Stemmen naar voren halen in opgenomen filmpje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:08
Heb een filmpje geschoten wat ik wil gebruiken voor een sollicitatie. De setting is perfect, maar er is veel ruis rondom wat ik zeg.

Heb Premiere en Audition gedownload maar daar zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet zie. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn stem naar voren haal en dat de achtergrond geluiden (pratend kind, geroezemoes) zachter laat klinken? Eventueel met een ander programma?

Beste antwoord (via KaiseRRuby op 10-05-2019 18:09)

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:45
Gaat nooit goed lukken, had ws anders opgenomen moeten worden helaas.

Je kunt proberen je eigen woorden opnieuw in te spreken en dat los (zonder video) opnemen.

[ Voor 40% gewijzigd door MerijnB op 10-05-2019 16:41 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Heb je al eens geprobeerd wat met de equalizer te spelen?
Stemmen zitten vaak in het mid/mid-hoog bereik, wellicht levert het wat op om eens te spelen met de individuele balkjes in die ruimte.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:34
Daar zijn tig tutorials over. Maar verwacht niet teveel over het algemeen gaat er bij dit soort dingen op "you can't polish a turd" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Inverted_World schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:30:
Daar zijn tig tutorials over. Maar verwacht niet teveel over het algemeen gaat er bij dit soort dingen op "you can't polish a turd" :P
Hier ben ik ook erg bang voor. Die tutorials ben ik aan het doornemen, maar het effect is zo minimaal.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 13:45
Gaat nooit goed lukken, had ws anders opgenomen moeten worden helaas.

Je kunt proberen je eigen woorden opnieuw in te spreken en dat los (zonder video) opnemen.

[ Voor 40% gewijzigd door MerijnB op 10-05-2019 16:41 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• connos
  • Laatst online: 17:59
KaiseRRuby schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:17:
Heb een filmpje geschoten wat ik wil gebruiken voor een sollicitatie. De setting is perfect, maar er is veel ruis rondom wat ik zeg.

Heb Premiere en Audition gedownload maar daar zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet zie. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn stem naar voren haal en dat de achtergrond geluiden (pratend kind, geroezemoes) zachter laat klinken? Eventueel met een ander programma?
Dialogue Isolate in Izotope RX7 doet dat best goed. Is wel duur, evt kan ik 't voor je fixen, want ik doe dat soort dingen voor m'n beroep (Audionabewerking)

[ Voor 11% gewijzigd door connos op 10-05-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

KaiseRRuby schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:17:
de achtergrond geluiden (pratend kind, geroezemoes) zachter laat klinken? Eventueel met een ander programma?
Nog afgezien van het genereuze aanbod van @connos om wat voor je te betekenen; tenzij je gaat solliciteren in de "kinder zorg", is het echt een goed idee om een pratend kind in je sollicitatie te hebben? ;)

Geen idee hoe lastig je filmpje is maar je zou eventueel ook op een ander moment jezelf kunnen nasynchroniseren op een rustiger moment en dan je nieuwe tekst over het bestaande film zetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
MAX3400 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:02:
[...]

Nog afgezien van het genereuze aanbod van @connos om wat voor je te betekenen; tenzij je gaat solliciteren in de "kinder zorg", is het echt een goed idee om een pratend kind in je sollicitatie te hebben? ;)

Geen idee hoe lastig je filmpje is maar je zou eventueel ook op een ander moment jezelf kunnen nasynchroniseren op een rustiger moment en dan je nieuwe tekst over het bestaande film zetten.
Dat heb ik voor mezelf inderdaad ook besloten. Vandaar dat ik een ander filmpje heb geschoten, dit was meer een wanhoopspoging.
connos schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:44:
[...]

Dialogue Isolate in Izotope RX7 doet dat best goed. Is wel duur, evt kan ik 't voor je fixen, want ik doe dat soort dingen voor m'n beroep (Audionabewerking)
Super bedankt, ik heb toch besloten om een nieuw filmpje te maken. Had zelf ook het idee dat het toch teveel ruis en gedoe zo moeten zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door KaiseRRuby op 10-05-2019 18:11 ]

Pagina: 1