Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvinsamson
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-07 20:53
Mijn vraag:
Ik heb een Macbook Pro 15" 2018 en wil een monitor aanschaffen voor thuis. De macbook wil ik met een USB-C aan elkaar koppelen, zodat ik maar één kabel hoef aan te sluiten aan de macbook. Een Macbook Pro 15" heeft standaard een lader van 87W. Nu heb ik een monitor gezien van Samsung, maar deze geeft 'maar' 65W door van de monitor naar de Macbook. Als ik deze monitor aanschaf en aansluit, zal mijn Macbook dan bijladen of zal hij langzaam ontladen? En heeft iemand een eventueel alternatief voor de monitor?

Ik zie graag reacties tegemoet :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hij zal gewoon volledig opladen. Tenzij je echt continue de proc en videokaart 100% belast.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 16:11

nelizmastr

Goed wies kapot

Let wel dat een standaard USB type C kabel geen hoge resoluties op 60HZ kan weergeven zonder gebruik te maken van DP alternate mode.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvinsamson
Heb ik dan een speciale USB-C kabel nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:44

mr.paaJ

generatie cmd+z

ik niet i.i.g., gewoon de usb kabel die bij mn LG 27ud88 zat werkt prima.

Die Lg geeft 60W geloof ik. Bij intensieve taken wil hij nog wel eens wat procenten verliezen, bij langdurig gamen gaat hij alsnog leeg, maar normaal blijft hij opgeladen.

[ Voor 54% gewijzigd door mr.paaJ op 11-05-2019 19:20 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvinsamson
Bedankt voor de snelle reacties. Stel ik wil deze monitor bestellen, zouden jullie MaxICT dan aanraden? Ik zie veel wisselende reacties over dit bedrijf.

Link naar site: https://tweakers.net/ext/...m%3Dcpc%26utm_campaign%3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nelizmastr schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:34:
Let wel dat een standaard USB type C kabel geen hoge resoluties op 60HZ kan weergeven zonder gebruik te maken van DP alternate mode.
Dat is onjuist. Een standaard USB-C kabel beschikt alleen over stroom en USB2.0, de alternate modes zitten er niet op waardoor je geen video of USB 3.x kunt doen. De resolutie heeft hier niets mee van doen. Je bent waarschijnlijk in de verwarring met het feit dat wanneer je 4K op 60Hz wilt doen deze alle alternate mode channels in gebruik neemt en er hierdoor geen channel meer beschikbaar is voor iets als USB3.0. Bij veel schermen staat dit in de handleiding aangegeven.

De kabel die Apple met de MBP meelevert is een standaard USB-C kabel en kan dus alleen power en USB2.0 doen. Koop je een scherm met USB-C dan zit daar over het algemeen ook een USB-C kabel bij met alternate modes (beetje zinloos om dat niet te doen, je wil het scherm wel aan kunnen sturen natuurlijk). Check het even bij de specs maar de kans is klein dat je zelf nog een extra USB-C kabel hoeft te kopen.

Btw, je laptop wordt altijd door het scherm opgeladen. In hoeverre dat effectief is ligt geheel aan hoe druk je machine op dat moment is. Bij volle belasting zal hij echt die 87W van de standaard oplader nodig hebben. Mocht je zoiets doen dan kun je beter die aansluiten. Over het algemeen wordt de lader met het meest aantal Watt gebruikt en wordt de andere uitgeschakeld.
Pagina: 1