Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tasty01
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 28-11-2019
Ik wil graag een game pc waar ik de spellen op kan spellen die ik wil met 60fps en met goede graphics.
Ik speel nu op een laptop waar ik op de meeste spellen 30fps met redelijke graphics kan spelen. Ik vind het tijd voor een upgrade en het enige wat ik van mijn laptop wil houden is de muis dus de rest koop ik nieuw. De vraag is: Passen de componenten die ik heb uitgekozen bij elkaar, zijn ze van goede kwaliteit en zijn ze goed genoeg om te doen wat ik wil doen?
Alvast bedankt :) :P _/-\o_

Wat ik wil spelen?
Ik wil Assasins Creed Odyssey op high graphics kunnen spelen met 60fps

Wat is je budget?
Rond de €1100

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb alleen het liefst een Nvidea video kaart

Dit is wat ik nu heb kan ik hiermee doen wat ik wil en passen deze componenten bij elkaar?
https://tweakers.net/gall...nventaris/?inv_id=1951306

PS: Ik download een boel dus ik heb veel ruimte nodig van daar de 2TB schijf

Tasty01 wijzigde deze reactie 10-05-2019 19:46 (4%)
Reden: PS: Ik download een boel dus ik heb veel ruimte nodig van daar de 2TB schijf

Beste antwoord (via Tasty01 op 31-05-2019 14:50)

Tasty01 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:33:
De werkgeheugen die ik had gekocht veroorzaakt BSODs (Bleu Screen Of Death)
Ik heb nu een retour aangevraagd maar nu vraag ik me af welk werkgeheugen wel goed is en bij mijn systeem past.
Maakt niet zoveel uit.

pricewatch: Team Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01
pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
pricewatch: Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16

Is allemaal prima. Een defect product kan altijd, kan ook prima zijn dat je het geheugen zelf hebt gesloopt door ESD. :p Maar als je geen product wil waarvan ooit een defect is geweest dan kun je gewoon helemaal niks kopen, want elk product kan stuk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 05-01 20:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Xbox Live: OctagonQontrol

Acties:
  • +1Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:36
Je hebt 2 verschillende moederborden met beide een andere socket. Verder past die CPU op geen van beide moederborden. Check de best buy guides anders eerst even zoals MAX3400 al zei.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tasty01
.Maarten schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:47:
Je hebt 2 verschillende moederborden met beide een andere socket. Verder past die CPU op geen van beide moederborden. Check de best buy guides anders eerst even zoals MAX3400 al zei.
Goed dat je zegt dat ik twee moederborden heb. Ik heb het nu veranderd, ik weet ook niet goed waar ik naar moet kijken om te zien of de cpu op het moederbord past wat raad jij aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tasty01
Ik heb liever een duurder beter systeem dan deze en hier zit geen monitor bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:36
Je moet kijken naar de socket en daarna naar de CPU support lijst van het moederbord. Die FX cpu die je hebt past niet op nieuwe moederborden. En is oud. Pak gewoon een best buy guide en kies daar eventueel een duurdere cpu bij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YoMajesty
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 17-01 15:02
Sorry hoor, maar volgens mij kun je je beter nog even inlezen voordat je hier van alles gaat roepen, de best buy guide wordt altijd met zorg samengesteld dus is gewoon een prima keuze (her en der kan je mss eea overwegen om aan te passen, daar kan je advies over vragen) maar om te zeggen nee deze is niet duur genoeg dus niet goed genoeg.. tja

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tasty01
.Maarten schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:01:
Je moet kijken naar de socket en daarna naar de CPU support lijst van het moederbord. Die FX cpu die je hebt past niet op nieuwe moederborden. En is oud. Pak gewoon een best buy guide en kies daar eventueel een duurdere cpu bij.
Ik heb nog eens gekeken naar de buy guide die MAX3400 stuurde.
Zou het niet goedkoper zijn als ik inplaats van de 1 TB ssd schijf een 120gb ssd en een 1tb hdd schijf koop?
En zouden die dan in de pc passen want dan denk ik die te kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tasty01
YoMajesty schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:10:
Sorry hoor, maar volgens mij kun je je beter nog even inlezen voordat je hier van alles gaat roepen, de best buy guide wordt altijd met zorg samengesteld dus is gewoon een prima keuze (her en der kan je mss eea overwegen om aan te passen, daar kan je advies over vragen) maar om te zeggen nee deze is niet duur genoeg dus niet goed genoeg.. tja
Ik bedoel niet dat het systeem van de best buy guide niet goed genoeg is en ik heb ook nooit gezegt dat hij niet goed is samen gesteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tasty01 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:01:
[...]

Ik heb liever een duurder beter systeem dan deze en hier zit geen monitor bij.
Goed verhaal; is dat de reden dat je liever een CPU (ontwikkeld in 2013, op de markt in 2015) kiest in je startpost?

Het systeem wat ik postte kost je ongeveer 950 Euro, dan koop je je monitor erbij en zit je op 1100. Tegelijkertijd; de spullen in jouw eigen lijstje "lijken" allemaal het net niet te zijn maar dat is natuurlijk een mening die je mag negeren na het lezen van reviews die jou anders doen overtuigen :)
Tasty01 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:13:
[...]

Zou het niet goedkoper zijn als ik inplaats van de 1 TB ssd schijf een 120gb ssd en een 1tb hdd schijf koop?
En zouden die dan in de pc passen want dan denk ik die te kopen.
Dat een disk een andere opslaggrootte heeft, wil niet zeggen dat er ineens andere schroefgaten in zitten. Ja, voor 99.99% van alle onderdelen in een PC zijn er standaard montage-mogelijkheden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tasty01
inventaris: Guide PC
Is dit wel een goede combinatie? Dit is alles uit de guide alleen heb ik de 1TB SSD vervangen voor een 250SSD en een 2TB HDD en heb ik een monitor toe gevoegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tasty01
MAX3400 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:15:
Dat een disk een andere opslaggrootte heeft, wil niet zeggen dat er ineens andere schroefgaten in zitten. Ja, voor 99.99% van alle onderdelen in een PC zijn er standaard montage-mogelijkheden.
Ik bedoel dat ik dan twee schijven heb in plaats van één en of die dan wel in de kast passen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tasty01 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:29:
[...]

Ik bedoel dat ik dan twee schijven heb in plaats van één en of die dan wel in de kast passen.
Interne bays: 3x 2.5", 3x 3.5" Dus ja, lijkt me te passen.

Misschien dat ik nu wat lastig klink maar dit soort info, die je vraagt, kan je eenvoudig vinden door even de handleiding van een component te downloaden en te lezen, of eventueel een review op Google te zoeken waar (vaak) plaatjes direct laten zien hoeveel drive-bays er zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
AC draait doorgaans beter op een intel processor (al doet de 2600 al ruim boven de 60fps), ik zou ook een i5 9400F (of zelfs i7 8700) overwegen.
Nvidia lijkt het ook beter te doen dan AMD, dus een 1660/1660ti/2060 lijkt me een prima keus.
De game kan een sterkere videokaart overigens prima gebruiken als je de settings omhoog schroeft, dus dat kun je overwegen (maar een 2060 doet op high al boven de 60fps en met een 2070 zit je al gauw boven budget).
https://www.techpowerup.c...sins_Creed_Odyssey/4.html

• Tasty01
Ik heb laatste deze voeding bestelt: https://tweakers.net/pric...ix-formula-gold-450w.html
Uit deze best buy guide:https://tweakers.net/revi...instream-gamesysteem.html
Maar die voeding is niet meer leverbaar.
Ik wacht nu al 8 dagen en wil dus niet meer zoveel wachten.
Is er een andere voeding die hier op lijkt of misschien beter is en wel gelijk de volgende dag in huis is?
Prijs mag iets hoger zijn

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan natuurlijk prima in Passen deze componenten + Tips. Merge.

• mitsumark
  • Nu online
Bij welke winkel? (om hetzelfde probleem niet nog een keer te hebben).
Bij highflow is ie namelijk wel "morgen in huis"...

• Tasty01
mitsumark schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:20:
Bij welke winkel? (om hetzelfde probleem niet nog een keer te hebben).
Bij highflow is ie namelijk wel "morgen in huis"...
Dat staat er omdat dat standaard is bij hun maar maar als je kijkt naar beschikbaarheid staat er een rood vierkantje.

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 04:27

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Waarom dan geen andere, vergelijkbare voeding die wel morgen leverbaar is?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Tasty01
Wintervacht schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:05:
Waarom dan geen andere, vergelijkbare voeding die wel morgen leverbaar is?
Dat wil ik wel maar ik weet niet welke heb je misschien een aanbeveling?

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 04:27

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Tasty01 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:11:
[...]

Dat wil ik wel maar ik weet niet welke heb je misschien een aanbeveling?
BeQuiet pure power 11? 400 of 500W moet je maar even kijken daar durf ik niet zo veel over te zeggen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Tasty01
-The_Mask- schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:59:
pricewatch: Corsair TX550M V2 is alleen wel wat minder stil dan de BitFenix die waarschijnlijk onhoorbaar was met deze configuratie.
Maakt het ook uit dat deze 550W is inplaats van 450W?

• Tasty01
Bedankt! Ik ben voor de crosair TX550m gegaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tasty01
Ik heb nu een retour aangevraagd maar nu vraag ik me af welk werkgeheugen wel goed is en bij mijn systeem past.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!
Tasty01 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:33:
Maakt niet zoveel uit.

Is allemaal prima. Een defect product kan altijd, kan ook prima zijn dat je het geheugen zelf hebt gesloopt door ESD. :p Maar als je geen product wil waarvan ooit een defect is geweest dan kun je gewoon helemaal niks kopen, want elk product kan stuk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Op 2666MHz zou het probleemloos out of the box moeten werken.

Voor Ryzen wil je het liever wat sneller draaien omdat daar veel baat bij is, dan ben je echter wel aan het overklokken en dat kan vereisen dat je wat met settings moet tweaken.

Op welke settings draai je het?

PS: ik ga even uit van de onderdelen uit je wenslijst, als je wat anders gekocht hebt ook even aangeven.

mitsumark wijzigde deze reactie 31-05-2019 14:47 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tasty01
mitsumark schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:46:
Op 2666MHz zou het probleemloos out of the box moeten werken.

Voor Ryzen wil je het liever wat sneller draaien omdat daar veel baat bij is, dan ben je echter wel aan het overklokken en dat kan vereisen dat je wat met settings moet tweaken.

Op welke settings draai je het?

PS: ik ga even uit van de onderdelen uit je wenslijst, als je wat anders gekocht hebt ook even aangeven.
De onderdelen uit de wenslijst zijn de onderdelen die ik heb plus de voeding van eerder in deze thread.
Ik heb van alles geprobeerd niets werkte todat ik een van de twee werkgeheugen kaarten uit mn pc haalde. Ik heb zelfs Windows opnieuw geïnstalleerd en heb nooit geoverclocked

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tasty01
-The_Mask- schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:41:
[...]

Maakt niet zoveel uit.

Ik zit nu op een forum met mensen die ook allemaal BSODs krijgen en er zijn er daar meer die dezelfde problemen met hetzelfde werkgeheugen hebben als ik dus het is geen kapot product maar een fout product. Bedankt voor de opties ik zal er daar een uit kiezen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10:16

nhanssen

Gaarne, Jolijt!

Deze werken in ieder geval goed icm het moederbord.

Spec's PC

Acties:
  • 0Henk 'm!
Tasty01 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:57:
[...]

Ik zit nu op een forum met mensen die ook allemaal BSODs krijgen en er zijn er daar meer die dezelfde problemen met hetzelfde werkgeheugen hebben als ik dus het is geen kapot product maar een fout product. Bedankt voor de opties ik zal er daar een uit kiezen :P
Het is zeker geen fout product, duizenden mensen zijn je hier in NL alleen al voorgegaan en hebben geen probleem. Als je wil kun je dan ook van elk product wat veel verkocht is veel mensen vinden met een defect product. Een product dat 100.000 maal verkocht is, waarvan 1% defect is betekent dus nog steeds 1000 defecte producten.

Had je trouwens wel een XMP profiel geladen en het geheugen in de juiste twee sloten gezet?

-The_Mask- wijzigde deze reactie 31-05-2019 15:03 (6%)

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True