Offerte rolluiken - redelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
Voor een dakkapel heb ik een offerte opgevraagd voor twee rolluiken van ca 1900x1500 (bxh), met afstandsbediening. Deze leverancier levert alleen het merk Roma, vanwege goede ervaringen.

Nu had ik vooraf zelf bedacht dat het waarschijnlijk ergens rond de 1500 uit zou komen incl. montage. Dit gebaseerd op wat ik op internet tegenkom aan prijzen van hooguit 550 euro per stuk (merk Heroah, van Roma kan ik geen prijzen vinden) + wat extra materialen en montagewerk.

De offerte komt echter op een wel heel flink bedrag, namelijk zo'n 1200 euro per rolluik. Dat is meer dan het dubbele van wat ik als maximum heb kunnen vinden.

Mijn vraag: zit ik er nu helemaal naast met mijn gevonden prijzen en daardoor verwachting, of is deze offerte echt zo extreem?

Dank alvast voor jullie input!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:37
Meer offertes opvragen bij anderen? Dan kun je vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Moeten de rolluiken op de eerste etage bevestigd worden of woon je op de 14e etage? Scheelt nogal qua "offerte", veiligheid, etc. en dus de totale kosten die mogelijk al geraamd (maar niet definitief) zijn?

Zoals @Arunia aangeeft; het staat je vrij om 900 offertes op te vragen en dan "de beste" uit te zoeken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
Is eerste etage, erg goed bereikbaar. Maar dat zou dan meer in de montagekosten zitten. Ik vergelijk nu even alleen op de prijs van het rolluik zelf (incl. motor/geleiders/afstandsbediening), zonder montagekosten en opvulprofielen.

@Arunia @MAX3400
Ik snap dat ik meer offertes op kan vragen, maar wellicht zijn er hier mensen die uit ervaring zeggen 'ja, maar Roma is de Rolls Royce onder de rolluiken' ofzo.
De 550 euro heb ik gezien voor Heroah, en die schijnt ook van uitstekende kwaliteit te zijn.

Het is ook een beetje dat ik het verschil zo extreem vind, dat ik dacht 'ik moet wel iets over het hoofd zien'...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Qua rubriceren hou dan het volgende in de gaten:
- Hoe moet er worden gemonteerd?
- Wat voor een kast heb je?
- Moet er binnen of buiten de gevel gemonteerd worden?
- Wat voor een merk bezels heb je?
- Waar moet de motor aan voldoen? Met of zonder sensor?

Zo zullen er nog wel meerdere zijn.. Dat eerst als baseline bepalen en dan meerdere offertes opvragen met eenzelfde vergelijkbare criteria. Een is geen. Bij mij zat er zo al 700 euro verschil tussen per rolluik.

Het is best maatwerk, en daarmee nogal moeilijk om zo te bepalen of het redelijk is of niet.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als ik https://www.homedeal.nl/rolluiken/rolluiken-merken/ bekijk (en daar kan ik zelf niks van vinden), zie ik een prijs-range voor "een rolluik" tussen de 200 en 1050 Euro "ongeveer.

Geen idee dus welk merk, afmetingen, etc. Maar dan klinkt de offerte van 1200 per stuk voor "de Rolls Royce" natuurlijk best redelijk (voor mij).

Neem aan dat er een reden is dat je specifiek/expliciet voor Roma hebt gekozen en niet voor Heroah (dus dus 60% goedkoper zijn).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
MAX3400 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:35:
Als ik https://www.homedeal.nl/rolluiken/rolluiken-merken/ bekijk (en daar kan ik zelf niks van vinden), zie ik een prijs-range voor "een rolluik" tussen de 200 en 1050 Euro "ongeveer.

Geen idee dus welk merk, afmetingen, etc. Maar dan klinkt de offerte van 1200 per stuk voor "de Rolls Royce" natuurlijk best redelijk (voor mij).

Neem aan dat er een reden is dat je specifiek/expliciet voor Roma hebt gekozen en niet voor Heroah (dus dus 60% goedkoper zijn).
Of het 'de Rolls Royce' is weet ik niet, op dat vlak hoopte ik hier iets wijzer te worden.

Roma is in dit geval keuze van de leverancier (enige merk dat hij voert in rolluiken). Lastige is dat ik in een uithoek woon, en niet zoveel leveranciers 'in de buurt' heb. Maar dan ga ik inderdaad maar eens in contact met leveranciers van verder weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-04 15:10
BertS schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:29:
Is eerste etage, erg goed bereikbaar. Maar dat zou dan meer in de montagekosten zitten. Ik vergelijk nu even alleen op de prijs van het rolluik zelf (incl. motor/geleiders/afstandsbediening), zonder montagekosten en opvulprofielen.

@Arunia @MAX3400
Ik snap dat ik meer offertes op kan vragen, maar wellicht zijn er hier mensen die uit ervaring zeggen 'ja, maar Roma is de Rolls Royce onder de rolluiken' ofzo.
De 550 euro heb ik gezien voor Heroah, en die schijnt ook van uitstekende kwaliteit te zijn.

Het is ook een beetje dat ik het verschil zo extreem vind, dat ik dacht 'ik moet wel iets over het hoofd zien'...
Wij waren zo'n 800 euro kwijt voor inbouwrolluiken. Merk durf ik zo even niet te zeggen, we hebben verschillende maten hier (in het totaal 6 rolluiken) maar gemiddeld was het iets van 800 per rolluik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:35

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Draadloos maakt het vaak ook onnodig duur terwijl er zelfs betere oplossingen bestaan welke je achteraf prima zelf kan plaatsen voor een fractie van de meerprijs.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:34

Theo

moederbord

Sommige merken rolluiken zijn erg duur met een reden. De prijs van 1200 euro daar kijk ik niet heel erg van op; ik wilde een rolluik op een frans balkon laten plaatsen met afstandsbediening en bij de lokale rolluikenwinkel was dit (inc korting) zo'n 900 euro. Allen was het wel kwalitatif beter dan het goedkoopste van het goedkoopste online.

Als je dakkapel niet goed per ladder te bereiken is dan heeft de monteur een steiger nodig of andere voorzieningen om op een schuin dak te kunnen werken, en deze materialen kosten geld, plus arbeidstijd om in gebruik te nemen.

Wat je ook nog kan doen is zelf een rolluik (online) bestellen en een externe partij de montage laten doen. Zelf goede ervaringen met www.rolluikentotaalshop.nl, maar er zijn er meerdere die zo'n constructie hebben

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
Theo schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:56:
Sommige merken rolluiken zijn erg duur met een reden. De prijs van 1200 euro daar kijk ik niet heel erg van op; ik wilde een rolluik op een frans balkon laten plaatsen met afstandsbediening en bij de lokale rolluikenwinkel was dit (inc korting) zo'n 900 euro. Allen was het wel kwalitatif beter dan het goedkoopste van het goedkoopste online.

Als je dakkapel niet goed per ladder te bereiken is dan heeft de monteur een steiger nodig of andere voorzieningen om op een schuin dak te kunnen werken, en deze materialen kosten geld, plus arbeidstijd om in gebruik te nemen.

Wat je ook nog kan doen is zelf een rolluik (online) bestellen en een externe partij de montage laten doen. Zelf goede ervaringen met www.rolluikentotaalshop.nl, maar er zijn er meerdere die zo'n constructie hebben
Eens, maar die 1200 is exclusief montage. Die staat apart gespecificeerd,en klopt wel met mijn verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Wat ik online zo kan vinden over het merk, gecombineerd met mijn ervaringen met mijn zonwering leverancier die op het vlak van rolluiken alleen Roma heeft. Ja, Roma is inderdaad high-end.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:34

Theo

moederbord

BertS schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:20:
[...]

Eens, maar die 1200 is exclusief montage. Die staat apart gespecificeerd,en klopt wel met mijn verwachting.
1200 euro per rolluik zonder montage is dan wellicht wel iets wat overdreven duur..Wellicht kun je overwegen voor een rolluik te gaan die een (economische) levensduur heeft die past bij de tijd dat je in de woning wil blijven wonen. Een Alutech rolluik is bijv van mindere kwaliteit dan een Heroal of Alulux (wat de lokale rolluikenwinkel om de hoek verkoopt) of de Roma die jouw winkel verkoopt. Van de laatste mag je vanuit gaan dat de levensduur uit wordt gedrukt in mensenlevens, terwijl het goedkopere de levensduur misschien 'maar' 20 jaren is.

Ik zou echt rondkijken naar andere leveranciers. En kijk ook echt naar de combinatie van online kopen, en eventueel het laten monteren door een externe partij; dat kan jou in dit geval zomaar 1 tot 2 duizend euro schelen op het totaalplaatje..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-04 20:58
Recent een offerte opgevraagd voor een rolluik 3785 x 1440. De eerste partij die reageerde kwam met een prijs van € 5000 inclusief montage. Deze voorzag een hele steiger op te moeten bouwen om het rolluik aan de buitenzijde van ons dakkapel op 2 hoog te bevestigen.

Twee andere partijen kwamen uit op ongeveer 1500 euro bij een eerste offerte-aanvraag, inclusief monteren.

Met één van de partijen zijn we verder gegaan en dat is een kleine 1700 euro geworden. Dat betreft ook een Roma rolluik met Somfy motor, extrusiekast (extra stil tegen regendruppels), valse vensterbank en draadloze bediening, inclusief montage.

Wellicht dat deze prijsvergelijking je een beetje helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
Theo schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:17:
[...]

1200 euro per rolluik zonder montage is dan wellicht wel iets wat overdreven duur..Wellicht kun je overwegen voor een rolluik te gaan die een (economische) levensduur heeft die past bij de tijd dat je in de woning wil blijven wonen. Een Alutech rolluik is bijv van mindere kwaliteit dan een Heroal of Alulux (wat de lokale rolluikenwinkel om de hoek verkoopt) of de Roma die jouw winkel verkoopt. Van de laatste mag je vanuit gaan dat de levensduur uit wordt gedrukt in mensenlevens, terwijl het goedkopere de levensduur misschien 'maar' 20 jaren is.

Ik zou echt rondkijken naar andere leveranciers. En kijk ook echt naar de combinatie van online kopen, en eventueel het laten monteren door een externe partij; dat kan jou in dit geval zomaar 1 tot 2 duizend euro schelen op het totaalplaatje..
Dank, deze info kan ik inderdaad wat mee!
NelgNL schreef op maandag 13 mei 2019 @ 02:14:
Recent een offerte opgevraagd voor een rolluik 3785 x 1440. De eerste partij die reageerde kwam met een prijs van € 5000 inclusief montage. Deze voorzag een hele steiger op te moeten bouwen om het rolluik aan de buitenzijde van ons dakkapel op 2 hoog te bevestigen.

Twee andere partijen kwamen uit op ongeveer 1500 euro bij een eerste offerte-aanvraag, inclusief monteren.

Met één van de partijen zijn we verder gegaan en dat is een kleine 1700 euro geworden. Dat betreft ook een Roma rolluik met Somfy motor, extrusiekast (extra stil tegen regendruppels), valse vensterbank en draadloze bediening, inclusief montage.

Wellicht dat deze prijsvergelijking je een beetje helpt?
Helpt zeker, dankjewel. Heb de nodige uitvragen al uitstaan, dus even afwachten wat er komt.
(de tweede leverancier waar ik een offerte van ontving maakt het overigens nog wat gekker: 1200 ex montage ex btw, kortom nog 21% erbovenop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-04 19:15
BertS schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:09:
Helpt zeker, dankjewel. Heb de nodige uitvragen al uitstaan, dus even afwachten wat er komt.
(de tweede leverancier waar ik een offerte van ontving maakt het overigens nog wat gekker: 1200 ex montage ex btw, kortom nog 21% erbovenop)
Neem aan dat hij die BTW prijs er ook bij heeft genoemd? Als hij aan particulieren levert mag hij alleen offertes maken inclusief BTW. Hij mag het wel apart vermelden, maar jij hoeft niet zelf aan het rekenen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
Pizza_Boom schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:28:
[...]
Neem aan dat hij die BTW prijs er ook bij heeft genoemd? Als hij aan particulieren levert mag hij alleen offertes maken inclusief BTW. Hij mag het wel apart vermelden, maar jij hoeft niet zelf aan het rekenen te gaan.
Ja hoor, tenminste, het offertetotaal staat duidelijk incl. btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BertS schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:20:
Voor een dakkapel heb ik een offerte opgevraagd voor twee rolluiken van ca 1900x1500 (bxh), met afstandsbediening. Deze leverancier levert alleen het merk Roma, vanwege goede ervaringen.

Nu had ik vooraf zelf bedacht dat het waarschijnlijk ergens rond de 1500 uit zou komen incl. montage. Dit gebaseerd op wat ik op internet tegenkom aan prijzen van hooguit 550 euro per stuk (merk Heroah, van Roma kan ik geen prijzen vinden) + wat extra materialen en montagewerk.

De offerte komt echter op een wel heel flink bedrag, namelijk zo'n 1200 euro per rolluik. Dat is meer dan het dubbele van wat ik als maximum heb kunnen vinden.

Mijn vraag: zit ik er nu helemaal naast met mijn gevonden prijzen en daardoor verwachting, of is deze offerte echt zo extreem?

Dank alvast voor jullie input!
Zonder te weten om welk product het gaat is het moeilijk beoordelen. Merk zegt weinig natuurlijk, en je omstandigheden vermeld je ook niet. Rolluiken van Roma zijn er in 2 varianten, opbouw en inbouw. verder zit er verschil in de kwaliteit van de gebruikte motoren,en van de dikte van kasten. dus als je dit allemaal niet weet of hier deelt is je vraag moeilijk te beantwoorden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
@Hackus Wat ik weet:
Roma Rondo p, 1900x1550, standaard beschikbaare kleur, pantserhoogte 52mm, geëxtrudeerd aluminium, opbouw, bediening elektrisch/afstandbediening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:46
Ter vergelijking, wij hebben vorig jaar een Heroal besteld in ongeveer dezelfde afmetingen en opbouw.
Dit was alleen zonder afstandbediening maar met draaiknop bediening en standaard Somfy motor.
We kwamen toen op een bedrag uit van € 900 p/stuk ex. montage.
Montage zelf gedaan want dit scheelt behoorlijk in de prijs.
Mijn advies zou zijn om zeker een paar aanbieders te vergelijken, zit onderling nog veel verschil in prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BertS schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:37:
@Hackus Wat ik weet:
Roma Rondo p, 1900x1550, standaard beschikbaare kleur, pantserhoogte 52mm, geëxtrudeerd aluminium, opbouw, bediening elektrisch/afstandbediening
Hiermee laat je meerdere offertes uitbrengen. past het niet in jullie budget, kies je voor iets goedkopere.
Hou wel rekening met je wensen qua degelijkheid. zo kun je zien of je budget overeenkomt met één of meerdere offertes, eo je je budget moet aanpassen. prijzen van dit soort zijn vaak afgeschermd en zie je pas via offerte.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Dutchy88 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:52:
Ter vergelijking, wij hebben vorig jaar een Heroal besteld in ongeveer dezelfde afmetingen en opbouw.
Dit was alleen zonder afstandbediening maar met draaiknop bediening en standaard Somfy motor.
We kwamen toen op een bedrag uit van € 900 p/stuk ex. montage.
Montage zelf gedaan want dit scheelt behoorlijk in de prijs.
Mijn advies zou zijn om zeker een paar aanbieders te vergelijken, zit onderling nog veel verschil in prijzen.
Voor onder de 50e kun je je draaiknop omtoveren tot afstandbediening. Zelf ook gedaan

https://www.bol.com/nl/p/...sun-650/9200000008189041/
https://www.bol.com/nl/p/...ikTEdJmg.1.3.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Toevallig ben ik ook aan het kijken naar rolluiken.
Heb hier in de regio ook offertes aangevraagd.

Het gaat om 7 rollluiken.
5 ramen 2m x 3m en 2 deuren 2m x 1m.
De motor zal een RS100 van Somfy zijn. Deze bieden ze overal standaard aan.

Nu heb ik van 3 bedrijven een offerte gehad, voor bovenstaand.

Bedrijf 1) 5000 euro Merk Heroal
Bedrijf 2) 7800 euro Merk Suncircle
Bedrijf 3) 9200 euro Merk Roma

Prijzen is incl. alles. Dus montage, materiaal en btw.

Nu heb ik van alle 3 merken ook staaltjes, om ze te vergelijken.
Die van Roma ziet er net iets beter afgewerkt uit, maar het materiaal en isolatie erin lijkt hetzelfde.
Garantie is ook bij ieder 5 jaar.

Ik lees goede reviews en ook bij de duurste bedrijf gaven ze zelf toe dat Heroal een goed merk is.

Zie ik iets over het hoofd, want prijs verschil is wel erg verschillend.

Het advies bij de 3 bedrijven was ook overal goed, maarja, het gaat om aftersales uit eindelijk.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
@SYQ Handig, alleen ga ik niet eerst een draaiknop laten monteren om er dan een afstandsbediening van te maken. Maar wellicht voor Dutch88 inderdaad.

@WeHoDo Die verhouding tussen merken klopt wel met het verschil dat ik constateer tussen Heroal en Roma, maar waarom Roma nu twee keer zoveel moet kosten is mij dus ook nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
BertS schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:04:
@SYQ Handig, alleen ga ik niet eerst een draaiknop laten monteren om er dan een afstandsbediening van te maken. Maar wellicht voor Dutch88 inderdaad.

@WeHoDo Die verhouding tussen merken klopt wel met het verschil dat ik constateer tussen Heroal en Roma, maar waarom Roma nu twee keer zoveel moet kosten is mij dus ook nog niet duidelijk.
.

Precies, verschil kan ik ook niet plaatsen.
Enige is dat Roma de afwerking van schroeven niet in het zicht is en dat deze afwerkingsdopjes hebben. Dat hebben de andere merken niet maar die kun je ook bij de bouwmarkt halen.

De winkels in kwestie kunnen hier ook geen goed antwoord opgeven. Ik denk daarom ook om die heraol te nemen voor 5000. Morgen komen ze vrijblijvend opmeten dus dan vraag ik het de monteur nog even.

[ Voor 12% gewijzigd door WeHoDo op 13-05-2019 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

BertS schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:04:
Begrijpelijk alleen ik weet niet wat het prijsverschil is vandaar de suggestie. Als het om een groot bedrag gaat is zo'n klik aan klik uit een prima oplossing voor weinig.

Onze situatie was anders, alles stond er al waarbij ik de knoppen dus heb vervangen. Handige ervan is dat je het geheel op gezette tijden kunt "bedienen". Iig succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Als je voor 1 juni minimaal 2 rolluiken neemt, krijg je de Somfy Connexoon gratis.
De meer prijs voor een Somfy motor RS100 is dan nog kleiner tegenover handgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
NelgNL schreef op maandag 13 mei 2019 @ 02:14:
Dat betreft ook een Roma rolluik met Somfy motor, extrusiekast (extra stil tegen regendruppels), valse vensterbank en draadloze bediening, inclusief montage.
Wij gaan ook voor deze combinatie waarschijnlijk, 6 rolluiken voor in totaal iets van 6500 euro (inclusief installatie, BTW, draadloos, etc).

Hoe bevalt deze combinatie? En heb je voor 1e, 2e of 3e rolluik gekozen qua 'hoogte' van een lamel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-04 20:58
President schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:17:
[...]

Wij gaan ook voor deze combinatie waarschijnlijk, 6 rolluiken voor in totaal iets van 6500 euro (inclusief installatie, BTW, draadloos, etc).

Hoe bevalt deze combinatie? En heb je voor 1e, 2e of 3e rolluik gekozen qua 'hoogte' van een lamel?
De motor en draadloze aansturing is prima. De kast is redelijk stil. Echter wel wat problemen gehad met het uit de kast komen van de lamellen en het rammelen van de kast. Dit is, na heel veel wachten en tot vervelens toe moeten herinneren, opgelost.

Je vraag over de lamel snap ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:59
Roma is inderdaad wel 1 van de duurdere luiken merken. Wij hebben zipscreens ervan en daar zit wel een verschil in met de concurrentie ( o.a. zwaardere gewichten onderaan, waardoor ze beter tegen wind kunnen). Maar wij hebben wel gemerkt dat het absoluut de moeite is om meerdere offertes op te vragen, bij ons zat tussen de goedkoopste en de duurste al gauw 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:53
[quote]BertS schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:04:

Toch zou ik je willen adviseren de draaiknop te nemen, dan heb je een standaard somfy motor volgens mij RTS en zit je niet vast aan het somfy eco systeem wat als je later wil automatiseren nogal duur is.
kijk is naar bediening via shell 2.5 die kan je achter de schakelaar plaatsen kosten ca 22,50 per stuk en je kan er heel veel mee doen qua domotica.
Overigens heb ik rolluiken van heroal die gaan al ca 20 jaar mee en blijven mooi ook aan de buiten kant ,geen afgebladerde verf .
De allulux pas laten plaatsen en was ik voor 5 rolluiken op de begane grond met schakelaar bediening ca 4 K kwijt, dit ging om 2 x buitendeur 1 maal schuifpui en een groot en klein raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 19:55
piotr123 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:09:
[...]
Toch zou ik je willen adviseren de draaiknop te nemen, dan heb je een standaard somfy motor volgens mij RTS en zit je niet vast aan het somfy eco systeem wat als je later wil automatiseren nogal duur is.
kijk is naar bediening via shell 2.5 die kan je achter de schakelaar plaatsen kosten ca 22,50 per stuk en je kan er heel veel mee doen qua domotica.
Overigens heb ik rolluiken van heroal die gaan al ca 20 jaar mee en blijven mooi ook aan de buiten kant ,geen afgebladerde verf .
De allulux pas laten plaatsen en was ik voor 5 rolluiken op de begane grond met schakelaar bediening ca 4 K kwijt, dit ging om 2 x buitendeur 1 maal schuifpui en een groot en klein raam.
Let wel dat de RTS-serie geen feedbackfunctie heeft. Uiteraard is voor iedereen de keus persoonlijk, maar ik ben graag op de hoogte van de status van mijn apparatuur (en dus gebonden aan de io-homecontrol producten). Een Connexoon IO of TaHoma kost ook de wereld niet via Marktplaats.
balfnl schreef op zondag 2 mei 2021 @ 07:08:
Roma is inderdaad wel 1 van de duurdere luiken merken. Wij hebben zipscreens ervan en daar zit wel een verschil in met de concurrentie ( o.a. zwaardere gewichten onderaan, waardoor ze beter tegen wind kunnen). Maar wij hebben wel gemerkt dat het absoluut de moeite is om meerdere offertes op te vragen, bij ons zat tussen de goedkoopste en de duurste al gauw 20%
Ik heb thuis ook Roma zipscreens (zelf gemonteerd) en onderschrijf jouw mening. Het zijn mooie kwaliteitsproducten vergeleken met de goedkopere merken. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Bij mij gaven alle leveranciers (die ik heb aangeschreven) 20% korting op de Roma adviesprijs. Dat lijkt dus wel een standaard kortingspercentage waar je vanuit kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user121
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-04 19:15
Dit is wat ik heb betaald in 2019 bij een plaatselijke leverancier. Prijs is inclusief montage op de 1e verdieping. Merk is Alulux cd150. Tot nu toe tot volle tevredenheid. Alles met handbediening behalve de onderste.

Breed x Hoog
154.7 x 177.0 € 493,-
88.8 x 177.0 € 400,-
88.8 x 177.0 € 400,-
88.8 x 177.0 € 400,-
187.5 x 249.5 elektro € 803,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:53
@Spixo

Let wel dat de RTS-serie geen feedbackfunctie heeft. Uiteraard is voor iedereen de keus persoonlijk, maar ik ben graag op de hoogte van de status van mijn apparatuur (en dus gebonden aan de io-homecontrol producten). Een Connexoon IO of TaHoma kost ook de wereld niet via Marktplaats.

[...]

Daar heb je gelijk in, alhoewel in de shelly cloud app, zie ik wel of mijn rolluiken open of dicht staan adh van een pijl omhoog of omlaag, maar het kan duidelijker.
Pagina: 1