Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cisco 1242 houdt config niet vast bij een power cycle

Pagina: 1
Acties:

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-11 09:31
Ik heb een locatie die ik ondersteun waar een cisco 2504 controller hangt met een 25tal oude cisco air-lap1242ag accesspoints. Onlangs een stroomstoring gehad in een deel van het pand waardoor een switch uit is gegaan.

Alle accesspoints die aan die switch hangen (POE) zijn daardoor gereboot, ze zijn allemaal terug gekomen maar met een default config. Dingen als de naam van het AP en met name de ingestelde antennagain zijn gereset.

Wat blijkt is dat als ik een accesspoint van de stroom afhaal en weer laat booten is de config van dat accesspoint weg.

Bij de andere accesspoints die we hebben hangen op andere vestigingen (2700/2800/3700 en 3800 series) blijft de config wel bestaan na een power cycle.

een save config op de controller haalt niets uit voor de accesspoints.

wat is de truuk om de 1242's de instellingen te laten behouden na een power cycle?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoeveel controllers heb je? Heb je al een keer een AP naar factory-reset gedaan, laten rebooten en dan vanaf de controller de config gepusht, en weer een reboot uitgevoerd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan zijn dat door de stroomstoring het flash geheugen niet goed meer is. Als je de running config opslaat en dan vergelijkt met de net opgeslagen startup config, is dat dan hetzelfde (zoals het hoort)? Kan je de flash vervangen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 07:44

Kabouterplop01

chown -R me base:all

misschien is het makkelijker en staat je config-register nog niet goed