Waarom is Steam geen webshop op Tweakers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenoma
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-07 09:45
>>>

[ Voor 100% gewijzigd door Kippenoma op 27-07-2020 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik vermoed dat het antwoord is dat een shop zichzelf moet aanmelden. En dat doet Steam blijkbaar niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Kippenoma webshops moeten zichzelf aanmelden in de Pricewatch. Ze dragen namelijk ook kosten af per klik / listing en daar haalt Tweakers zijn inkomsten vandaan.

Steam zal die kosten waarschijnlijk niet willen betalen en daarom staan ze niet in de PW.

[ Voor 2% gewijzigd door Microkid op 27-07-2020 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23
rens-br schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:10:
@Kippenoma Ze dragen namelijk ook kosten af per klik / listing en daar haalt Tweakers zijn inkomsten vandaan.
Due eigenlijk moeten we een soort van nationale klickdag organiseren om van de banners af te komen?

Gewoon een dagje webshops klikken en weg met die banners voor de rest van het jaar ?

[ Voor 1% gewijzigd door Microkid op 27-07-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

computerjunky schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:19:
Due eigenlijk moeten we een soort van nationale klickdag organiseren om van de banners af te komen?

Gewoon een dagje webshops klikken en weg met die banners voor de rest van het jaar ?
Dat is een veel goedkopere en makkelijkere optie voor, voor slecht 12 euro per jaar ben je al van de banners af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23
rens-br schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:22:
[...]

Dat is een veel goedkopere en makkelijkere optie voor, voor slecht 12 euro per jaar ben je al van de banners af.
Tja wat kan ik zeggen ik hou van moeilijk en buiten de regeltjes om werken.

Was natuurlijk ook niet serieus maar hoop dat dat wel duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

computerjunky schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:25:
Was natuurlijk ook niet serieus maar hoop dat dat wel duidelijk was.
Dat was mij duidelijk. Mijn reactie was ook semi-sarcastisch. En heb dat nu verduidelijkt met een smiley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 19:10
computerjunky schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:19:
[...]

Nee, want dan raakt de conversie uit balans, gaan webshops veel betalen voor nutteloos traffic en stappen ze uit de pricewatch want het levert te weinig op ;)

De beste remedie is een abonnementje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

rens-br schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:10:
@Kippenoma webshops moeten zichzelf aanmelden in de Pricewatch.
Dat is niet compleet; we hebben ook mensen in dienst die actief webshops benaderen.
Ze dragen namelijk ook kosten af per klik / listing en daar haalt Tweakers zijn inkomsten vandaan.

Steam zal die kosten waarschijnlijk niet willen betalen en daarom staan ze niet in de PW.
Ik weet niet wat voor contact er met Steam is geweest, maar het is vast wat complexer dan 'niet willen betalen'. Althans, dat is dan de uiteindelijke conclusie maar er komt meer bij kijken dan stampvoetend 'ik wil niet' roepen :P

[speculatie]

Bij dergelijke partijen gaat het natuurlijk vooral om een mix van kosten/baten en eventuele imago-dingen.
De kosten zijn bovendien meer dan puur de prijs voor de doorklik. Ze moeten eerst al een geschikte 'feed' maken. Bovendien weet ik niet of ze EAN's voor hun producten hanteren; zoniet moeten ze die ook nog zien toe te voegen. En dan moeten ze daarna dat natuurlijk bijhouden.
Dat alles zal onder supervisie van een of meerdere medewerkers moeten vallen.

En dan moeten ze overtuigd raken van de baten. Ze hebben een enorme markt met heel veel 'directe bezoekers', waardoor het lastig zal zijn ze te overtuigen dat er via Tweakers nog substantieel extra bezoekers kunnen komen.
Bovendien gaan ze dan direct gepositioneerd worden tegen andere verkopers. Wellicht ook op zo'n manier dat Steam er niet blij van wordt omdat er dan bijvoorbeeld online shops staan die Steam-keys verkopen, onder de normale Steam-prijs.

Verder hebben ze ook nog een bepaald beeld van hun eigen product. Wellicht willen ze helemaal niet vertrouwen op derden; ze hebben o.a. ook geen 'affiliate program'.

[/speculatie]

[ Voor 0% gewijzigd door Microkid op 14-08-2020 15:53 ]

Pagina: 1