Menubalk en Dock altijd vast in beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Hallo Mac Tweakers,

Misschien de domste vraag deze maand 8)7 maar hoe stel ik de menubalk en dock zo in, dat ze altijd vast in beeld blijven staan.

Bij bv. browsen in Safari en Chrome vind ik het prettiger de menubalk altijd in beeld te hebben, en bij meerdere vensters wil ik het Dock weer altijd vast hebben staan.

Mijn dank is groot _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 08:27

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Shortcut for show/hide dock = CMD+ALT + D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dock heb je bijna niet nodig. Programma's starten doe je met CMD+Spatie. Programma's wisselen doe je door CMD+Tab.

Dock staat bij mij aan een zijkant met een minimaal aantal iconen, automatisch verborgen. Moet er zelf ook wel eens om zoeken wanneer ik 'm toch een keer nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Bedankt maar helaas gaat mijn dock en menubalk nogsteeds uit beeld waneer ik met deze instellingen iets wijzig.
Ze blijven wel vast staan als een venster niet maximaal is, maar ik wil juist dat ze ook bij gemaximaliseerde vensters er blijven staan.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
crack_en_hack schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:24:
[...]

Bedankt maar helaas gaat mijn dock en menubalk nogsteeds uit beeld waneer ik met deze instellingen iets wijzig.
Ze blijven wel vast staan als een venster niet maximaal is, maar ik wil juist dat ze ook bij gemaximaliseerde vensters er blijven staan.
Zeg dat er dan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Excuus, Ben beginnende Mac gebruiker, dus moet nog even uitvinden welke settings wel het juiste effect hebben en welke niet.
Blijkbaar maakt Mac dus onderscheid tussen wel en niet gemaximaliseerde vensters, wist ik ook niet van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
Er zijn 2 manieren van vensters 'maximaliseren'. Je kan vaak op de bovenbalk dubbel klikken en dan behoud je je dock. Of je kan op het groene bolletje klikken linksboven, dan wordt 'ie fullscreen en verdwijnt je dock.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 11-05-2019 16:55 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Je maximaliseert niet, maar je brengt je schermen fullscreen, daar zit het verschil. Dat kan in het begin best verwarrend zijn.

Hier is een uitleg met de verschillen, er wordt daarna op side-by-side fullscreen ingegaan, maar dat is niet perse relevant: https://support.apple.com...locale=en_US&locale=en_US
Pagina: 1