Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Hallo, ik wil een website maken met daarop een button die een container opstart en daarna op het scherm de toegewezen poort weergeeft. Ik ga gebruik maken van docker swarm maar loop een beetje vast over hoe deze info door te geven. Hoe kan ik de toegewezen container poort uitlezen en op mijn scherm krijgen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2019 17:07 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-05-2019 08:41)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hero of Time schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:15:
Met bovenstaand. Wat heb je zelf zoal uitgezocht? In welke taal ga je die 'site' maken? Met php, python, ruby, perl, java? Bedacht dat zoiets wellicht al bestaat voor Docker Swarm?
Portainer zou het volgens mij moeten kunnen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Daarvoor zul je de opstartinstructies uit moeten lezen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Oke... Een beetje meer informatie zounwel handig zijn opzich :/

Wat bedoel je precies met 'website maken'?
Wat voor software gebruik je?
Wat probeer je nou precies te bereiken afgezien van het in beeld brengen van het ID van een docker container?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met bovenstaand. Wat heb je zelf zoal uitgezocht? In welke taal ga je die 'site' maken? Met php, python, ruby, perl, java? Bedacht dat zoiets wellicht al bestaat voor Docker Swarm?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat is je doel? Lijkt me een beetje een X,Y vraag zo.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Hero of Time schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:15:
Portainer zou het volgens mij moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klinkt een beetje als een private cloud "maken" en daar een web-frontend voor willen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat het resultaat zou moeten zijn, is dat er mensen kunnen klikken op een button, ze krijgen dan op hun scherm een poortnummer, ze geven dit adres in de browser in waarop er een webbrowser opstart in een container. In deze browser kunnen zij dan allerlei bewerkingen doen inzake ethical hacking.

Ik heb al zitten rondkijken en denk dat ik eventueel het poortnummer uit een json-file zou kunnen halen en weergeven op het scherm? En dan via een script de container laten opstarten op mijn server. Ik heb drie servers in docker swarm staan (een master, twee nodes) die dan ook nog al de opgestarte containers zullen moeten scalen. Of moet dit helemaal anders aangepakt gaan worden. De website met button zal heel basic gemaakt worden in php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar heb je al gekeken of er een portal voor beheer van containers bestaat?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:12:
Wat het resultaat zou moeten zijn, is dat er mensen kunnen klikken op een button, ze krijgen dan op hun scherm een poortnummer, ze geven dit adres in de browser in waarop er een webbrowser opstart in een container. In deze browser kunnen zij dan allerlei bewerkingen doen inzake ethical hacking.

Ik heb al zitten rondkijken en denk dat ik eventueel het poortnummer uit een json-file zou kunnen halen en weergeven op het scherm? En dan via een script de container laten opstarten op mijn server. Ik heb drie servers in docker swarm staan (een master, twee nodes) die dan ook nog al de opgestarte containers zullen moeten scalen. Of moet dit helemaal anders aangepakt gaan worden. De website met button zal heel basic gemaakt worden in php.
Portainer, zoals hierboven werd gezegd, kan dit mooi oplossen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:53

jurroen

Security en privacy geek

Is dit een opdracht vanuit jouw studie/opleiding?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Pagina: 1