Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Dit is mijn eerste topic, ik zou het waarderen als jullie mij oprecht advies kunnen geven wat ik kan doen in deze situatie.

Ik werk op dit moment voor een bedrijf waar letterlijk alles slecht is geregeld. Je word verplicht om 2 dagen in de avond te werken en 1 dag in het weekends.

Nu werkte ik eerst 32 uur in de week, nu heb ik een 36 uur contract maar word ik 40 uur ingepland.
Het voelt gewoon alsof ik een slaaf ben. Vooral omdat ik VERPLICHT ben om 2 x in de avond te werken tot 10 uur en in 1 dag in het weekends te werken.

In het begin vond ik het leuk, want het is geen moeilijk werk. Maar nu lijkt het alsof ik een burn-out krijg
Het salaris is nog erger.. 1200 euro netto voor 32 uur in de week.

Ik weet het even allemaal niet meer, ben nog jong en dit is mijn eerste echte baan. Heb een vrouw die ik moet verzorgen, maar wil niet ongelukkig zijn op de zelfde moment.

Zou graag meer willen verdienen, heb een IT achtergrond en vind het leuk om mensen te helpen. Heb in het verleden bij studentaanhuis gewerkt en dat was leuk, je werkt voor jezelf. Alleen daar verdien je per klant. En dat is niet te doen als je een familie hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Leeftijd? Opleiding? Wat voor werk is het?

Je schrijft nu je ergernis van je af maar aangezien niemand hier jou kent, wordt advies geven erg lastig.

/edit: 1200 netto klinkt exact als minimumloon voor personen van 22 jaar en ouder. Nog afgezien van eventuele compensaties / berekeningen die jouw baas wel/niet voor avond/weekend durft uit te betalen.

Er zijn vast bedrijven die meer dan minimumloon betalen in Nederland dus als je huidige baan je echt niet bevalt; solliciteer desnoods bij de lokale supermarkt. Daar ga je dus minstens hetzelfde verdienen bij 40 uur. Ja, klinkt misschien ook als "niet leuk" maar dan ben je wel weg bij je huidige baan en kan je even mentaal bijkomen om naar de volgende baan te gaan rondkijken.

[ Voor 66% gewijzigd door MAX3400 op 11-05-2019 10:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Wat wil je voor advies? Een nieuwe baan? Horen dat je maar door moet ploegen? We hebben echt meer info nodig... wat doe je, wat wil je doen, hoe oud ben je, wat zijn je opleidingen, welke regio woon je.. en heb je al met het bedrijf gesproken over mogelijke uitzonderingen op die regels?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:30:
nu heb ik een 36 uur contract maar word ik 40 uur ingepland.
Dat is niet ongebruikelijk. Als het goed is, heb je daar ter compensatie iedere twee weken een extra verlofdag voor (vroeger werd dat vaak ATV of ADV genoemd)

Verder klinkt het alsof je een bezoekje moet brengen aan https://tweakers.net/carriere/it-banen/zoeken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
anboni schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:38:
[...]

Dat is niet ongebruikelijk. Als het goed is, heb je daar ter compensatie iedere twee weken een extra verlofdag voor (vroeger werd dat vaak ATV of ADV genoemd)

Verder klinkt het alsof je een bezoekje moet brengen aan https://tweakers.net/carriere/it-banen/zoeken/
In sommige contracten staat ook ‘gemiddeld 36 uur’. Wat maakt dat je inderdaad soms 40 werkt, en mogelijk andere momenten minder.

Maar daarnaast vertel je dat je niet tevreden bent. Wat is je leeftijd, opleidingsniveau, werkervaring etc.

Als je nu minimumloon krijgt, kun je bij elk uitzendbureau gaan shoppen voor ander werk, minder kun je toch niet verdienen.

Dit topic is gesloten.