Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De Sono Sion auto die een tijd geleden aangekondigd is, zou vanaf 2020 kunnen worden geleverd.
Is het mogelijk deze auto als batterij voor je huis te gebruiken?
Het betreft een 35Kwh accu en de auto heeft de volgende uitgaande aansluitingen:

• 11 kW AC via Type 2
• 3.7 kW via SchuKo

Is dat op een handige manier te gebruiken als batterij voor bijvoorbeeld de nacht?
Zoja, hoe dan?

Linkje naar de auto: https://sonomotors.com/en/sion/

[ Voor 6% gewijzigd door Chickendorp op 11-05-2019 08:26 ]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De vraag is; hoe ga je de auto vertellen dat en hoeveel die moet ontladen? Het opladen gaat vaak via een laadpaal, maar ik ben niet bekend net type2 laadpalen die bidirectioneel kunnen werken.

Volgens mij is dat tot heden alleen gedaan met ChaDaMo.

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:31

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Korte antwoord is ja. Daar adverteren ze zelfs mee.. Handigste optie is een bidirectional laadpaal. Die zijn er nog niet, voorlopig kom je dus uit op zelfbouw..

Stroom meting in je meterkast en een controller die dan die hoeveelheid stroom gaat leveren. Zo doet de powerwall e.d. Het ook

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

In utrecht is toch een wijk waar ze dat testen met EV en terugleveren? Wat voor lader gebruiken ze daar dan?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Deveon schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:40:
De vraag is; hoe ga je de auto vertellen dat en hoeveel die moet ontladen? Het opladen gaat vaak via een laadpaal, maar ik ben niet bekend net type2 laadpalen die bidirectioneel kunnen werken.

Volgens mij is dat tot heden alleen gedaan met ChaDaMo.
De Sion is in dat opzicht een reguliere laadpaal op wielen, met een Mennekes stekker en de juiste weerstanden moet je een aardig eind komen, alleen moet je dan ook nog de fases in lijn brengen. Met de schuko moet je ook een heel eind kunnen komen, zovaak kom je niet boven de 2kW uit.
Probleem is dat die stekkerstandaard daar eigenlijk niet zo heel erg voor geschikt is, die is meer om dingen onderweg en op locatie van stroom te voorzien.
Rol-Co schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:38:
In utrecht is toch een wijk waar ze dat testen met EV en terugleveren? Wat voor lader gebruiken ze daar dan?
Klopt, doen ze met Zoe's. De Mennekes plug is er in principe geschikt voor maar het wil helaas nog niet echt van de grond komen op wat kleine proeftuinen na.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube