Een kennis van mij is al een tijdje op zoek naar een nieuwe smartphone. Hij zit nu met een oude iPhone 6 die het gewoon echt niet meer goed doet. De batterij vervangen zou kunnen helpen, maar hij wilt gewoon wat nieuw, met name op het gebied van scherm en camera. Nu zitten we dus echt te twijfelen tussen de Huawei P30 Pro en de Samsung Galaxy S10 (niet de plus versie), aangezien deze dezelfde prijs zijn bij Belsimpel (Tele2) icm 20GB en onbeperkt bellen.
Ik zoek een?
Hij is dus op zoek naar een nieuwe Android telefoon. Hij wilt af van iOS, aangezien veel mensen in zijn omgeving nu de switch naar Android hebben gemaakt en heel blij er mee zijn. iOS is voor hem geen optie meer.
Wat is je budget?
Budget is heel flexibel, maar ~45 euro per maand inclusief 20GB en onbeperkt bellen is wel de max. Hij gaat zijn abonnement bij Tele2 dus verlengen. Als je het toestel in één keer zou kopen is ong. 850 wel het uiterste.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hij is een muziekproducent, en wilt graag mooie filmpjes en foto's van zijn studio maken. Echter, is deze studio best wel een beetje klein, en is het lastig om met een normale camera mooie foto's en filmpjes te maken. Vandaar dat een ultrawide lens heel belangrijk is, en sowieso is de hele camera doorslaggevend. Hij gaat namelijk ook nog veel foto's maken, en dat zijn vooral foto's van mensen, dus een mooie portetmodus zou ook leuk zijn. Nachtmodus is ook erg belangrijk, er zullen zeker wat foto's in het donker gemaakt worden. Selfiecamera gaat hij niet gebruiken.
Een ander belangrijk aspect voor hem is de batterij, die van zijn iPhone 6 redt de avond niet eens. Hij moet minimaal één dag met gemak redden (met normaal gebruik), en goeie fast charge is ook erg handig.
Voor de rest gaat hij zijn telefoon 'normaal' gebruiken, dus vooral WhatsApp, e-mail, bellen, enz, en soms een spelletje.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat zelf heel erg te aarzelen tussen deze drie apparaten:
Huawei P30 Pro
Samsung Galaxy S10
en misschien de OnePlus 7 Pro
Ze hebben allemaal hun voordelen en nadelen. Hij heeft de foto en video camera test van Bright gezien, en daar won de Samsung.
Welke vragen heb je hier nog over?
hier alle voordelen en nadelen (tov van de andere telefoons) op een rijtje die boeien voor hem.
Voordelen P30 Pro:
Zouden jullie zo lief kunnen zijn om jullie aanbevelingen te geven en nog aanvullingen van dingen die ik ben vergeten?
EDIT: Ik ben ook naar de Oppo Reno 10X Zoom aan het kijken, dat ziet er ook wel uit als een heel mooi toestel.
Ik zoek een?
Hij is dus op zoek naar een nieuwe Android telefoon. Hij wilt af van iOS, aangezien veel mensen in zijn omgeving nu de switch naar Android hebben gemaakt en heel blij er mee zijn. iOS is voor hem geen optie meer.
Wat is je budget?
Budget is heel flexibel, maar ~45 euro per maand inclusief 20GB en onbeperkt bellen is wel de max. Hij gaat zijn abonnement bij Tele2 dus verlengen. Als je het toestel in één keer zou kopen is ong. 850 wel het uiterste.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hij is een muziekproducent, en wilt graag mooie filmpjes en foto's van zijn studio maken. Echter, is deze studio best wel een beetje klein, en is het lastig om met een normale camera mooie foto's en filmpjes te maken. Vandaar dat een ultrawide lens heel belangrijk is, en sowieso is de hele camera doorslaggevend. Hij gaat namelijk ook nog veel foto's maken, en dat zijn vooral foto's van mensen, dus een mooie portetmodus zou ook leuk zijn. Nachtmodus is ook erg belangrijk, er zullen zeker wat foto's in het donker gemaakt worden. Selfiecamera gaat hij niet gebruiken.
Een ander belangrijk aspect voor hem is de batterij, die van zijn iPhone 6 redt de avond niet eens. Hij moet minimaal één dag met gemak redden (met normaal gebruik), en goeie fast charge is ook erg handig.
Voor de rest gaat hij zijn telefoon 'normaal' gebruiken, dus vooral WhatsApp, e-mail, bellen, enz, en soms een spelletje.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat zelf heel erg te aarzelen tussen deze drie apparaten:
Huawei P30 Pro
Samsung Galaxy S10
en misschien de OnePlus 7 Pro
Ze hebben allemaal hun voordelen en nadelen. Hij heeft de foto en video camera test van Bright gezien, en daar won de Samsung.
Welke vragen heb je hier nog over?
hier alle voordelen en nadelen (tov van de andere telefoons) op een rijtje die boeien voor hem.
Voordelen P30 Pro:
- Hele veelzijdige camera met een goede nachtmodus en 10x hybride zoom
- Een batterij die het met zijn gebruik misschien wel twee dagen gaat redden
- Lekker groot scherm
- 40W snelladen
- Een TOF-camera voor mooie portretfoto's
- Drie jaar beveiligingsupdates
- Matige monospeakers
- Opslag is niet met SD-kaart uitbreidbaar
- EMUI is niet de beste skin
- Ook een hele toffe camera met de beste ultrawide-lens
- Een prachtig AMOLED display
- 3.5mm jack gewoon ingebouwd, dus geen dongle nodig
- Opslag uitbreidbaar met SD-kaartje
- Samsung zitten minder 'veiligheidsrisico's' aan dan bij Huawei
- Batterij die gewoon een stuk minder lang meegaat dan die van Huawei
- Bloatware
- Geen 5x optische zoom en mist ook de TOF-camera
- Bixbyknop (?)
Zouden jullie zo lief kunnen zijn om jullie aanbevelingen te geven en nog aanvullingen van dingen die ik ben vergeten?
EDIT: Ik ben ook naar de Oppo Reno 10X Zoom aan het kijken, dat ziet er ook wel uit als een heel mooi toestel.
:)