Beste medetweakers,
Sinds een jaar of 2 heb ik regelmatig last van een doorslaande stop in de meterkast wanneer ik apparatuur inschakel. Ik woon zelf (nog) thuis op een zolderkamertje waar 2 wandcontactdozen aanwezig zijn. Nou heb ik geen verstand van stoppen dus weet ik ook niet wat voor soort wij hebben. Ik weet wel dat het kleine groene schakelaartjes zijn die je zo weer omhoog kunt wippen als de stroom eraf slaat. om mijn vraag duidelijker te maken en te voorzien van (hopelijk) de juiste informatie heb ik een schemaatje gemaakt met wat er allemaal aangesloten zit op deze contactdozen.
Voor het gemakt deel ik de kamer op in 2 delen. de contactdozen zitten tegenover elkaar aan beide uiteindes van de kamer. Zone 1 noem ik voor nu de "CV kant". Zone 2, de "Kant van de buren".ik weet echter niet 100% zeker of deze wattages kloppen maar heb gekeken wat er op de aparaten/power adapters staat. laten we beginnen met de eerste zone:
Contactdoos 1 (kant can CV ketel)
...Stekkerdoos 1
......CV Ketel 130 Watt
......Stekkerdoos 2 (Always on)
..............Bureaulamp (Philips Hue) 10 Watt
......Stekkerdoos 3 in Tradfri plug
..............Monitor 1 25 Watt
..............Monitor 2 25 Watt
..............Monitor 3 40 Watt
..............PC 450 Watt
..............Qi lader 22.5 Watt
Totaal wattage van de eerste zone zou dus ongeveer 662.5 Watt zijn.
Nu voor de tweede zone:
Contactdoos 2 (Kant van de buren)
...Stekkerdoos 4
......Stekkerdoos 5 in Tradfri plug
............Native Union Eclipse 39 Watt
............iPad Charger met Qi lader 12 Watt
............iPhone Charger (2x) 5 Watt x 2 = 10 Watt
......Stekkerdoos 6 in Tradfri plug
............Nintendo Switch dock 7.5 Watt
............PlayStation 4 165 Watt
............Philips TV 148 Watt
............Harman Kardon Soundsticks Wireless 40 Watt
......Stekkerdoos 7 (Always on)
............Philips Hue bridge 0.1 Watt (?)
............Tradfri bridge 0,65 Watt (?)
............Asus router 30 Watt
...Philips Hue Play adapter met 2 Philips Hue Plays 6 watt x 2 = 12 watt
Totaal wattage van de tweede zone zou dus ongeveer 452.25 Watt zijn.
nogmaals, ik heb 0 verstand van electrotechniek dus dit zijn puur wattages die ik van de prodcuten/online heb kunnen vinden en kwakkeloos heb overgenomen.
in totaal zou de zolderkamer een totaal Wattage van 1114,75 Watt moeten zijn.
om er even rekening mee te houden. naast de zolderkamer zit er op deze groep een lamp op de overloop (LED) en in de kamer onder mij een hanglamp (LED), bureaulamp (LED), een ongeveer 10 jaar oude LG TV (Geen idee hoeveel Watt) en een Google Chromecast.
Gezien het geschatte gebruik van mijn apparaten schat ik het wattage onder de 1500 Watt totaal op de groep die af en toe doorslaat.
nu voor de vragen:
WAT kan ik hier aan doen?
WAAROM gebeurd dit?
HOE voorkom ik dit in de toekomst?
Ik hoop hiermee voldoende informatie gegeven te hebben en hoop dat 1 van jullie mij kunnen helpen
.
Groetjes!
PS: ik ben superslecht in Nederlandse grammatica dus let er maar niet teveel op
Sinds een jaar of 2 heb ik regelmatig last van een doorslaande stop in de meterkast wanneer ik apparatuur inschakel. Ik woon zelf (nog) thuis op een zolderkamertje waar 2 wandcontactdozen aanwezig zijn. Nou heb ik geen verstand van stoppen dus weet ik ook niet wat voor soort wij hebben. Ik weet wel dat het kleine groene schakelaartjes zijn die je zo weer omhoog kunt wippen als de stroom eraf slaat. om mijn vraag duidelijker te maken en te voorzien van (hopelijk) de juiste informatie heb ik een schemaatje gemaakt met wat er allemaal aangesloten zit op deze contactdozen.
Voor het gemakt deel ik de kamer op in 2 delen. de contactdozen zitten tegenover elkaar aan beide uiteindes van de kamer. Zone 1 noem ik voor nu de "CV kant". Zone 2, de "Kant van de buren".ik weet echter niet 100% zeker of deze wattages kloppen maar heb gekeken wat er op de aparaten/power adapters staat. laten we beginnen met de eerste zone:
Contactdoos 1 (kant can CV ketel)
...Stekkerdoos 1
......CV Ketel 130 Watt
......Stekkerdoos 2 (Always on)
..............Bureaulamp (Philips Hue) 10 Watt
......Stekkerdoos 3 in Tradfri plug
..............Monitor 1 25 Watt
..............Monitor 2 25 Watt
..............Monitor 3 40 Watt
..............PC 450 Watt
..............Qi lader 22.5 Watt
Totaal wattage van de eerste zone zou dus ongeveer 662.5 Watt zijn.
Nu voor de tweede zone:
Contactdoos 2 (Kant van de buren)
...Stekkerdoos 4
......Stekkerdoos 5 in Tradfri plug
............Native Union Eclipse 39 Watt
............iPad Charger met Qi lader 12 Watt
............iPhone Charger (2x) 5 Watt x 2 = 10 Watt
......Stekkerdoos 6 in Tradfri plug
............Nintendo Switch dock 7.5 Watt
............PlayStation 4 165 Watt
............Philips TV 148 Watt
............Harman Kardon Soundsticks Wireless 40 Watt
......Stekkerdoos 7 (Always on)
............Philips Hue bridge 0.1 Watt (?)
............Tradfri bridge 0,65 Watt (?)
............Asus router 30 Watt
...Philips Hue Play adapter met 2 Philips Hue Plays 6 watt x 2 = 12 watt
Totaal wattage van de tweede zone zou dus ongeveer 452.25 Watt zijn.
nogmaals, ik heb 0 verstand van electrotechniek dus dit zijn puur wattages die ik van de prodcuten/online heb kunnen vinden en kwakkeloos heb overgenomen.
in totaal zou de zolderkamer een totaal Wattage van 1114,75 Watt moeten zijn.
om er even rekening mee te houden. naast de zolderkamer zit er op deze groep een lamp op de overloop (LED) en in de kamer onder mij een hanglamp (LED), bureaulamp (LED), een ongeveer 10 jaar oude LG TV (Geen idee hoeveel Watt) en een Google Chromecast.
Gezien het geschatte gebruik van mijn apparaten schat ik het wattage onder de 1500 Watt totaal op de groep die af en toe doorslaat.
nu voor de vragen:
WAT kan ik hier aan doen?
WAAROM gebeurd dit?
HOE voorkom ik dit in de toekomst?
Ik hoop hiermee voldoende informatie gegeven te hebben en hoop dat 1 van jullie mij kunnen helpen
Groetjes!
PS: ik ben superslecht in Nederlandse grammatica dus let er maar niet teveel op