kaart voor sets opnemen

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 21:37
Aangezien ik binnen niet al te lange tijd een CD-writer ga kopen wil ik daarmee ook mijn sets (vinyl) gaan opnemen om daarna te branden.

Helaas is mijn compu "uitgerust" met on-bord geluid, best kut dus. :O
Nu wil ik wel een nieuwe geluidskaart kopen maar wat is het beste gezien ik niet echt met geld kan gaan smijten?
Is een simpele SBlaster van 50,- al goed genoeg of moet ik toch voor wat beters kijken? Mij werd eerst een SBlaster Live Platinum aangeraden maar is nogal wat geld om zomaar ff te kopen zonder advies.
Is een line-in met mini-jack voldoende of moiet het er toch een zijn met 2 tulpstekker ingangen?

Word dus hoofdzakelijk gebruikt voor sets opnemen en een beetje FruityLoops.

Tnx

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tussen een sb128 en een SBlive hoor ik wel verschil.. De kwaliteit van de componenten ligt gewoon wat hoger, en die kaarten hebben een acceptabele ruis/geluid verhouding.

Ikzelf heb een terratec DMX xfire1024, en dat is er ook een uit de catagorie "wat beter". Misschien is een Terratec 512i wel een leuke middenweg voor je. Redelijke kwaliteit en niet al te duur (100 piek). Deze ken ik alleen helaas niet.

Een platinum is inderdaad wat overkill, voor jouw toepassing denk ik. Anders probeer je toch een goedkope, en als het niet bevalt ruil je 'm voor een 512/xfire/live!, en mocht dat ook niet bevallen (je weet nooit) dan ga je voor een platinum. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik gebruik hier zelf nog steeds mijn oude AWE64Gold voor en dat werkt prima

• Vimana
En heeft die Terratec gewwon een mini-jack uitgang?

Het enige waarvoor ik die Platinum interesant vond was dat ie aansluiting heeft voor tulpstekkers (heeft een kaart van Hercules dat ook niet? een apart kastje daarvoor d8 ik?) Maar voor de rest had die Platinum voor mij wat overbodige dingen; optical in/out, MD hebbuh... en hardwarematige equalizer, tsja... dat kan ook softwarematig en ik heb al een EQ.

Wat is btw de website van Terratec? .com en .net zijn 't niet...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat is btw de website van Terratec? .com en .net zijn 't niet...
wel hoor http://www.terratec.net/ttnl

Verwijderd

Ik d8 dat de Platinum eigenlijk een Live was met een Live Drive !
En dat er iets meer software bijzit !

• Vimana
oepsie.... :) ik d8 dat ik .net ook had geprobeerd... was dan iets anders denk ik :o

Weet iemand of deze kaarten (Terratec, SBlaster Live etc.) al eens een hardware test hebben gehad ergens?
Pagina: 1