[Plex] Vreemd device in mijn log

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
(Ik twijfel of dit forum het beste is voor mijn vraag, maar bij gebrek aan beter ...)\

In de plex.log viel het onderstaande mij op:
code:
1
Plex Media Server.log:May 10, 2019 14:02:15.361 [0x30c48450] DEBUG - NetworkServiceBrowser: SSDP arrived: 192.168.1.103 (SLAAPKAMER)

Ik heb al heel lang geen chromecast meer die ik slaapkamer had genoemd, dus zoek ik verder.

Als ik naar dat IP zoek, dan kom ik uit in mijn router en zie ik dat er een forward is gemaakt die iets met HDM_CR_00029B_M1 doet. Ik ken dat niet, maar met google vind ik dit topic bij KPN.

Wat ik mij vooral afvraag: hoe komt Plex erbij dat dit iets met een device genaamd SLAAPKAMER te maken heeft? Ik kan die link nergens vinden, En waarom duikt 192.168.1.103 op? Ik kan niet vinden wat daar achter zit, maar er lijkt wel iets achter te zitten.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Beste antwoord (via pven op 11-05-2019 08:36)

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Staat er een KPN tv box op de slaapkamer?
Volgens mij kun je die ook een naam geven.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Waar heb je plex op?
Ik heb een TV, die krijgt een IP maar de software op de TV (Plex & XBMC) krijgen ook een los IP.
Ik dacht eerst ook dat de TV maar 1 IP kreeg. Wellicht bij jou ook?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Plex (de client) draait op mijn TV. Dat is een goede. Ik zal vanavond het IP van mijn TV eens opzoeken. Ik kom kom er op terug. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
pven schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:24:
Plex (de client) draait op mijn TV. Dat is een goede. Ik zal vanavond het IP van mijn TV eens opzoeken. Ik kom kom er op terug. Dank!
Ik heb een Sony Bravia TV trouwens.

Update:
Heb even gekeken, al mijn apps op de TV krijgen een los shared ipadres.

Dus bv: TV: 192.168.0.11
Apps: 192.168.0.12

Lijkt erop dat er iets van een virtueelachtige tool (docker?) draait waarop de apps draaien, los van de TV zelf.

[ Voor 30% gewijzigd door WeHoDo op 10-05-2019 14:34 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

pven schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:19:
(Ik twijfel of dit forum het beste is voor mijn vraag, maar bij gebrek aan beter ...)\

In de plex.log viel het onderstaande mij op:
code:
1
Plex Media Server.log:May 10, 2019 14:02:15.361 [0x30c48450] DEBUG - NetworkServiceBrowser: SSDP arrived: 192.168.1.103 (SLAAPKAMER)

Ik heb al heel lang geen chromecast meer die ik slaapkamer had genoemd, dus zoek ik verder.

Als ik naar dat IP zoek, dan kom ik uit in mijn router en zie ik dat er een forward is gemaakt die iets met HDM_CR_00029B_M1 doet. Ik ken dat niet, maar met google vind ik dit topic bij KPN.

Wat ik mij vooral afvraag: hoe komt Plex erbij dat dit iets met een device genaamd SLAAPKAMER te maken heeft? Ik kan die link nergens vinden, En waarom duikt 192.168.1.103 op? Ik kan niet vinden wat daar achter zit, maar er lijkt wel iets achter te zitten.
Scan je netwerk eens met een tooltje als NMap, een simpele ping/host scan tovert alle apparaten die met het netwerk verbonden zijn, includief mac-adres en vaak de fabrikant van de netwerkkaart of zelfs de naam van het apparaat tevoorschijn.

Dan heb je in elk geval een beginpunt :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 23:42

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Ik vermoed dat het de hostname is van de TV als ik het zo even lees. Je zou met NMap of met AngryIPScanner het netwerk kunnen scannen om zo een overzicht te krijgen :)

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@pven ik heb je titel even voorzien van nieuwe tekst, maakt het een stuk duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bas170 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:30:
Dit is interessant. Ik heb er eentje in de woonkamer, maar die stond 'vroeger' in mijn slaapkamer. Ik zal het ook eens in die hoek gaan zoeken. (Ik heb geen idee of ik die ooit een naam heb gegeven.)

Maar wat doet die KPN tvbox dan in mijn plex-logging?

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 10-05-2019 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

@pven dat is voor mij ook even een raadsel.
In principe zou plex die niet moeten zien, aangezien die niet compatibel is.

Je kunt de naam van de ontvanger wijzigen en kijken wat je log dan toont als devicename.

En anders even een app als FING installeren op je smartphone. Die toont vaak ook wat device info, dan kun je kijken wat er op 192.168.1.103 staat.

[ Voor 22% gewijzigd door Bas170 op 10-05-2019 14:41 . Reden: wijzigen naam ontvanger toegevoegd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 23:42

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

pven schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:34:
[...]

Dit is interessant. Ik heb er eentje in de woonkamer, maar die stond 'vroeger' in mijn slaapkamer. Ik zal het ook eens in die hoek gaan zoeken. (Ik heb geen idee of ik die ooit een naam heb gegeven.)

Maar wat doet die KPN tvbox dan in mijn plex-logging?
Er wordt gebruik gemaakt van SSDP volgens de debug logging. Dat wordt o.a. gebruikt met de UpNP standaard volgens IETF. Volgens mij regelen de KPN tv box'en zelf hun instellingen en port forwarding etc. Het gaat hier om debug logging waar alles in komt te staan wat ook maar enigzins gezien wordt door Plex. Grote kans dat Plex er niets mee doet onder water en het alleen maar detecteert nu die logging op 'Debugging' staat. De SSDP geeft in de standaard ook de Hostname mee. Ik vermoed dat je die zelf ingegeven hebt op de KPN box :)
code:
1
2
3
4
5
Plex Media Server.log:
May 10, 2019 14:02:15.361 [0x30c48450] 
DEBUG - 
NetworkServiceBrowser: 
SSDP arrived: 192.168.1.103 (SLAAPKAMER)

[ Voor 31% gewijzigd door TweakOverflow op 10-05-2019 14:43 ]

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bas170 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:30:
Dit is het. Dank!

Pagina: 1