt veel te lopen kan van tevoren uitzoeken hoe je die gebruikt ook handig zijn.

[ Voor 113% gewijzigd door -36- op 12-05-2019 14:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 20:03
Als ik in Parijs ben boek ik nooit ontbijt bij mijn hotels, maar ga ik altijd naar een bakkerijtje. Zoals hierboven volgens mij ook al genoemd hebben die vaak wel een paar formules waarbij je voor een leuke prijs twee broodjes en een bak koffie o.i.d. hebt. Ik heb de afgelopen keren altijd in hotel Le Meridional geslapen, vlakbij een metrostation en ook nog genoeg winkels in de buurt, zoals een supermarkt en een steengoede bakkerij. Handig als je ‘s ochtends voordat je de stad in gaat nog even een flesje water en wat fruit wil kopen.

Verder vind ik het altijd wel leuk om wat te eten in het Quartier Latin. Het is een vrij druk gedeelte maar je hebt daar qua eten ongeveer alles qua variatie en prijzen. Ik heb er ooit een 3-gangen menu gegeten voor 7 euro. Dat was op zich redelijk eten, maar vrij karig: je krijgt daar doorgaans waarvoor je betaalt.

Elke keer als ik in Parijs ben ga ik lunchen bij Le Relais de l’Entrecote. Da’s een restaurant waar ze alleen biefstuk met hun typische saus serveren. Als je binnenkomt word je bij wijze van spreken alleen gevraagd wat je wil drinken en hoe je je biefstuk wilt. Beetje prijzig, maar ik vind het zelf altijd erg lekker en daarom wel de moeite waard. En de reden dat ik het als lunch doe is omdat het er ‘s avonds echt heel druk is en je in een lange rij moet wachten.

[ Voor 0% gewijzigd door Wouterkaas op 13-05-2019 07:03 . Reden: Taalfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:39
Bijna alle toeristen attracties kan je timeslotted kaarten kopen. Hoef je niet in de rij staan. Veel musseas zijn gratis voor europese inwoners onder de 30 of je krijgt flinke korting.

En als je durft. Er zijn heel veel electrische stepjes die je met een app kan unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:54
Tip: ga naar een show in de Moulin Rouge, echt tof, ook voor vrouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met de auto naar Parijs is prima te doen. Zoek via bijvoorbeeld Neoparking naar een betaalbare parkeergarage: https://www.neoparking.com/nl/parijs/

Qua hotels heb ik zelf goede ervaringen met het Astotel keten: https://en.astotel.com/

Zoek een hotel op loopafstand van een metrostation. Het openbaar vervoer is prima geregeld daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:42

Honesty

kattenneus!

Wat wij doen deden, ik heb mijn vrouw ten huwelijk gevraagd op het hoogste punt van de Eiffeltoren nooit spijt van gehad btw) was gewoon met een georganiseerde busreis+hotel naar Parijs. En daar gewoon snel je plan trekken vaak heb je hotels(wij zaten naast de sacre cur) met ontbijt waar je ze voor met de auto niet kan boeken. Waarschijnlijk(zijn we ook de eerste keer ingetrapt) omdat je samen ergens gaat eten en de organisator meedeelt met de winst.

Was vanwege bovenstaande beweegredenen mijn leukste vakanties misschien daarnaast ook nog wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Honesty op 12-05-2019 19:16 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mYpzaa
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 09:44
Tips qua hotels ligt aan je budget. Attracties Eiffeltoren, Mont Martre, musea, Versailles (iets verder weg). Vond de hotels betaalbaar, eten iets duurder en met de Thalys fantastisch.

Gelukkig ga je in september. Wij waren ooit in augustus - heel Parijs was uitgestorven (heel Parijs op vakantie), diverse restaurantjes dicht, kon bij de Eiffeltoren wel direct doorlopen.😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
Jelte schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:53:
[...]
dat is een goede. We willen pas in september gaan. Maar of het dan al voorbij is?

En dank voor de tips verder!
We zijn er begin april geweest en op zaterdag (de dag wanneer er meestal geprotesteerd wordt) hebben we het enkel gemerkt doordat er 2 metrostations afgesloten waren. Aangezien je pas in september gaat en het aantal betogers iedere week afneemt zou ik me weinig zorgen maken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_koek
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:44
mYpzaa schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:40:
Tips qua hotels ligt aan je budget. Attracties Eiffeltoren, Mont Martre, musea, Versailles (iets verder weg). Vond de hotels betaalbaar, eten iets duurder en met de Thalys fantastisch.

Gelukkig ga je in september. Wij waren ooit in augustus - heel Parijs was uitgestorven (heel Parijs op vakantie), diverse restaurantjes dicht, kon bij de Eiffeltoren wel direct doorlopen.😂
Ook eens in augustus geweest, heerlijk! Gratis parkeren op straat en inderdaad lekker vlot alle musea in!
Vond zelf de velibs, goedkope huur fietsen fantastisch. Paar euro en als je elk halfuur ff stalt niks meer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

mYpzaa schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:40:
Ik vind de Thalys persoonlijk ook een no-brainer. Niks zo comfortabel als rechtstreeks treinen, en je kan lekker ontspannen onderweg.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Borromini ook omdat ik alleen zou moeten rijden. Vriendinlief heeft geen rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-04 14:29
Montparnasse is erg mooi overzicht inderdaad en veel sneller boven dan de eiffeltoren.

Qua hotels in het buitenland vind ik CitizenM altijd mooi. Gewoon een groot bed en verder geen poespas. Kan je altijd wel lekker aan de bar hangen als je nog moet eten en geen zin hebt om er uit te gaan. Personeel weet ook altijd wel lokale tentjes waar je iets kan eten.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Montparnasse inderdaad. Metrokaartjes per 10 stuks kopen, dat is goedkoper. Op één kaartje kun je geloof ik anderhalf uur reizen.
En zoals al eerder gezegd: Parijs is de laatste jaren behoorlijk aan het verloederen, zie ook is dit bericht:

Niet op rattenjacht? Voor inwoners Parijs dreigt dan boete van 450 euro - https://nos.nl/l/2284348

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Bijna tien jaar geleden ben ik bij Timhotel Odessa Montparnasse, 8 Rue d'Odessa, geweest en vond dat echt een van de beste locaties in Parijs. Veel restaurantjes, veilig, veel metro's in de buurt, taxi naar het centrum betaalde je maar € 7,50 toen voor dus best op afstand. Veel parkeergarages in de buurt en goed parkeren. Hotel was echt keurig, modern en netjes. Ontbijt is goed en in de buurt kon je vaak voor € 10 eten voor een driegangen menu.
Hier zat je ook net buiten toeristisch gebied maar toch op loopafstand van drukte of via de metro. Het is ook een rustig straatje waar je heerlijk rustig kan slapen terwijl 100 meter verder heel veel verkeer rijdt over de boulevard maar daar heb je geen last van.
Het rijden er naartoe gaat wel ok, maar zorg dat je Parijs Noord negeert en dan via de ring zuid aanrijdt.

[ Voor 30% gewijzigd door itsalex op 13-05-2019 08:47 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tour Montparnasse is inderdaad mooi om te bezoeken. Persoonlijk vond ik echter de eerste keer Eiffeltoren indrukwekkender. Wat een bouwwerk en wat een staal. Ik zou dus wél voor de Eiffeltoren kiezen. Wij zijn met de trap naar boven gegaan, dat is prima te doen voor iemand met gemiddelde conditie. Leuk, sportief en je slaat de wachtrij bij de lift over. Het laatste stukje met de lift hebben we echter wel overgeslagen gezien de wachtrij. Het uitzicht wordt ook niet heel ander als je eenmaal op hoogte bent.

Een tip die ik nog niet gezien heb hier: verken Parijs met de huurfietsen. Zijn op elke hoek van de straat te vinden en je ziet zoveel meer dan met de metro. Voor 5 euro koop je een dagpas en ritjes korter dan 30 minuten zijn gratis, in de praktijk zul je daar ook genoeg aan hebben. (je kunt bij lange ritten eventueel de fiets stallen, en opnieuw pakken zodat de teller opnieuw begint).

https://www.velib-metropole.fr/en/offers#pass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 20:03
Ik lees hierboven aardig wat tips van mensen die met de auto naar Parijs zijn gegaan. Ondanks dat TS met de Thalys gaat is het voor andere geïnteresseerde lezers wellicht wel relevant om even te vermelden dat je tegenwoordig een milieuvignet moet hebben als je de binnenstad van Parijs in wilt komen met je auto. Die kost ongeveer 4 euro en het kan even duren voordat je 'em binnen hebt.

Ik denk op zich dat de kans dat je de permanente milieuzone in moet met je auto redelijk klein is, je wil waarschijnlijk je auto aan de rand van de stad ergens parkeren, maar bij ernstige vervuiling kan de zone opgerekt worden tot aan de ringweg en dan ben je al wat sneller de klos. De boete voor het niet hebben van de sticker is 45-68 euro. Geen idee hoe reëel het is dat je op de bon geslingerd wordt, maar voor 4 euro zo'n sticker kopen lijkt me niet het einde van de wereld, als je maar op tijd bestelt :P

edit: kaartje ANWB mag ik niet inladen, dus moet je zelf maar even hier kijken :P
https://www.anwb.nl/vakan...jk/informatie/milieuzones

edit2: ik lees net dat de zone per 1 juli permanent opgerekt wordt, dus beter gewoon een sticker bestellen als je erheen gaat met de auto :+

[ Voor 15% gewijzigd door Wouterkaas op 13-05-2019 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

+1 voor suggestie niet teveel te doen, zeker niet als het haar eerste keer in Paris is.

Als je de toeristische hotspots allemaal probeert te pakken sta je de hele tijd in de drukte (en mogelijk in de rij). De leukste dingen aan Paris zijn imho de sfeer, en dan vooral wanneer er meer locals zijn dan toeristen. Idd koffie/warme choco + croissant pakken in bakkerij voor ontbijt, en 's avonds in een cafe aan een boulevard de wereld voorbij zien trekken.

Kies gewoon max één toeristisch ding (jij kent vrouwlief beter dan wij) en verder gewoon slenteren en genieten. Laatste keer dat ik er was, was dat een weekendje weg met m'n tienerdochter. Zij is nogal van de kunst, dus 'grote' ding ene dag was de Centre Pompidou, en we zijn ook naar de Palais de Tokyo (hedendaagse kunst) gegaan. Daarbuiten geslenterd langs de Canal de St. Martin (aanrader!) en hotel gepakt onderaan de Montmartre. Dan dag erop beetje Toulouse-Lautrec uitgehangen in cafetjes op de Montmartre (incl Sacre Coer bezoeken) en rondkijken naar de ranzigheid rond Rue Pigalle.

Tig dingen niet 'gedaan' dus, maar wrl uitermate ontspannen en ongedwongen en ze heeft genoeg van de sfeer meegekregen om nog een keer te willen gaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16
Wat Hotels betreft... dat is zo persoonlijk, en enorm afhankelijk van je budget.

Een kamer voor 2 personen incl ontbijt betaal je toch al heel snel 160€ per nacht, het kan zeker goedkoper, maar het kan ook vééél duurder.
Ik vind de locatie altijd heel belangrijk. Als je elke ochtend eerst een uur in de metro moet voor je in het centrum bent, dan is dat minder leuk.
Air BNB kan meevallen, maar kan ook heel hard tegen vallen en toch duur zijn.

Plan wat activiteiten, maar durf van je plan af te wijken en gewoon wat rond te kuieren.

In elk geval, alle toeristische trekpleisters zijn druk tot zeer druk. Tickets op voorhand regelen is altijd een goed idee, maar dan hang je natuurlijk vast aan je schema.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:38

Bob Popcorn

Plop!

Ik ben altijd groot fan van Generator hostels. Idd, een hostel maar wel met "luxe" 2persoons kamers. "luxe" even tussen aanhalingstekens, want naast een beetje ruimte, een schoon groot bed en een douche heb je natuurlijk niet echt nodig.

Generator hostels hebben een goed ontbijt, er is nog wat te doen bijvoorbeeld, er komen relatief jonge mensen en ze hebben een lekker hip sfeertje. De vestiging in Parijs en Madrid hebben een prachtig dakterras met bar.

Het is niet goedkoop, maar een tweepersoonskamer komt op 140 euro per nacht zag ik, in September. Ontbijt is 7,50 per persoon en komt daar nog los bij. Zeker voor Parijse begrippen prima schappelijk voor wat je krijgt. Ook alle reviews zijn lovend.

Ga NOOIT naar een F1/Ibis budget of dat soort zaken. Verschikkelijk smerige hotels waar je ook nog eens te maken krijgt met zaken als mensenhandel etc :r

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bob Popcorn schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:43:
Ga NOOIT naar een F1/Ibis budget of dat soort zaken. Verschikkelijk smerige hotels waar je ook nog eens te maken krijgt met zaken als mensenhandel etc :r
Overdrijven is ook een vak... toen ik in een f1-hotel was in parijs (eind september) waren er nauwelijks mensen te bekennen en het was vrij schoon. Het enige nadeel is dat het een superspartaans uitgeruste kamer is (wel 2-persoons) zonder bijv. zeep, moet je zelf kopen in de supermarkt. Maar verder vond ik die f1 wel ok. Misschien verschillen de f1's wel, de ene is misschien viezer dan de andere.

----------

qua auto: er staan vaak enorme files voor Parijs, toen ik van vliegveld Charles de Gaulle naar Parijs ging met de bus was ik een paar uur onderweg vanwege de file. Pak de trein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:13
Vonden wij verrassend mooi (ook gratis):
Warenhuis la Fayette; mooi terras met uitzicht helemaal boven
Museum le petit palais:

Fiets huren is ook leuker dan via de metro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:13
m2011 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:19:
Tip: ga naar een show in de Moulin Rouge, echt tof, ook voor vrouwen!
Dit. Boek de late show (bij de eerste show moeten ze écht op tijd klaar zijn, bij de tweede kunnen ze eventueel wat extra doen). Het is een erg mooie show. Niet platvloers, maar chique en zeer hoogstaande dans en show. Ooit ook een documentaire gezien erover. Die danseressen zijn echt de crème de la crème. Mijn (ex) vriendin en ik hebben er echt van genoten. Fles champagne erbij. Topavond!

Oh. En wij hadden toen een hotelletje in dezelfde wijk. Prima te doen qua metro en veiligheid.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bob Popcorn schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:43:
[...]

Het is niet goedkoop, maar een tweepersoonskamer komt op 140 euro per nacht zag ik, in September. Ontbijt is 7,50 per persoon en komt daar nog los bij. Zeker voor Parijse begrippen prima schappelijk voor wat je krijgt. Ook alle reviews zijn lovend.
EUR 7.50 voor ontbijt? Wederom, ga gewoon naar bakkerij voor koffie+croissant, zal beter zijn voor helft van de prijs en je hebt ook nog locals om je heen ipv toeristen. Ik vind EUR 140 ook stevig aan de prijs voor een privekamer in een hostel, ook naar Paris begrippen. Heb steeds voor minder dan dat in volwaardige hotels kunnen verblijven.
Kun je deze vrij boude bewering onderbouwen?

Laatste twee keer dat ik voor m'n werk in Paris zat was dat in de ibis budget Chatillon Paris Ouest, en ik herken niets van wat je roept. Het was schoon, de mede-gasten waren 50/50 Europese toeristen/zakenreizigers, en dichtst bij 'mensenhandel' was iemand die blijkbaar bij HR van een groot bedrijf werkte en bij ontbijt wat administratie bijwerkte :')

Eerder ben ben ik met m'n vriendin naar Campanile Gennevilliers - Paris Ouest - Barbanniers geweest, in de noordelijke Banlieu. Ook daar sober (en misschien beetje uitgeleefde meubels), maar schoon en eigenlijk alleen maar andere toeristen. Die hadden we trouwens gekozen omdat we met de auto waren, en dit vlakbij de Periferique was, pal naast een RER-station om snel in centrum te zijn. Viel niet tegen. Ook een hypermarche om de hoek, dus auto volgeladen voor vertrek :9

Enige keer dat ik echt wat schimmige dingen hoorde was decennia terug toen ik voor het eerst - als tiener, met m'n vader - in Paris was en we de goedkoopste hotel die hij kon vinden in de buurt van de Gare du Nord namen. Schijnt dat ze daar ook kamers per uur verhuurden en dat was te horen ook :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1