Goedemorgen allen,
Ben nu al weken opzoek naar de perfecte laptop, maar ik kom er niet meer uit. Ik denk dat ik veel te veel opzoek en een laptop bij het kleinste minpuntje gelijk al wegschrijf. Daar moet ik wat in veranderen ben ik bang
In het kort: Ik ben dus opzoek naar een stevige vlotte 14" laptop. (
) om vooral op te internetten en om netflix op te kijken. Ik ben op de hoogte dat je daar niet veel voor nodig heb, maar ik wil wel wat meer kunnen ookal gebruik ik dan misschien niet de volledige power. Ik wil de laptop jaren houden, dus als ik over 2 jaar besluit om meer met dat ding te gaan doen, dan moet dat wel kunnen. (geen zware games, dat sowieso niet, zou dan meer om fotobewerking (photoshop) of lichte videobewerking of iets dergelijks gaan.
Wat ga je met je laptop doen?
Veel browsen, Netflix. Maar hij moet ook zwaardere programma's aankunnen wil ik dat in de toekomst gaan doen.
Wat is je budget?
Mijn budget is 1000 euro. 1100 mag ook, maar dan moet het wel de heilige graal zijn.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar dit wil niet zeggen dat hij zo licht mogelijk moet zijn, stevigheid(!!!) vind ik belangrijker
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In principe niet. Het moet een goede bouwkwaliteit hebben. Ik neig wel naar de bekendere merken.
Zelf heb ik natuurlijk ook niet stil gezeten, de volgende laptops heb ik al eens bekeken:
pricewatch: Lenovo ThinkPad T480 20L50000MH
Deze laptop zou ik vooral kopen voor het zicht, lekker vierkant en retro
Hij is wel aan de dure kant en lees vaak problemen met de hitte die hij produceert. Ik weet dat er ook een goedkopere E versie is, maar dan zit je dus bij het goedkoopste van het goedkoopste model, iets wat ik liever ook niet heb.
pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV576T
Deze laptop vind ik ook erg mooi, zou krachtig genoeg moeten zijn om hier en wat te kunnen doen. Nadeel vind ik de micro HDMI poort. Ik weet dat ik met adapters zou kunnen werken, maar is wel vervelend. Ook zie ik veel filmpjes waarbij je het toetsenbord ongeveer een halve cm naar beneden kan drukken. (Flexing ofzo?) En het feit dat er heel veel klachten zijn over coil whining. Nu zal dat misschien wel meevallen, maar ik word daar bang van
pricewatch: MSI PS42 8RB-206NL
Deze vind ik ook (wederom
) erg mooi. Om eerlijk te zijn had ik deze bijna besteld, is nu voor een mooi prijsje te koop bij Alternate met i7 en de GeForce MX150. Maarrr hier zit dan weer blijkbaar een crappy wifi ontvanger bij... ? Hoe crappy is deze precies? Ik wil ook achter in de tuin gewoon via de wifi lekker snel kunnen internetten. Al heb ik het idee dat je router thuis daar meer invloed op heeft...
Dit zijn zomaar een paar modellen die ik heb gezien. Maar ben nog niet echt verliefd geworden. Al komt die laatste wel erg dichtbij...
Wat mijn eisen dus zijn:
- 14 inch
- premium gevoel geven (moet niet uit elkaar vallen als je er naar kijkt)
- i7 of i5 8th gen.
- Snel opstarten
- Snel kunnen werken. (hij moet overpowered zijn voor zomaar een beetje internetten, maar als ik later besluit om er meer mee te willen doen, moet dat ook kunnen!, lekker vaag verhaal.. ik weet het)
-Het liefst een fullsize HDMI.
-Het liefst een goede wifi ontvanger? Of hoe je dat ook noemt.
Als er nog meer bij me naar binnen schiet laat ik het weten.
Wie o wie verlost mij ?
Ben nu al weken opzoek naar de perfecte laptop, maar ik kom er niet meer uit. Ik denk dat ik veel te veel opzoek en een laptop bij het kleinste minpuntje gelijk al wegschrijf. Daar moet ik wat in veranderen ben ik bang
In het kort: Ik ben dus opzoek naar een stevige vlotte 14" laptop. (
Wat ga je met je laptop doen?
Veel browsen, Netflix. Maar hij moet ook zwaardere programma's aankunnen wil ik dat in de toekomst gaan doen.
Wat is je budget?
Mijn budget is 1000 euro. 1100 mag ook, maar dan moet het wel de heilige graal zijn.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar dit wil niet zeggen dat hij zo licht mogelijk moet zijn, stevigheid(!!!) vind ik belangrijker
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In principe niet. Het moet een goede bouwkwaliteit hebben. Ik neig wel naar de bekendere merken.
Zelf heb ik natuurlijk ook niet stil gezeten, de volgende laptops heb ik al eens bekeken:
pricewatch: Lenovo ThinkPad T480 20L50000MH
Deze laptop zou ik vooral kopen voor het zicht, lekker vierkant en retro
pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV576T
Deze laptop vind ik ook erg mooi, zou krachtig genoeg moeten zijn om hier en wat te kunnen doen. Nadeel vind ik de micro HDMI poort. Ik weet dat ik met adapters zou kunnen werken, maar is wel vervelend. Ook zie ik veel filmpjes waarbij je het toetsenbord ongeveer een halve cm naar beneden kan drukken. (Flexing ofzo?) En het feit dat er heel veel klachten zijn over coil whining. Nu zal dat misschien wel meevallen, maar ik word daar bang van
pricewatch: MSI PS42 8RB-206NL
Deze vind ik ook (wederom
Dit zijn zomaar een paar modellen die ik heb gezien. Maar ben nog niet echt verliefd geworden. Al komt die laatste wel erg dichtbij...
Wat mijn eisen dus zijn:
- 14 inch
- premium gevoel geven (moet niet uit elkaar vallen als je er naar kijkt)
- i7 of i5 8th gen.
- Snel opstarten
- Snel kunnen werken. (hij moet overpowered zijn voor zomaar een beetje internetten, maar als ik later besluit om er meer mee te willen doen, moet dat ook kunnen!, lekker vaag verhaal.. ik weet het)
-Het liefst een fullsize HDMI.
-Het liefst een goede wifi ontvanger? Of hoe je dat ook noemt.
Als er nog meer bij me naar binnen schiet laat ik het weten.
Wie o wie verlost mij ?