GXT 628 Tytan 2.1 werkt niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin.ST
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2021
Mijn vraag

Beste,
Sinds kort werken mijn speakers niet meer op mijn pc. Voorheen werkte ze prima.
Als ik de koptelefoon in de volumeknop doe krijg ik wel geluid, alleen niks uit de boxjes. Ik heb niks veranderd aan de kabels, ook geen drivers verwijderd of updates gehad onlangs.

Iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt en hoe ik het fix? Wat zie ik niet? :p

Het werkte al bijna 2 jaar zonder problemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

GXT 628 Tytan 2.1 Illuminated Speaker Set
Sound Card
AMD High Definition Audio Device
Playback Device
1 - 24MP55 (2- AMD High Definition Audio Device)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

De voeding nagekeken (lichtje brand)
de 2 witte en rode kabels zitten goed (ook al meerdere keren nagekeken en geprobeerd)
de groene 3.5mm zit juist aangesloten
de volume knoppen op de subwoofer en op de pc staan allemaal aan

------------------------------

Hoop dat ik deze vraag in het juiste topic heb geplaatst, ben nieuw dus hoop dat het goed is.

Bedankt !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

Probeer het setje eens aan te sluiten via je telefoon of andere device met een jackplug.
Werkt het dan nog steeds niet dan zou het probleem in de versterker kunnen zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin.ST
Dan krijg ik ook geen geluid.

Op mijn versterker zit ook de aansluiting voor mijn headset, die werken dan weer wel als ik die insteek.

Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

De versterker zit in de subwoofer. De volume knop is normaal gesproken niets anders dan een passthrough van het signaal dat vanaf het moederbord af komt, deze zal dus altijd werken ongeacht de versterker aan of uit staat.

Wat je nog zou kunnen proberen is een audio signaal direct naar de subwoofer te sturen om de volume knop uit te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin.ST
Als deze versterker in de subwoofer zit, zouden de 2 kleine speakers dan niet gewoon werken? Of is dit ook met elkaar verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak2006
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2022
Ik zal ermee naar de winkel gaan. Zit 2 jaar garantie op. Wij ervaren deze problemen ook, maar dan met 1 speaker. Vorige voor de 3e keer een nieuwe gekregen van Mediamarkt. Die deed het eerst goed en nu doet 1 speaker het niet. Dat wordt weer terug gaan naar de winkel. Er is een opvolger van deze versie. De 629 met RGB en afstandsbediening. Ik denk dat we hem maar gaan omruilen voor deze. Wordt vervolgd.
Pagina: 1