Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik wil mijn pc upgraden hulp gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tedkeijzer
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik wil graag mijn pc ( https://support.hp.com/nl-nl/document/c04934510 ) graag upgraden heb het RAM geheugen al geupgrade naar 16gb maar wil graag een 1060 halen ( https://www.paradigit.nl/...lbvg6ofMl3MLexWF5OoGSt8WD ) maar hiervoor heb ik een nieuwe voeding nodig ik dacht aan deze maar ik weet niet of dit merk te vertrouwen is ben een complete nietsnut op dat gebied ( https://azerty.nl/product...1-voeding-intern-600-watt ) hiervoor heb ik dus ook weer een nieuwe behuizing nodig want mijn behuizing is te klein voor de voeding deze behuizing zat ik aan te denken ( https://m.alternate.nl/Ae...utm_source=GoogleShopping ) ik heb gehoord dat de airflow niet heel goed is dus zat eraan te denken om deze van deze fans er 3 te halen (
https://www.allekabels.nl...NwqA6a-uFPQhoC5iEQAvD_BwE ) om een beetje bij het wit te blijven

Nu is mijn vraag past dit?, is de voeding te vertrouwen?en Heb ik nu genoeg koeling?

Mijn max prijs is dus de prijs van al deze onderdelen

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want heb nu genoeg geld bij elkaar gespaard om de componenten te kopen maar vertrouw mijn eigen research niet genoeg om zomaar 300 euro uit te geven ik wil trouwens een aantal games met dit systeem gaan runnen zoals Fortnite, Battlefield etc.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Die voeding is niet te vertrouwen en een 1060 3GB is geen slimme koop voor dat geld. Kan je beter een RX 570 nemen die voor een veel lagere prijs vrijwel dezelfde prestaties biedt.
Vraag mij ook af of het moederbord het normale mATX formaat heeft en of de bevestigingsgaten met dat formaat overeen komen. Is dat niet het geval dan gaat het moeilijk in een andere behuizing passen. Zou je foto's kunnen posten van de binnenkant van het systeem?
Battlefield met een quadcore zonder HT loopt niet zo lekker hoor! Zou kunnen dat je cpu de beperkende factor gaat worden.
Als het moederbord is over te zetten naar een nieuwe behuizing en het moederbord niet is voorzien van een whitelist voor de videokaart zou ik het als volgt doen.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenASRock Phantom Gaming X Radeon RX570 8G OC€ 139,-€ 139,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 47,45€ 47,45
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 51,75€ 51,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 238,20

• tedkeijzer
Oke bedankt voor het antwoord!
Was iets vergeten te melden ik wil graag VR games kunnen spelen en zag dat die nvidia vr ready was is deze videokaart dat ook? En heb ik genoeg aan 400watt? En die behuizing is inderdaad erg gaaf alleen er zitten leds in en mijn moederbord heeft volgens mij geen RGB ingangen werken de fans dan nog? En mijn moederbord is volgens mij microATX toch?

Sorry voor zoveel vragen ben graag zeker van mijn dingen

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 21:52
Waarom niet even doorsparen en dan vanuit de bestbuy guide het basis game systeem pakken? Er missen er nog wat antwoorden op de standaard vragen btw, mss kun je die nog toevoegen.

Voor degene die graag binnen tweakers blijven, TS heeft dit systeem pricewatch: HP Pavilion 550-121nd

• tedkeijzer
Welke antwoorden heeft u nog nodig?

Ik wik niet een heel nieuw systeem bouwen ik gebruik hem ook niet alleen voor gamen.

1 probleem met de videokaart eerder aangegeven is dat die 1 hdmi heeft en im er 2 nodig heb weet u dan ook nog iets?

Ik kan vanavond een foto maken van de binnenkant van mijn pc

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:18
De gtx1060 heeft ook een kleine versie, dan hoef je alleen nog een voeding en kan je huidige kast behouden.

Wanneer je met andere kasten en koelers gaat beginnen kun je net zo goed een compleet nieuwe pc kopen in elkaar schroeven.

Edit: De rest laat maar.

Het moederbord van TS heeft 1 PCI Express x16 (Gen 3.0) dus daar kan alles probleemloos in.

[ Voor 76% gewijzigd door mr_evil08 op 12-05-2019 09:59 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
mr_evil08 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:00:
De gtx1060 is er ook in kleine versie, dat zou prima passen in je huidige kast, deze kaarten genereren niet zoveel hitte en herrie(Ik heb de GTX960 kleine versie gehad), als je kast 1 kast koeler heeft (outtake naar buiten zeg maar en dat heeft hij) zou dat voldoende moeten zijn, dan alleen een andere voeding en klaar.

Deze heeft 2x hdmi, de DVI poort kun je ook nog gebruiken voor HDMI> https://www.paradigit.nl/...x-oc-3gb/20849121/product
Nadeel is wel dat er "maar" 3 GB vram beschikbaar is dat kan nadelig worden in de toekomst.

Wanneer je met andere kasten en koelers gaat beginnen kun je net zo goed een compleet nieuwe pc kopen in elkaar schroeven.
Ik zou geen 1060 3GB meer kopen, En al helemaal niet voor €200+ Je hebt namelijk al een RX580 of GTX1060 6GB voor dat geld en die zijn echt sneller.

De vraag is vooral wat kan het moederbord aan.

Een optie kan zijn de nieuwe 1650 kaarten van nvidia, dan heb je kans dat je zonder extra voeding kan. Prestaties zijn heel vergelijkbaar met de 1060 3GB waarschijnlijk en hij is een stuk goedkoper.

• tedkeijzer
Wat is denken jullie het beste qua videokaart? ik wil wel graag een andere case deze is zo standaard en ik vindt het wat toevoegen aan mijn setup als hij z'n raampje heeft etc.

• Uszka
tedkeijzer schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:37:
Oke bedankt voor het antwoord!
Was iets vergeten te melden ik wil graag VR games kunnen spelen en zag dat die nvidia vr ready was is deze videokaart dat ook? En heb ik genoeg aan 400watt? En die behuizing is inderdaad erg gaaf alleen er zitten leds in en mijn moederbord heeft volgens mij geen RGB ingangen werken de fans dan nog? En mijn moederbord is volgens mij microATX toch?

Sorry voor zoveel vragen ben graag zeker van mijn dingen
400w is genoeg.
Het zijn led fans en die kan je probleemloos aansluiten. Je zal alleen een fansplitter nodig hebben want ik verwacht niet meer dan 1 fanheader op het moederbord.
Moederbord lijkt mATX maar het komt in pre builds erg vaak voor dat afmeting en plaatsing van de bevestiging afwijken van de standaard.

• tedkeijzer
Bedankt voor de antwoorden ik ga denk ik die fractal design focus G mini case halen alleen zit nog te twijfelen over de videokaart ik heb 2 eisen 1.max 240 eur en 2.er moeten 2 hdmi's inzitten weet iemand hier iets voor?

• Uszka
Heeft een van de twee monitoren geen DP?

• tedkeijzer
Heb 2 precies dezelfde monitoren dus nee

• tedkeijzer
Heb fotos van mijn systeem gemaskt alleen weet niet hoe ik foto's moet importeren hoe doe ik dit?

• Uszka
Zou je een DP > HDMI adapter kunnen gebruiken.
Het moederbord heeft wel een normale 24 pins ATX connector?
tedkeijzer schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:41:
Heb fotos van mijn systeem gemaskt alleen weet niet hoe ik foto's moet importeren hoe doe ik dit?
Uploaden naar imgur en de link invoegen in je topic.

[ Voor 55% gewijzigd door Uszka op 11-05-2019 19:47 ]

• tedkeijzer
Ik zou niet weten hoe dit eruit ziet hoe moet ik afbeeldingen importeren heb foto's gemaakt van mijn systeem dan kunt u het zelf zien

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
HP geeft netjes aan wat het moederbord is dat er in zit maar zie niets staan over whitelist voor hou.

https://support.hp.com/nl-nl/document/c04934510

• tedkeijzer
Whitelist voor hou? En heb een naar mijn idee goede kaart gevonden ( https://www.megekko.nl/pr...BDddDDUNcQWxoCV50QAvD_BwE ) en dan dus in combinatie met de eerder genoemde case en voeding

• tedkeijzer
Of kan ik dan beter voor de AMD kaart gaan?

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

tedkeijzer schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:09:
Of kan ik dan beter voor de AMD kaart gaan?
Dat is stuivertje wisselen met de RX580, maakt volgens mij weinig uit maar over het algemeen zijn Nvidia kaarten wel iets zuiniger.

Even wat verder graven: wat voor monitoren heb je?
Welke games speel je of wil je gaan spelen?
Heb je al een SSD?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Uszka
Een i5-6400 is de snelste niet. Het is een vrij laag geklokte quadcore. Met een GTX 1060 6GB van €230 ga je eerder tegen een cpu bottlekneck aanlopen dan met een RX 570 van €140. Met een RX 570 hou je geld over voor een 500 GB ssd als je die nog niet hebt.

• tedkeijzer
Heb nog geen SSD. 2 samsung 24 inch curved monitoren ( https://www.mediamarkt.nl...24f396fhuxen-1597257.html ) ben sowieso van plan fortnite en misschien battlefield te spelen maar ik hoop ook dat het iets toevoegd aan het editen (ik gebruik after effects)

• tedkeijzer
Die rx570 wat kan ik daarvan verwachten?

• tedkeijzer
Weet ook niet of ik wel een 2de schijf aan kan sluiten in mijn pc heb nog een 1tb sshd liggen

• Uszka
tedkeijzer schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:19:
Om een voorbeeld te geven. BF5 draait op een RX 570 net zo goed als op een GTX 1060 6GB.
Afbeeldingslocatie: https://static.techspot.com/articles-info/1746/bench/1080p.png
tedkeijzer schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:22:
Fortnite is een ander verhaal maar nog steeds heel goed speelbaar met een RX 570. Je zal eerder tegen een cpu- dan tegen een gpubottlekneck aanlopen.
Afbeeldingslocatie: https://static.techspot.com/articles-info/1557/bench/1080p.png
Weet ook niet of ik wel een 2de schijf aan kan sluiten in mijn pc heb nog een 1tb sshd liggen
Je hebt nog één vrije sata connector op het moederbord en als je de dvd driver opgeeft heb je er twee vrij.
SSHD schiet je weinig mee op als bootschijf. Het verschil met een ssd is nog steeds enorm.

[ Voor 13% gewijzigd door Uszka op 11-05-2019 21:38 ]

• mr_evil08
tedkeijzer schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:19:
YouTube: RX 570 vs. GTX 1060 (Test in 9 games)

Dat is dan wel de GTX1060 6gb in deze video.

Alles boven 60+ is uitstekend, tenzij je een 144hz scherm hebt maar dat betwijfel ik.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 11-05-2019 21:40 ]

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Als je zelf als laatste gepost hebt en je wil er wat aan toevoegen, gaarne even de laatste post te editen :)
Een SSHD is een lapmiddel-uitvinding geweest om het gat tussen HDDs en de (toen nog) dure SSDs te overbruggen, een SSD gaat je veel meer opleveren wat dat betreft.
Zet je OS, de belangrijkste programmas en je games op een SSD en de helft van je problemen zijn al weg :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• tedkeijzer
Oke dus ik zal dan deze onderdelen kopen
-rx 570 4gb
-fractal design focus g mini
-400 watt bequiet voeding
-500gb ssd

Klopt dit?

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:16
mr_evil08 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:00:
De gtx1060 heeft ook een kleine versie, deze kaarten genereren niet zoveel hitte en herrie, dan hoef je alleen nog een voeding en kan je huidige kast behouden.
Een kleine kaart genereert net zo veel hitte als een normale kaart, en maakt meer herrie. Waar heb je het over? Een 1060 in een kleine formfactor verbruikt gewoon net zo veel als een normale. En zal met een kleinere koeler alleen maar warmer worden, en meer herrie geven.

• Uszka
tedkeijzer schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:41:
Oke dus ik zal dan deze onderdelen kopen
-rx 570 4gb
-fractal design focus g mini
-400 watt bequiet voeding
-500gb ssd

Klopt dit?
Ja. Tip voor de ssd pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

• tedkeijzer
Zal een 250gb ssd ook genoeg zijn de 500 gaat namelijk een aardig stukje over mijn budget heen

• Uszka
Kan, maar is relatief duurder. Scheelt maar €23,- bij een MX500. Alternatief is pricewatch: Kingston A400 2,5" 480GB

• tedkeijzer
Ja deze valt inderdaad al een heel stuk beter binnen het budget bedankt!
Ik ga denk ik maandag alle onderdelen bestellen en ik stuur nog wel een foto/bericht van het resultaat!

• Uszka
Met de kanttekening, zoals eerder gezegd, dat er geen garantie is dat de videokaart werkt icm het moederbord. Komt helaas vaker voor bij prebuilds vanwege een whitelist in het bios van het moederbord.

• mr_evil08
-

[ Voor 100% gewijzigd door mr_evil08 op 12-05-2019 10:03 ]

• tedkeijzer
Oh dat is erg vervelend ik moet er wel echt zeker van zijn dat het werkt iemand tips voor niet al te duur moederbord met ddr3l ram en waar een i5 6400 in past.
Dan laat ik die ssd voorlopig zitten doe ik dat wel over een maandje ofzoiets

• tedkeijzer
En ik denk dat ik de rx 570 8gb haal want die is even duur als de 4gb wat is het verschil?

• Uszka
Het verschil is de hoeveelheid VRAM zoals je zelf ook ontdekt hebt.

• tedkeijzer
Ja dus wat is dan de betere keuze de 8gb toch want die is volgens mij 10 eur duurder

• tedkeijzer
Zit nu al een uur te struinen op internet en kan geen moederbord vinden net de goede socket en ddr3l maar ik bedenk me net dat ik nog een pc heb staan met 16 gb ddr4 2400t ram en een AMD A10-9700 ryzen7 processor 3.5 ghz heeft iemand hiervoor misschien een moederbord waarop ik dan mijn AMD r7 8gb aan kan sluiten voor rond de 50 eur

• tedkeijzer
Sorry voor de spam aan berichten maar zie nu bij de alternate met 60€ korting een rx580 met 8gb ( https://www.alternate.nl/...uct/1547779?tk=12880&lk=7 ) zou ik deze kunnen combineren met de laatst genoemde specificicaties ( de amd processor en het ddr4 ram geheugen ) en dan heb ik 50 eur voor een moederbord indien nodig
Modbreak:Gebruik aub de wijzigknop rechtsboven je laatste post als je binnen 24u nog iets wilt toevoegen voordat iemand heeft gereageerd. Je kickt/spamt nu je topic, wat als erg storend wordt ervaren.

Verder nog een tip: lees je posts nog eens door voor je op verstuur drukt, want er ontbreken nogal wat leestekens wat de leesbaarheid niet ten goede komt.

Ook stel je veel opzoekvragen die je prima zelf kunt uitzoeken in de Pricewatch. Let hierop, anders moet ik helaas je topic sluiten bij gebrek aan eigen inzet en dat zou zonde zijn :)

[ Voor 42% gewijzigd door br00ky op 12-05-2019 10:28 ]

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
TS edit even je laatste post als je iets wilt toevoegen en post niet zelf 3x achter elkaar aub.

Ik lees net je topic en zie het alle kanten opgaan. Ik zou adviseren door te sparen en dan zoals eerder gesuggereerd een basis game systeem op basis van de BBG te bouwen.

• tedkeijzer
oh het spijt me moderator. ik wil geen hele pc zelf bouwen ik wil alleen mijn graphics card upgraden en daarvoor heb ik ook een aantal andere onderdelen nodig dus ik vat het allemaal even samen.

1. ik denk dat ik mijn andere pc met een AMD A10-9700 ryzen7 processor 3.5 ghz en 16 gb ddr4 2400t ram ga upgraden met een rx 580 8gb maar ipv de amd processor de intel i5 6400

2. Heb iets uitgezocht en zo te zien is de i5 6400 beter dus ik ga deze gebruiken

3. ik heb een nieuwe PSU en case nodig ( de case en psu die in het lijstje op pagina 1 staan) omdat anders de videokaart en PSU niet passen

4. VRAAG? Deze pc heeft ook een standaard moederbord dus zoals in het lijstje hieronder te zien heb ik een nieuw moederbord gevonden samen en nu weet ik niet of dit werkt met alle onderdelen weet iemand die heb het wel uitgezocht maar vertrouw mijn eigen research niet helemaal

Heb hiervan nu een wenslijstje gemaakt maar ik weet niet of dit past met deze onderdelen de i5 6400 en het ddr4 ram geheugen?

Lijstje
-asus prime b250m-a
-fractal design focus g mini (micro atx)
-bequiet 400 w PSU
-GIGABYTE Radeon RX 580 Gaming 8G
- deze SSD ( https://www.amazon.de/gp/...i_n_B07G3KGYZQ_B01CYSVA0O )
Totaal prijs ongeveer: 300€

[ Voor 44% gewijzigd door tedkeijzer op 12-05-2019 12:05 . Reden: zelf info gevonden ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02

br00ky

Moderator Harde Waren
tedkeijzer schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:41:

4. VRAAG? Deze pc heeft ook een standaard moederbord dus zoals in het lijstje hieronder te zien heb ik een nieuw moederbord gevonden samen en nu weet ik niet of dit werkt met alle onderdelen weet iemand die heb het wel uitgezocht maar vertrouw mijn eigen research niet helemaal

Heb hiervan nu een wenslijstje gemaakt maar ik weet niet of dit past met deze onderdelen de i5 6400 en het ddr4 ram geheugen?

Lijstje
Dat kan allemaal, al zou ik de pricewatch: ASRock B450M Pro4 nemen. Die is een stuk beter verkrijgbaar.
Geen idee welke je bedoelt, want je link werkt niet. Gebruik aub linkjes uit de Pricewatch, dat werk altijd (en externe linkjes zijn niet toegestaan, tenzij het niet in de Pricewatch staat).

• tedkeijzer
Oke bedankt

De SSD is de ( pricewatch: Crucial BX500 480GB )
En ik wist niet dat externe links niet mochten ben niet super bekend met temweakers sorry!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tedkeijzer schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:21:
Oke bedankt

De SSD is de ( pricewatch: Crucial BX500 480GB )
En ik wist niet dat externe links niet mochten ben niet super bekend met temweakers sorry!
Je ziet aan je link nu gelijk welk product het is, zonder dat 'we' naar een shop moeten doorlinken om het te zien. Dit is duidelijk en overzichtelijk, en weet iemand die je wilt helpen in 1 oogopslag welk product je bedoelt.

Kijk wat voor jouw gebruik het beste past. speel je vaker Fortnite, zou ik een GTX1060 kopen of 1660 als je nieuw onder de €250,- wilt blijven pricewatch: PNY GeForce GTX 1660 XLR8 Gaming Overclocked Edition

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• tedkeijzer
Ik heb wat benchmarks opgezocht en zie dat ik op alles epic 100 fps kan halen met een ietsjes betere processor dus deze videokaart is goed genoeg.

Bedankt voor alle hulp iedereen! Vanavond of morgen bestel ik alle onderdelen en stuur een foto of een berichtje van hoe het eruit is gekomen!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
br00ky schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:17:
[...]

Dat kan allemaal, al zou ik de pricewatch: ASRock B450M Pro4 nemen. Die is een stuk beter verkrijgbaar.

[...]

Geen idee welke je bedoelt, want je link werkt niet. Gebruik aub linkjes uit de Pricewatch, dat werk altijd (en externe linkjes zijn niet toegestaan, tenzij het niet in de Pricewatch staat).
Ik denk dat je al een stap te ver bent en er vanuit gaat dat TS daadwerkelijk cpu en ram gaat vervangen.

Want op een B450M kan natuurlijk nooit een i5 6400.

Die 6400 is overigens ook ongeveer 15% trager dan het minimum dat wordt opgegeven voor BF5, en dan hebben we het nog niet eens gehad over de multiplayer in dat spel. Dat heeft gewoon minimaal 4 cores met hyperthreading of 6 echte cores nodig. Niet een laag geclockte i5 met 4 cores of die AMD.

Ik zie ook echt het nut niet in om voor die 6400 een nieuw moederbord te kopen. Per definitie verouderd, en je moet ook nog eens op zoek naar een specifiek bord voor DDR3.
tedkeijzer schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:41:

Lijstje
-asus prime b250m-a
-fractal design focus g mini (micro atx)
-bequiet 400 w PSU
-GIGABYTE Radeon RX 580 Gaming 8G
- deze SSD ( https://www.amazon.de/gp/...i_n_B07G3KGYZQ_B01CYSVA0O )
Totaal prijs ongeveer: 300€
Je hebt helemaal geen DDR4 bij de i5 volgens de aangegeven specs, maar DDR3. Dat gaat nooit passen op een bord voor DDR4.
Ook je AMD heeft geen DDR4.

En als je toch een bord gaat kopen waar DDR4 op kan en het DDR4-geheugen zelf, dan kun je beter het gegeven ASRock B450M Pro4-bord kopen, snel DDR4 geheugen en een Ryzen 2600.

[ Voor 25% gewijzigd door White Feather op 13-05-2019 09:16 ]

• tedkeijzer
Ik ga een nieuw bord kopen om de videokaart te laten werken ik ga nu mijn ddr4 gebruiken en niet mijn ddr3 zoals eerder gezegd. ik ga nu ook doorsparen voor een nieuwe processor weet nog niet welke maar dat kan nog eventjes duren. als ik fortnite voorlopig naar goed kan runnen

• Uszka
tedkeijzer schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:28:
Ik ga een nieuw bord kopen om de videokaart te laten werken ik ga nu mijn ddr4 gebruiken en niet mijn ddr3 zoals eerder gezegd. ik ga nu ook doorsparen voor een nieuwe processor weet nog niet welke maar dat kan nog eventjes duren. als ik fortnite voorlopig naar goed kan runnen
Lijkt mij dan slimmer een nieuwe cpu voor je AMD pc te kopen. Welk merk en type moederbord zit daarin?

• tedkeijzer
Uszka een standaard hp moederbord dat is ook de PC die ik ga upgraden met een nieuw moederbord en alle andere onderdelen

Over een maand of 2 haal ik een nieuwe cpu waarschijnlijk een i7 ofzoiets maar dat zie ik dan wel

• White Feather
  • Nu online
AMD A10-9700 ryzen7 processor 3.5 ghz en 16 gb ddr4 2400t bestaat niet

Het is of een AMD A10-9700. Dat is een AM3 AM4-processor dus en zeker geen Ryzen. Draait ook op DDR3.

Of het is een Ryzen 7, een processor die op DDR4 draait, maar niet op 3,5 Ghz.

En ik ga er van uit dat het de 1e is. Je geeft ook aan dat de AMD trager is dan de 6400.

En een Ryzen 7 is dat zeker niet, een A10-9700 wel.

Dus zal het wel een A10 zijn, die dus nog trager dan de 6400 is. De 6400 draait op DDR3 en de A10 ook. Dus waar komt dat DDR4 vandaan wat je op je nieuwe moederbord wilt gaat zetten?

[ Voor 45% gewijzigd door White Feather op 12-05-2019 15:42 . Reden: Fixed nav A10-9700 op AM4 ]

• tedkeijzer
Oh oke ik dacht dat het die was volgens mij stond dat er bij de boot. ik was toch van plan de i5 te gebruiken en later een nieuwe te kopen

Dat ddr4 geheugen komt uit mijn andere pc waar de amd cpu inzit maar dit moederbord heeft een socket waar de i5 in kan en het zijn ddr4 slots

[ Voor 34% gewijzigd door tedkeijzer op 12-05-2019 15:11 ]

• Uszka
White Feather schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:34:
AMD A10-9700 ryzen7 processor 3.5 ghz en 16 gb ddr4 2400t bestaat niet

Het is of een AMD A10-9700. Dat is een AM3-processor en zeker geen Ryzen. Draait ook op DDR3.

Of het is een Ryzen 7, een processor die op DDR4 draait, maar niet op 3,5 Ghz.

En ik ga er van uit dat het de 1e is. Je geeft ook aan dat de AMD trager is dan de 6400.

En een Ryzen 7 is dat zeker niet, een A10-9700 wel.

Dus zal het wel een A10 zijn, die dus nog trager dan de 6400 is. De 6400 draait op DDR3 en de A10 ook. Dus waar komt dat DDR4 vandaan wat je op je nieuwe moederbord wilt gaat zetten?
A10-9700 is een AM4 cpu vandaar mijn voorstel maar als dat ook een pre build is zullen er ook beperkingen in upgraden zijn.

• White Feather
  • Nu online
Uszka schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:32:
[...]

A10-9700 is een AM4 cpu vandaar mijn voorstel maar als dat ook een pre build is zullen er ook beperkingen in upgraden zijn.
Sodeju, je hebt helemaal gelijk. Ze hebben die bulldozer-meuk ook nog naar AM4 gebracht.

Als daar nog een behoorlijke chip op kan (2600 of zo), dan is dat inderdaad eerder de upgrade-kandidaat dan de HP.

[ Voor 15% gewijzigd door White Feather op 12-05-2019 15:42 ]

• tedkeijzer
Dus wat betekent dit voor mij alle parts van het lijstje passen in elkaar toch?

Dan ga ik over een maandje of 2 wel een nieuwe cpu halen

• Uszka
tedkeijzer schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:42:
Dus wat betekent dit voor mij alle parts van het lijstje passen in elkaar toch?

Dan ga ik over een maandje of 2 wel een nieuwe cpu halen
Wat is het exacte type van de HP met AMD cpu?

• tedkeijzer
Van het moederbord of die van de pc? want heb in de pc zelf een harde schijf uitgekozen en een videokaart ingezet (nvifia gt 730) maar ik kan thuis even t serienummer vannde pc bekijken

Hoezo eigenlijk ik neem alleen het RAM geheugen en de CPU van mn andere pc mee dus wat maakt dit uit?

Edit: dit is de pc alleen dan met een nvidia 730 en 2 tb hdd ( pricewatch: HP Pavilion 510-p146nd )

[ Voor 47% gewijzigd door tedkeijzer op 12-05-2019 17:57 ]

• Uszka
Zo zie je maar weer dat prebuild een waardeloos iets is als er geupgrade moet worden. Het mobo in je AMD pc slikt alleen maar trage Bristol Ridge cpu's, geen Ryzen helaas. Je Intel systeem, blijft de snelste maar ook daar vind ik een upgrade van moederbord en cpu zonde van het geld. Je krijgt nooit meer dan een quadcore met HT.

Waarom eigenlijk een GT 730? Dat ding is trager dan de igpu van een A10-9700!

[ Voor 17% gewijzigd door Uszka op 12-05-2019 18:07 ]

• tedkeijzer
Gt 730 had ik nog liggen. Ik weet dat de upgrade nu nog niet heel veel waard is daarom ga ik ook over 2 maanden een betere processor halen maar nu kan ik met het eerder genoemde lijstje in ieder geval iets beginnen

• Uszka
De enige zinnige upgrade op je huidige moederbord is een i7-6700. Voor de rest wordt er niets ondersteunt.

• tedkeijzer
Daarom haal ik ook een nieuw moederbord de asus prime b250m-a

• Uszka
Dat is zonde van je geld als je ook de cpu gaat upgraden. Koop dan een AMD Ryzen 5 2600 met een B450 bord.

• tedkeijzer
Ja maar heb nu nog geen geld voor een CPU dus ik wil nu een nieuw bord en videokaart en ssd etc halen en later een CPU

• Uszka
Dat is geen goed upgradepad want dan zit je over 1 of 2 jaar weer met een noodzakelijke upgrade.
Koop nu de videokaart en doe die in je moederbord. Doet ie het dan heb je geluk, doet ie het niet dan heb je pech en stuur je hem terug onder WKOA. Als ik Google kom ik aardig wat succesvolle videokaartupgrades tegen bij HP Pavillions dus met een whitelist zou het wel eens mee kunnen vallen.

Probeer eerst eens de GT 730 in je Intel systeem.

• tedkeijzer
Maar wat is het probleem met nu zo goed als alle onderdelen kopen en dan over 2 maanden de CPU wat moet er dan na 1 jaar noodzakelijk geupgrade worden?

• Uszka
Omdat een i7-6700 over 1 - 2 jaar niet meer sterk genoeg is. Op dit moment wordt die cpu in diverse games al voor 100% benut, BF1 en 5 bijvoorbeeld. Nu een cpu kopen met minder dan 6 cores/12 threads is geen goed idee.

• tedkeijzer
Daarom koop ik de CPU ook pas over een tijdje maar weet nog niet precies welke

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@tedkeijzer een i7-6700 heb je niets aan, is veel te duur.

Ryzen 2600
B450 moederbord
3000mt/s ddr4 ram
==============
budget +-€300,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• tedkeijzer
Ik bestel denk ik gewoon het eerste lijstje en kijk later voor een processor

• tedkeijzer
Dat lijstje van de onderdelen het ram en de processor passen allemaal in elkaar toch dan koop ik later een andere processor

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
tedkeijzer schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:36:
Dat lijstje van de onderdelen het ram en de processor passen allemaal in elkaar toch dan koop ik later een andere processor
Het moederbord dat je wilt kopen is verouderd en daarom passen er alleen oude processoren in, waardoor je dus over 2 maanden opnieuw in de knoei zit.

Spaar even door en dan kan je de producten op dat lijstje van Hackus kopen. Dat is veel slimmer.

• tedkeijzer
Dus ik moet nu gewoon doorsparen om het lijstje van hackus te kopen + mijn eigen lijstje zonder moederbord?

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
het is gewoon geen slim idee om die onderdelen te kopen zonder een cpu. Je koopt dan verouderd spul wat binnen de kortste tijd weer ge-update moet worden. Ik zou dat zonde van mijn geld vinden.

Beste keus is inderdaad gewoon even doorsparen en dan alles in een keer kopen.

• tedkeijzer
Oke bedankt in ieder geval!
Pagina: 1