Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben voornemens een nieuwe PC samen te stellen, met name voor ultrawide gaming in 3440x1440. Ik weet dat niet elke gamer hiervan houdt, maar de resolutie is een gegeven
.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute maximumprijs. Dit is ongeveer het budget, maar als er redenen zijn om het geheel 100 of 200 euro duurder te maken dan kan dat.
Zelf kwam ik (na zoeken hier en het 'mixen' van verschillende andere builds) op:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Lage geluidsproductie is een grote plus. Ik geef niet om kleurtjes in de kast oid, het moet liever geen 'disco' worden...
Ga je overklokken?
Nee, denk het niet. De keuze voor de CPU is wel zo gedaan dat het nu niet overdreven duur is, en er (ruim) na introductie van de 3000series geupgrade kan worden...
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal vragen (los daarvan is alle commentaar natuurlijk welkom!)
-Graag meedenken over de gekozen componenten. Werkt alles samen? (alle lange tijd geen systeem meer gebouwd
)
- Is deze videokaart een verstandige keuze? Uit tests komt hij niet verkeerd ...
-Meer RAM leek mij onzin (op dit moment?)
-dit moederbord zou de Ryzen 3000's moeten kunnen hebben toch?
-Ik heb de beoogde monitor toegevoegd om het ook daarover te kunnen hebben. Wat is jullie mening over deze monitor (4ms, 100Hz), en is een echte 'gaming' monitor (op 144Hz bijv.) de meerprijs waard?
Dank alvast!
Ik ben voornemens een nieuwe PC samen te stellen, met name voor ultrawide gaming in 3440x1440. Ik weet dat niet elke gamer hiervan houdt, maar de resolutie is een gegeven
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute maximumprijs. Dit is ongeveer het budget, maar als er redenen zijn om het geheel 100 of 200 euro duurder te maken dan kan dat.
Zelf kwam ik (na zoeken hier en het 'mixen' van verschillende andere builds) op:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 145,95 | € 145,95 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G OC | € 735,- | € 735,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Black | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Monitoren | Samsung C34H890WJU Zwart | € 577,75 | € 577,75 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Toetsenborden | Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Muizen | Logitech G203 Prodigy | € 29,50 | € 29,50 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 88,42 | € 88,42 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 102,90 | € 102,90 |
| 1 | Solid state drives | PNY XLR8 CS3030 1TB | € 149,72 | € 149,72 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.183,99 | ||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Lage geluidsproductie is een grote plus. Ik geef niet om kleurtjes in de kast oid, het moet liever geen 'disco' worden...
Ga je overklokken?
Nee, denk het niet. De keuze voor de CPU is wel zo gedaan dat het nu niet overdreven duur is, en er (ruim) na introductie van de 3000series geupgrade kan worden...
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal vragen (los daarvan is alle commentaar natuurlijk welkom!)
-Graag meedenken over de gekozen componenten. Werkt alles samen? (alle lange tijd geen systeem meer gebouwd
- Is deze videokaart een verstandige keuze? Uit tests komt hij niet verkeerd ...
-Meer RAM leek mij onzin (op dit moment?)
-dit moederbord zou de Ryzen 3000's moeten kunnen hebben toch?
-Ik heb de beoogde monitor toegevoegd om het ook daarover te kunnen hebben. Wat is jullie mening over deze monitor (4ms, 100Hz), en is een echte 'gaming' monitor (op 144Hz bijv.) de meerprijs waard?
Dank alvast!
Ad Astra Per Aspera