Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:44

Fiber

Beaches are for storming.

Topicstarter
@Mark_88

Wellicht handig om in dit artikel, en in soortgelijke artikelen, te vermelden waar we een bedrijf van zouden moeten kennen. Niet iedereen is zo goed ingevoerd dat we direct Symantec uit ons hoofd kunnen koppelen aan bijvoorbeeld Norton Antivirus, Norton Ghost, etc.

nieuws: Symantec-ceo stapt plotseling op en bedrijf geeft winstwaarschuwing af

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik vermoed dat je bedoelt: als JIJ een andere lezer zou zijn en Symantec of bedrijf X niet zou kennen, zou je willen dat het uitgelegd werd wat het voor bedrijf was. Snap je opmerking, maar:
- Als je een dergelijk artikel je interesseert (ongeacht de inhoud) ga je toch wel naar het bedrijf op zoek
- als je de kop leest en het heeft je interesse niet hoef je ook niet te weten wat het voor bedrijf is
Lijkt mij dan ;)

Dit is een techsite, je mag imho enige kennis van de IT wereld verwachten van je bezoekers. Als je Nu.nl bent zeg ik "je bezoek weet potentieel niks van de sector, dus uitleggen". Snap dat je het je lezers makkelijk wilt maken, maar je hoeft niet alels uit te leggen. De gemiddelde bezoeker hier is echt niet zo onbekend in de IT wereld, en die het wel zijn komen hier niet of nauwelijks (waarom zouden ze?) :)

Just my 2ct

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@The Eagle De meeste bezoekers komen hier vanwege Pricewatch eo nieuwsberichten vanuit oa Google . Forumleden zijn niet de enige bezoekers.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
@The Eagle

Je overschat de gemiddelde FP bezoeker denk ik...

En hoe veel moeite is het nou om één extra zinnetje met wat informatie toe te voegen bij een artikel wat verder waarschijnlijk niet veel meer is dan een vertaald persbericht...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05
In ieder geval goed om de tekst te corrigeren aangezien winst en omzet door elkaar gehaald worden.
De winst in het vierde kwartaal van 2018 viel met 1,19 miljard dollar al lager uit dan de 1,21 miljard dollar een jaar eerder, schrijft Reuters.
Dit moet omzet (sales) zijn. De 'winst' was als volgt:
The company posted net income of $34 million, or 5 cents per share, in the reported quarter, compared with a loss of $59 million, or 10 cents per share, a year earlier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een goed artikel schrijven is lastig, zeker als je maar een beperkt aantal woorden kunt gebruiken ivm de ruimte op de FP. Ben in dat kader best benieuwd hoe lang er over gedaan is. Dat typ je echt niet zomaar even :) en ja, dan is aannemen dat je ietsniet uit hoeft te leggen best handig. Ken je publiek, weet boor wie je schrijft. We zijn de grootste IT site in NL en iirc staan we in de top 3 of top 5 wereldwijd. Dan mag je aannemen dat je publiek de wereld tot op zekere hoogte kent imho :)

@Hackus Als ik me niet vergis heeft T.net gewoon data over dat soort zaken dus kunnen ze het gewoon zien.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:43
Zinnetje toegevoegd, thanks. Merendeel zal het weten, maar kleine moeite voor zij die het even niet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:23:
Een goed artikel schrijven is lastig, zeker als je maar een beperkt aantal woorden kunt gebruiken ivm de ruimte op de FP...
Een persbericht vertalen is best lastig bedoel je...

En waar haal je 'een beperkt aantal woorden kunt gebruiken ivm de ruimte op de FP...' vandaan? Lijkt mij vreemd.
Mark_88 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:28:
Zinnetje toegevoegd, thanks. Merendeel zal het weten, maar kleine moeite voor zij die het even niet weten.
Super.

Maar was niet alleen en speciaal gericht op dit artikel van jou, maar ook meer in het algemeen voor volgende artikelen, niet alleen van jou. Apple, Samsung, Microsoft, Google, Amazon en Tesla kennen we allemaal wel, maar genoeg bedrijven waar een korte omschrijving gewoon handig is... :)

[ Voor 39% gewijzigd door Fiber op 11-05-2019 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:43
Fiber schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:30:
[...]

Een persbericht vertalen is best lastig bedoel je...
Als je dat bij Tweakers doet, mag je meteen je spullen pakken. Je bent meer dan welkom om voorbeelden daarvan aan te dragen. Mooie kans om het niveau van de site verder op te schroeven. Hell, je mag een stuk tech van mijn huis uitzoeken als jij een copy/paste/vertaald-artikel kan vinden op Tweakers. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:43

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Bij dat laatste zou ik een datum-restrictie zetten... Dit was het begin.

En ja, daar is het niet eens vertaald, maar die moet ook wel te vinden zijn. :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Fiber schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:30:
[...]
Apple, Samsung, Microsoft, Google, Amazon en Tesla kennen we allemaal wel, maar genoeg bedrijven waar een korte omschrijving gewoon handig is... :)
Waar ligt dat onderscheid? Nu is het toevoegen van een stukje extra uitleg vaak een kleine moeite maar is het niet zo dat de mensen waar het betreffende nieuwsitem interessant voor is echt wel weten wat Symantec is? Dat is in het vakgebied waar zij opereren een gigantisch bekende naam.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:05:
[...]

Waar ligt dat onderscheid? Nu is het toevoegen van een stukje extra uitleg vaak een kleine moeite maar is het niet zo dat de mensen waar het betreffende nieuwsitem interessant voor is echt wel weten wat Symantec is? Dat is in het vakgebied waar zij opereren een gigantisch bekende naam.
Ik wil ook niet elitair doen inderdaad maar Symantec is echt gewoon een grote naam. Mijn moeder kent Symantec :')

Als je het bedrijf al niet kent weet ik ook niet of het nieuwsbericht je iets interessants gaat vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:00
Bij een startup kan ik het mij voorstellen maar bij een bedrijf zoals Symantec dat al 37 jaar bestaat lijkt het mij nogal overbodig. En je kunt het altijd even opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:51
Een optie kan ook zijn om rechts van een nieuws item een standaard blokje te maken met bedrijfsnaam en uitleg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:09:
[...]

Ik wil ook niet elitair doen inderdaad maar Symantec is echt gewoon een grote naam. Mijn moeder kent Symantec :')

Als je het bedrijf al niet kent weet ik ook niet of het nieuwsbericht je iets interessants gaat vertellen.
Je moeder kent Netscape, WordPerfect en Yahoo vast ook nog wel... :z

Ik kende de naam Symantec ook nog wel vagelijk, uit de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw, maar geen idee wat dat bedrijf tegenwoordig nog doet en of ze überhaupt nog relevant zijn. Zelfs Norton is tegenwoordig geen echt grote naam meer volgens mij.

Maar ik dacht eigenlijk dat we Tweakers tegenwoordig wat meer consument-vriendelijk wilden maken ipv voor nerds en geeks en andere insiders only. Ook met van die mooie grote plaatjes tussen de tekst en zo... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:15:
[...]

Je moeder kent Netscape, WordPerfect en Yahoo vast ook nog wel... :z

Ik kende de naam Symantec ook nog wel vagelijk, uit de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw, maar geen idee wat dat bedrijf tegenwoordig nog doet en of ze überhaupt nog relevant zijn. Zelfs Norton is tegenwoordig geen echt grote naam meer volgens mij.

Maar ik dacht eigenlijk dat we Tweakers tegenwoordig wat meer consument-vriendelijk wilden maken ipv voor nerds en geeks en andere insiders only. Ook met van die mooie grote plaatjes tussen de tekst en zo... O-)
Ja, dus die hoef je ook niet uit te leggen. Dat was precies mijn punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:02

Qwerty-273

Meukposter

Het punt is wel dat Norton de consumenten branding is (al staat daar ook al sinds jaar en dag "by Symantec" bij). De bedrijfsversie van de anti-virus draagt de naam van Symantec (volledig Symantec Endpoint Protection - of afgekort als SEP). Het is een populair product binnen het Nederlandse (of sowieso het Europese) bedrijfsleven. Dus veel mensen zullen het herkennen op een van die manieren.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1