Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrawide gaming +/- 2300 euro totaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 20:57

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben voornemens een nieuwe PC samen te stellen, met name voor ultrawide gaming in 3440x1440. Ik weet dat niet elke gamer hiervan houdt, maar de resolutie is een gegeven ;).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute maximumprijs. Dit is ongeveer het budget, maar als er redenen zijn om het geheel 100 of 200 euro duurder te maken dan kan dat.

Zelf kwam ik (na zoeken hier en het 'mixen' van verschillende andere builds) op:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 145,95€ 145,95
1MoederbordenGigabyte X470 Aorus Ultra Gaming€ 129,-€ 129,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G OC€ 735,-€ 735,-
1BehuizingenFractal Design Define R6 Black€ 99,90€ 99,90
1MonitorenSamsung C34H890WJU Zwart€ 577,75€ 577,75
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,95€ 50,95
1ToetsenbordenLogitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart€ 74,90€ 74,90
1MuizenLogitech G203 Prodigy€ 29,50€ 29,50
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 88,42€ 88,42
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 102,90€ 102,90
1Solid state drivesPNY XLR8 CS3030 1TB€ 149,72€ 149,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.183,99

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Lage geluidsproductie is een grote plus. Ik geef niet om kleurtjes in de kast oid, het moet liever geen 'disco' worden...

Ga je overklokken?
Nee, denk het niet. De keuze voor de CPU is wel zo gedaan dat het nu niet overdreven duur is, en er (ruim) na introductie van de 3000series geupgrade kan worden...

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal vragen (los daarvan is alle commentaar natuurlijk welkom!)

-Graag meedenken over de gekozen componenten. Werkt alles samen? (alle lange tijd geen systeem meer gebouwd ;))
- Is deze videokaart een verstandige keuze? Uit tests komt hij niet verkeerd ...
-Meer RAM leek mij onzin (op dit moment?)
-dit moederbord zou de Ryzen 3000's moeten kunnen hebben toch?
-Ik heb de beoogde monitor toegevoegd om het ook daarover te kunnen hebben. Wat is jullie mening over deze monitor (4ms, 100Hz), en is een echte 'gaming' monitor (op 144Hz bijv.) de meerprijs waard?

Dank alvast!

Ad Astra Per Aspera

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

De response time van je monitor is 4ms, erg weinig maar sommigen zweren bij een 1ms monitor voor bijvoorbeeld schietspellen. Wat ben je van plan qua games te spelen?

Verder is het aan te raden 2x8GB i.p.v. 1x16GB RAM te pakken, dan kunej ze in dual channel laten draaien.

Oh en als een stil systeem prio heeft kun je ook naar een Noctua CPU koeler kijken :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
Welke spellen, en zet even in je post dat je scherm 100 Hz heeft.
@Wintervacht Hij heeft nu toch 2x8GB?
16GB lijkt me genoeg RAM.
De AM4 socket zou tot 2020 ondersteunt moeten worden, Ryzen 3000 komt deze zomer, dus evt. met een BIOS-update zouden alle huidige moederborden Ryzen 3000 moeten kunnen hebben. Het zou wel zo kunnen zijn dat sommige nieuwe CPUs functies kunnen gebruiken die alleen in nieuwere chipsets zitten.

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Correct, my bad!

Zag op het eerste gezicht alleen de modulenaam en het feit dat er '1x' in de prijslijst stond, maar niet bij stilgestaan dat het een pak van 2 is :+

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Wintervacht schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:34:
De response time van je monitor is 4ms, erg weinig maar sommigen zweren bij een 1ms monitor voor bijvoorbeeld schietspellen. Wat ben je van plan qua games te spelen?

Verder is het aan te raden 2x8GB i.p.v. 1x16GB RAM te pakken, dan kunej ze in dual channel laten draaien.

Oh en als een stil systeem prio heeft kun je ook naar een Noctua CPU koeler kijken :)
Dank! Ben geen FPS'er.. Spellen die ik speel zijn o.a. World of Warships, ik wil bijv. 'UBOAT' erop gaan spelen, Tomb Raider, Sniper Elite 4, Battlefield 1 en V, en verder RTS games, dus dan leek me 4ms geen probleem.

Ik heb idd 2x8GB gepakt!

Voor zover ik kan vinden is deze cooler juist stiller dan de Noctua? (4 - 14,5 dB vs. 18-22 dB)

Ad Astra Per Aspera

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Tenesmia schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:08:
[...]

Dank! Ben geen FPS'er.. Spellen die ik speel zijn o.a. World of Warships, ik wil bijv. 'UBOAT' erop gaan spelen, Tomb Raider, Sniper Elite 4, Battlefield 1 en V, en verder RTS games, dus dan leek me 4ms geen probleem.

Ik heb idd 2x8GB gepakt!

Voor zover ik kan vinden is deze cooler juist stiller dan de Noctua? (4 - 14,5 dB vs. 18-22 dB)
Dan zal je monitor prima voldoen :)

Je hebt gelijk, ik kijk weer eens niet langer dan m'n neus ver is, wat betreft de hoogste RPM voor beiden is de Scythe stiller, echter koelt een Noctua iets beter, zou hij in theorie dus dezelfde temperaturen moeten halen met minder fan rpm en dus stiller zijn maar in de praktijk zal dat verwaarloosbaar zijn, er is dus voor allebei wat te zeggen.

• Tijgertje88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik denk dat je heel goed voor jezelf moet nagaan of je op 100Hz of 144Hz wilt gamen. Ik kwam zelf van 60Hz toen ik een 144Hz setup kocht, merkte zeker het verschil. Op welke frequency game je nu?
In de praktijk zul je een betere ervaring hebben op 144Hz, maar dan zul je wel je budget flink omhoog moeten schroeven, want deze setup zal dat niet altijd gaan trekken. Ter vergelijk ik draai dezelfde resolutie en kan niet alle games op minimaal 144Hz draaien.

Ik denk daarom ook dat als je op 100Hz gaat draaien je nog wel een paar jaar meekomt met dit systeem, maar het daarna bergafwaarts zal gaan. Als je vroeg wilt upgraden, OK, maar zo niet dan zou ik nu wat meer investeren in fatsoenlijke CPU, SSD, etc.

Had ook een paar tientjes meer uitgegeven aan een fatsoenlijke muis (razer deathadder chroma o.i.d) dan zon instap ding van Logitech.

i9-9900K | GIGABYTE Z390 AORUS ULTRA | NZXT Kraken X62 | EVGA Supernova 750 G3 | 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB | 2 x G.Skill Trident Z RGB DDR4 16GB F4-3200C16D-16GTZR | NZXT H500i | GIGABYTE AORUS GEFORCE RTX 2080 TI EXTREME | LG 34GK950F-B | LG27GL850

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Tijgertje88 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:49:
Ik denk dat je heel goed voor jezelf moet nagaan of je op 100Hz of 144Hz wilt gamen. Ik kwam zelf van 60Hz toen ik een 144Hz setup kocht, merkte zeker het verschil. Op welke frequency game je nu?
Ik game nu op 60 Hz, zie de 100 Hz dan ook wel al upgrade
In de praktijk zul je een betere ervaring hebben op 144Hz, maar dan zul je wel je budget flink omhoog moeten schroeven, want deze setup zal dat niet altijd gaan trekken. Ter vergelijk ik draai dezelfde resolutie en kan niet alle games op minimaal 144Hz draaien.

Ik denk daarom ook dat als je op 100Hz gaat draaien je nog wel een paar jaar meekomt met dit systeem, maar het daarna bergafwaarts zal gaan. Als je vroeg wilt upgraden, OK, maar zo niet dan zou ik nu wat meer investeren in fatsoenlijke CPU, SSD, etc.
Dank je! Ik denk idd wel dat ik het verschil zal merken tussen 100 en 144 Hz, maar zoals je ook al aangeeft gaat dat fors duurder uitpakken om goed te doen, en die meerprijs is het voor mij toch niet waard...

Deze SSD is toch zeer fatsoenlijk? of zie ik dat verkeerd? wat zou je dan aanraden, en wat is er beter aan?
De CPU is niet het sterkste punt van dit systeem, maar dat is omdat ik over een jaartje oid er een nieuwe generatie Ryzen's in wil steken.
Had ook een paar tientjes meer uitgegeven aan een fatsoenlijke muis (razer deathadder chroma o.i.d) dan zon instap ding van Logitech.
Heb deze muis al bij mijn werk pc, en bevalt eigenlijk super... maar... ga er wel even goed naar kijken nog!

Ad Astra Per Aspera

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:14

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

pricewatch: Intel 660p 1TB
Je voeding is ook overkill, 550W is genoeg.

[ Voor 18% gewijzigd door Bart ® op 12-05-2019 18:17 ]

Cunning linguist.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Tenesmia schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:11:

Deze SSD is toch zeer fatsoenlijk? of zie ik dat verkeerd? wat zou je dan aanraden, en wat is er beter aan?
Met het beschikbare budget zou ik ook zeker voor de PNY kiezen. In een high-end systeem wil je geen budget QLC ssd.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Uszka schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:24:
[...]

Met het beschikbare budget zou ik ook zeker voor de PNY kiezen. In een high-end systeem wil je geen budget QLC ssd.
Alsof je ook maar iets merkt van een QLC ssd t.o.v. een TLC ssd in gaming. Beter koop je een QLC en stop je het bespaarde geld in een betere videokaart.

Cunning linguist.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Bart ® schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:26:
[...]

Alsof je ook maar iets merkt van een QLC ssd t.o.v. een TLC ssd in gaming. Beter koop je een QLC en stop je het bespaarde geld in een betere videokaart.
Bij een systeem van €800 zou je gelijk hebben. Die €40 gaat hier geen verschil maken. De eerstvolgende videokaart kost €400 meer.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Uszka schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:53:
[...]

Bij een systeem van €800 zou je gelijk hebben. Die €40 gaat hier geen verschil maken. De eerstvolgende videokaart kost €400 meer.
Nu heb ik ook gelijk. Voor 4 tientjes kun je een kaart kopen die een paar procent hoger geklokt is. Daar merk je meer van in een game dan een TLC ssd.

Cunning linguist.

• Maarten Arends
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-01 16:44
.

[ Voor 100% gewijzigd door Maarten Arends op 13-05-2019 08:56 ]

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Thanks allemaal voor de adviezen. Ik heb inmiddels besteld, zal nog laten weten hoe het me bevalt!

Ad Astra Per Aspera

Pagina: 1