Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaffen laptop; zie door de bomen het bos niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RikMeLeet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-11 22:26
Goedemorgen allen,

Ben nu al weken opzoek naar de perfecte laptop, maar ik kom er niet meer uit. Ik denk dat ik veel te veel opzoek en een laptop bij het kleinste minpuntje gelijk al wegschrijf. Daar moet ik wat in veranderen ben ik bang :X

In het kort: Ik ben dus opzoek naar een stevige vlotte 14" laptop. ( :o ) om vooral op te internetten en om netflix op te kijken. Ik ben op de hoogte dat je daar niet veel voor nodig heb, maar ik wil wel wat meer kunnen ookal gebruik ik dan misschien niet de volledige power. Ik wil de laptop jaren houden, dus als ik over 2 jaar besluit om meer met dat ding te gaan doen, dan moet dat wel kunnen. (geen zware games, dat sowieso niet, zou dan meer om fotobewerking (photoshop) of lichte videobewerking of iets dergelijks gaan.

Wat ga je met je laptop doen?
Veel browsen, Netflix. Maar hij moet ook zwaardere programma's aankunnen wil ik dat in de toekomst gaan doen.

Wat is je budget?
Mijn budget is 1000 euro. 1100 mag ook, maar dan moet het wel de heilige graal zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar dit wil niet zeggen dat hij zo licht mogelijk moet zijn, stevigheid(!!!) vind ik belangrijker

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In principe niet. Het moet een goede bouwkwaliteit hebben. Ik neig wel naar de bekendere merken.

Zelf heb ik natuurlijk ook niet stil gezeten, de volgende laptops heb ik al eens bekeken:

pricewatch: Lenovo ThinkPad T480 20L50000MH
Deze laptop zou ik vooral kopen voor het zicht, lekker vierkant en retro _/-\o_ Hij is wel aan de dure kant en lees vaak problemen met de hitte die hij produceert. Ik weet dat er ook een goedkopere E versie is, maar dan zit je dus bij het goedkoopste van het goedkoopste model, iets wat ik liever ook niet heb.

pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV576T
Deze laptop vind ik ook erg mooi, zou krachtig genoeg moeten zijn om hier en wat te kunnen doen. Nadeel vind ik de micro HDMI poort. Ik weet dat ik met adapters zou kunnen werken, maar is wel vervelend. Ook zie ik veel filmpjes waarbij je het toetsenbord ongeveer een halve cm naar beneden kan drukken. (Flexing ofzo?) En het feit dat er heel veel klachten zijn over coil whining. Nu zal dat misschien wel meevallen, maar ik word daar bang van :(

pricewatch: MSI PS42 8RB-206NL
Deze vind ik ook (wederom :P) erg mooi. Om eerlijk te zijn had ik deze bijna besteld, is nu voor een mooi prijsje te koop bij Alternate met i7 en de GeForce MX150. Maarrr hier zit dan weer blijkbaar een crappy wifi ontvanger bij... ? Hoe crappy is deze precies? Ik wil ook achter in de tuin gewoon via de wifi lekker snel kunnen internetten. Al heb ik het idee dat je router thuis daar meer invloed op heeft...

Dit zijn zomaar een paar modellen die ik heb gezien. Maar ben nog niet echt verliefd geworden. Al komt die laatste wel erg dichtbij... >:)

Wat mijn eisen dus zijn:
- 14 inch
- premium gevoel geven (moet niet uit elkaar vallen als je er naar kijkt)
- i7 of i5 8th gen.
- Snel opstarten
- Snel kunnen werken. (hij moet overpowered zijn voor zomaar een beetje internetten, maar als ik later besluit om er meer mee te willen doen, moet dat ook kunnen!, lekker vaag verhaal.. ik weet het)
-Het liefst een fullsize HDMI.
-Het liefst een goede wifi ontvanger? Of hoe je dat ook noemt.

Als er nog meer bij me naar binnen schiet laat ik het weten.

Wie o wie verlost mij ? ;w

Beste antwoord (via RikMeLeet op 12-05-2019 11:05)

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:50

jurroen

Security en privacy geek

Als ik jouw opmerkingen bij de drie keuzes lees, lijkt het alsof je zelf al een keuze hebt gemakt. En dat is ook exact de keuze die ik anderen zou aanraden: ThinkPad. Hoewel er de laatste jaren wat consessies zijn gedaan (scherm-sluit mechanisme, toetsenbord, grotere trackpad) steekt het voor mij nog steeds met kop en schouders boven de concurrentie uit.

Wat betreft de hitte, dat zal niet bij licht gebruik spelen - zoals Netflixen. Ik kan wel bevestigen dat sommige modellen onder continue full load wel eens redelijk heet kunnen worden, soms onprettig genoeg om de laptop niet op schoot te willen laten rusten. Maar ik vermoed dat met jouw use-case je deze load toch niet op schoot zal produceren. Bijvoorbeeld videobewerking, het is ongeacht de laptop veel fijner dat aan een tafel of bureau te doen.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Als ik jouw opmerkingen bij de drie keuzes lees, lijkt het alsof je zelf al een keuze hebt gemakt. En dat is ook exact de keuze die ik anderen zou aanraden: ThinkPad. Hoewel er de laatste jaren wat consessies zijn gedaan (scherm-sluit mechanisme, toetsenbord, grotere trackpad) steekt het voor mij nog steeds met kop en schouders boven de concurrentie uit.

Wat betreft de hitte, dat zal niet bij licht gebruik spelen - zoals Netflixen. Ik kan wel bevestigen dat sommige modellen onder continue full load wel eens redelijk heet kunnen worden, soms onprettig genoeg om de laptop niet op schoot te willen laten rusten. Maar ik vermoed dat met jouw use-case je deze load toch niet op schoot zal produceren. Bijvoorbeeld videobewerking, het is ongeacht de laptop veel fijner dat aan een tafel of bureau te doen.

• TimBC
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-11 09:30
Ik zou als ik jou was ook ff kijken naar de Lenovo T490 en de 480s/490s (als je geen rj45 nodig hebt).

Dell heeft ook wel een mooie latitude en xps lijn.

Op de V&A worden vaak latitudes (7490) aangeboden voor een goede prijs. Het nadeel van de latitudes (en goedkopere T490's) is dat de schermhelderheid relatief laag is. De dell latitute 7400/5400/3400 kan je ook nog bekijken, deze zijn net nieuw maar volgens mij is de schermhelderheid daar ook niet super hoog op. Xps lijn van dell is erg mooi, wel prijzig en schijnt nogal wat problemen te hebben met sommige modellen (o.a gaat niet in deep sleep wnr je de deksel sluit), Dell is nog bezig het merendeel van deze problemen via een bios update op te lossen.

• RikMeLeet
jurroen schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:39:

Ja eigenlijk wel :P Veel mensen vinden het een lelijk ding, maar damn.. *;

Ik denk eigenlijk dat ik dan wel voor een "E" versie moet gaan. Ik weet dat de T serie qua build beter is. Maar dat laat mijn budget niet toe.

Bijvoorbeeld de nieuwe E490 is opzicht vrij betaalbaar met de volgende specs:

Processor : Intel Core i7-8565U-processor (8 MB cache, maximaal 4,60 GHz)
Operating System : Windows 10 Home 64
Operating System Language : Windows 10 Home 64 WE (EN/FR/DE/NL/IT)
Memory : 16 GB DDR4 2400 MHz SoDIMM
Second Hard Drive : 512 GB SSD-station, M.2 2242, PCIe-NVMe, TLC
Display : 14,0-inch FHD (1920 x 1080), IPS, ontspiegeld, 250 nits
Graphic Card : AMD Radeon RX 550X 2 GB GDDR5 128 bits
Color : Zwart
Keyboard : Toetsenbord met achtergrondverlichting, zwart, Engels (EU)
Camera : 720P HD-camera met microfoon
Pointing Device : Vingerafdruk, zwart
TPM Setting : Ingeschakelde Firmware TPM2.0
Battery : Li-cilinderbatterijen van 45 Wh met 3 cellen
Power Cord : Netvoedingsadapter van 65 W PCC (3 pinnen) - EU (USB Type-C)
Wireless : Intel Wireless-AC 9260 2x2 AC, Bluetooth 5.0
Language Pack : Publicatie - WE (EN/FR/DE/IT/NL)
Warranty : Think 1 jaar depot of brengen

Deze prijs (1083,00) geld tot en met maandag, daarna wordt het 1153,- euro.

Aangezien ik er gewoon echt minimaal 5-6-7 jaar mee wil doen, zou dat lukken met de E490 in combinatie met bovenstaande specs? Meestal als ik kan kiezen tussen instap het betere model, kan ik het meestal niet laten om het betere model te kiezen. Maar ik wil er eigenlijk niet meer voor betalen. Mijn budget begon bij 800 euro dus heb het al flink opgeschroefd...

• RikMeLeet
TimBC schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:49:
Ik zou als ik jou was ook ff kijken naar de Lenovo T490 en de 480s/490s (als je geen rj45 nodig hebt).

Dell heeft ook wel een mooie latitude en xps lijn.

Op de V&A worden vaak latitudes (7490) aangeboden voor een goede prijs. Het nadeel van de latitudes (en goedkopere T490's) is dat de schermhelderheid relatief laag is. De dell latitute 7400/5400/3400 kan je ook nog bekijken, deze zijn net nieuw maar volgens mij is de schermhelderheid daar ook niet super hoog op. Xps lijn van dell is erg mooi, wel prijzig en schijnt nogal wat problemen te hebben met sommige modellen (o.a gaat niet in deep sleep wnr je de deksel sluit), Dell is nog bezig het merendeel van deze problemen via een bios update op te lossen.
Ik vind de latitude's ook erg mooi ogen. Ook een beetje een retro look. Echt, gaat me niet alleen om het uiterlijk, maar het is wel belangrijk :P
Vind alleen de aanduidingen en types moeilijk van elkaar te onderscheiden. Ik wil wel graag een nieuwe kopen, geen tweede hands.

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Persoonlijk vind ik het een geweldig design. Mooier dan een MacBook, Mac Pro, Alienware etc design. Of die Thelio bakken van System76, met houtaccenten - ieuw.

Ik denk persoonlijk dat de E-lijn van ThinkPad die je aanhaalt overkill is. Zelfs voor videobewerking. Je geeft aan dat het om "lichte videobewerking" gaat. Zelfs mijn MBP uit 2011 met een Intel HD 3000 trekt dat met full-HD content. Ik heb serieuze vraagtekens bij de consessie om voor een E-model te gaan.

Maar wellicht kan iemand anders hier beter een lichtje op schijnen. Tegenwoordig doe ik nog bar weinig met videobewerking; was toen een must vanwege opleiding.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 09:54
Je geeft aan dat je nu alleen wil browsen en Netflixen, in de toekomst misschien wel zwaardere programma's. Persoonlijk zou ik 1000 á 1100 euro voor alleen browsen en Netflix te veel geld vinden.

Misschien heeft het met een gevoelskwestie te maken, maar waarom nu niet kijken voor een 14 inch Chromebook? Deze heb je al voor circa 240 tot 300 euro. Mocht je later daadwerkelijk zwaardere applicaties willen gebruiken om de Chromebook dan te verkopen en een zwaardere laptop te kopen.

• RikMeLeet
jurroen schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:34:
Persoonlijk vind ik het een geweldig design. Mooier dan een MacBook, Mac Pro, Alienware etc design. Of die Thelio bakken van System76, met houtaccenten - ieuw.

Ik denk persoonlijk dat de E-lijn van ThinkPad die je aanhaalt overkill is. Zelfs voor videobewerking. Je geeft aan dat het om "lichte videobewerking" gaat. Zelfs mijn MBP uit 2011 met een Intel HD 3000 trekt dat met full-HD content. Ik heb serieuze vraagtekens bij de consessie om voor een E-model te gaan.

Maar wellicht kan iemand anders hier beter een lichtje op schijnen. Tegenwoordig doe ik nog bar weinig met videobewerking; was toen een must vanwege opleiding.
De E lijn is toch juist de budget variant van Thinkpad?

• TimBC
Ja de tweede hands modellen hebben vaak nog 2+ jaar on site garantie want t zijn vaak ongebruikte laptops die bedrijven groot hebben ingekocht.
Voor de dell latitude lijn is het niet super lastig.
3xxx series is de instap, met de 2e x een 3 voor 13", 4 voor 14" en 5 voor 15".
5xxx de medium laptop
7xxx de premium laptop die de laatste trends volgt(dus helaas ook geen rj45 meer op de 7000)
De 3000/5000/7000 zijn net aangekondigd en ga je niet op de V&A vinden/zelfs lastig nieuw. De 7490/5490 zijn het model ervoor en daar zijn er genoeg van.

Ik denk dat @jurroen bedoeld dat de specs in die lenovo laptop überhaupt overkill zijn, wat ik eigenlijk wel met hem eens ben. Ik zie dat je je ook richt op een dedicated gpu, nou kan dat tijdens renderen fijn zijn (al naar mijn weten ondersteund premier vgm voornamelijk CUDA), maar volgens mij kan je prima uit de voeten met een i5 8xxx en bijbehorende intergrated graphics. Heb zelf geen ervaring/niks over gelezen met de E series van Lenovo.

Wat dacht je van dit:
https://www.dell.com/nl-n...4L749014NL/configurations

Nu 999 euro (oh ex btw zie ik, dan 1208,79...)

Of deze:
https://www.dell.com/nl-n...6L549014NL/configurations

En ff iets heel anders, iets zoals pricewatch: Huawei MateBook D 14" (VLT-W50B, Qwerty) ?

Deze lenovo t480s bij de V&A heeft nog 34 maanden garantie:
V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad T480s

[ Voor 20% gewijzigd door TimBC op 11-05-2019 18:25 ]

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

TimBC schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:20:
Ik denk dat @jurroen bedoeld dat de specs in die lenovo laptop überhaupt overkill zijn, wat ik eigenlijk wel met hem eens ben. Ik zie dat je je ook richt op een dedicated gpu, nou kan dat tijdens renderen fijn zijn (al naar mijn weten ondersteund premier vgm voornamelijk CUDA), maar volgens mij kan je prima uit de voeten met een i5 8xxx. Heb zelf geen ervaring/niks over gelezen met de E series van Lenovo.
Exact! Ik zou zelf eerder de T480 pakken dan de E490. De hardware is wellicht wat performanter maar ook dikke overkill voor het eventuele toekomstige gebruik.

Want in alle eerlijkheid, hoe vet is het nou om een laptop als zelfverdediging te kunnen gebruiken? Smijt de T-series tegen iemand aan, laptop vrijwel nergens last van, slachtoffer botbreuken en mogelijk nog erger :+

• RikMeLeet
jurroen schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:38:
[...]

Exact! Ik zou zelf eerder de T480 pakken dan de E490. De hardware is wellicht wat performanter maar ook dikke overkill voor het eventuele toekomstige gebruik.

Want in alle eerlijkheid, hoe vet is het nou om een laptop als zelfverdediging te kunnen gebruiken? Smijt de T-series tegen iemand aan, laptop vrijwel nergens last van, slachtoffer botbreuken en mogelijk nog erger :+
En geen tape over de webcam hoeven plakken :+

Heb nu de volgende T480 samen gesteld:

Details configuratie
Processor : Intel Core i5-8250U-processor (6 MB cache, maximaal 3,40 GHz)
Operating System : Windows 10 Home 64
Operating System Language : Windows 10 Home 64 WE (EN/FR/DE/NL/IT)
Display : 14,0-inch FHD-beeldscherm (1920x1080), IPS, 250 nits, ontspiegeld
Memory : 8 GB DDR4 2400 MHz SoDIMM
Graphic Card : Ingebouwde grafische functies
Body Color : Black
Top Cover Material : Standaard PPS (PPSU-polyester) behuizing
Camera : 720p HD Camera with microphone and ThinkShutter
Keyboard : Toetsenbord met achtergrondverlichting, Engels (EU)
Pointing Device : Fingerprint Reader
Security Chip : Hardware dTPM
TPM Setting : dTPM2.0-hardware
First Hard Drive : 512 GB SSD-station M.2 2280, PCIe Opal 2.0
Front Battery : Li-ion-batterij met 3 cellen, 24 Wh voorzijde
Rear Battery : Li-ion-batterij met 3 cellen, 24 Wh, achterzijde
Power Cord : Netvoedingsadapter van 45 W (3 pinnen) - EU (USB Type-C)
Wireless : Intel Dual Band Wireless-AC 8265 2x2 AC, Bluetooth versie 4.1, vPro
Display Panel : 14,0-inch FHD (1920 x 1080), PPS, geen touch, geen WWAN, 2D-camera, microfoon
Base : Grafische Intel UHD-kaart 620
Language Pack : Publication - WE (FR/GE/IT/DU/EN)
Warranty : Think 3 Year Depot or Carry-in

Normaal betaal je hier 1311 voor. Nu met de SSD actir betaal je er 1154 voor.

Maar die i5 is wel de traagste die je kan kiezen... Nog steeds oke? Het klinkt dat gelijk zo traag 8)7

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

prima cpu die i5 waar je nog jaren mee vooruit kan net zoals de gekozen laptop

• TimBC
De i5 en i7 u series van de 8e generatie zijn bijna even snel. De i7u is echt marginaal sneller, stap niet in de marketing val.

[ Voor 4% gewijzigd door TimBC op 11-05-2019 20:07 ]

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

RikMeLeet schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:17:
[...]
Maar die i5 is wel de traagste die je kan kiezen... Nog steeds oke? Het klinkt dat gelijk zo traag 8)7
Eerst even kwijlen hoor :+

Wat @-36- en @TimBC al zeggen, het verschil is nihil. Dat verschil ga je niet merken. Je kunt er mee doen wat je wil (Netflix, fotosjoppen en videobewerken) and then some.

Gaan met die banaan zou ik zeggen 8)

• RikMeLeet
jurroen schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:40:
[...]

Eerst even kwijlen hoor :+

Wat @-36- en @TimBC al zeggen, het verschil is nihil. Dat verschil ga je niet merken. Je kunt er mee doen wat je wil (Netflix, fotosjoppen en videobewerken) and then some.

Gaan met die banaan zou ik zeggen 8)
Ik kom er begin de week op terug. 8)

• RikMeLeet
Kan nu voor 70 euro extra de i7 kiezen... Ik ben toch gek als ik dat niet zo doen, ookal is het overkill..? Het is maar 70 euro nu :P

Ik heb het dan over de i7 8550u (8mb cache max 4 Ghz) in plaats van de i5 8250u (6 mb cache max 3,40 Ghz).

Of wordt een i7 sneller warm dan een i5 en daardoor meer lawaai maakt ondanks ik niet de volle krachten zal benutten?

Dus kan de i7 nadelige gevolgen hebben? Misschien de batterij wat sneller leeg naar dat maakt me niet zo veel uit.

[ Voor 32% gewijzigd door RikMeLeet op 13-05-2019 18:44 ]

• RikMeLeet
Ben voor de i5 8250u gegaan.

Over 10 dagen zou hij verzonden moeten worden.

• metalm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 20:28
Ik heb eigenlijk exact hetzelfde probleem als RikMeLeet. Ik zoek alleen naar een 15.6 inch model. Nu las ik de laatste buy guide van Tweakers en toen kwam de Medion als beste middenklasse laptop uit de bus.

Nu is er echter de Lenovo ThinkPad E590 20NB002BMH, i5 Whiskey lake 15.6 inch, 8 GB ram, 512 SSD schijf uitgekomen en die kost 'maar' 749. Oudere modellen van de thinkpads zijn allemaal veel duurder en ook concurrenten komen qua prijs niet eens in de buurt. Deze staat dan ook hoog op mijn lijst, maar ik wil graag weten: mis ik niet iets? Het is een zakelijke laptop, maar behalve windows pro, vraag ik me af wat 'zakelijk' dan precies inoudt. Het relatief hoge gewicht is niet zo belangrijk, want ik sleep er zelden mee.

[ Voor 7% gewijzigd door metalm op 16-05-2019 14:45 ]

• RikMeLeet
metalm schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:41:
Ik heb eigenlijk exact hetzelfde probleem als RikMeLeet. Ik zoek alleen naar een 15.6 inch model. Nu las ik de laatste buy guide van Tweakers en toen kwam de Medion als beste middenklasse laptop uit de bus.

Nu is er echter de Lenovo ThinkPad E590 20NB002BMH, i5 Whiskey lake 15.6 inch, 8 GB ram, 512 SSD schijf uitgekomen en die kost 'maar' 749. Oudere modellen van de thinkpads zijn allemaal veel duurder en ook concurrenten komen qua prijs niet eens in de buurt. Deze staat dan ook hoog op mijn lijst, maar ik wil graag weten: mis ik niet iets? Het is een zakelijke laptop, maar behalve windows pro, vraag ik me af wat 'zakelijk' dan precies inoudt. Het relatief hoge gewicht is niet zo belangrijk, want ik sleep er zelden mee.
Je zou ook een laptop kunnen samenstellen op www.lenovo.com, heb ik ook gedaan. Op het einde de couponcode " telespring" invullen en je krijgt nog een leuke korting ook. Bij mjj scheelde dat 200 euro op een laptop van 1300 euro.

Ik heb hem bijvoorbeeld ook gedowngrade van Windows Pro naar Windows Home, dat scheelde me al weer 80 euro.

750 lijkt me best een mooie prijs..!
Pagina: 1