DT 990 PRO

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarneRat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09 13:10
Hallo Allemaal,

Ik was opzoek naar een nieuwe koptelefoon en ik heb de DT990 Pros 250 Ohm weten te scoren voor een mooi prijsje. Nu heb ik ze ingeplugd en vraag ik mij of het geluid nou eigenlijk echt zoveel is verbeterd met mijn oude headset namelijk de Logitech G430. Kan het kloppen dat het geluid veel verbeterd is en ik het gewoon niet merk? Ik ben eigenlijk echt een dummie op dit gebied en weet er dus zelf niet heel veel van. Ik heb wat gelezen over dacs en amps maar ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben en voor ik hiermee verder ga zou ik er graag wat meer over willen weten. Ik gebruik zelf nu het volgende moederbord pricewatch: ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac aangezien het volgens mij hier ook nog wat mee te maken kan hebben. Het geluid van de koptelefoon kan trouwens wel kneiter hard :P Bij het gamen is het wel een wereld van verschil heel scherp geluid!

Ben benieuwd of iemand me eventueel verder kan helpen!

[ Voor 6% gewijzigd door MarneRat op 10-05-2019 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ja dat kan. het kan ook zijn dat dat niet zo veel verschil maakt en dat je het daarom niet merkt.

Nou.. het topic kan wel dicht denk ik nu al je vragen beantwoord zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 08:45
Je kan je eventueel oriënteren op een externe versterker met DAC aansluiting.
Ik heb er momenteel 2.

Een Teac AI-301DA-B versterker aan mijn PC en een NAD 3155 die aangesloten is op mijn PC via een Cambridge Audio DacMagic 100.
Je merkt een wereld van verschil tegenover een mobo aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:14
^ vrij kort door de bocht hierboven. Aangezien zijn moederbord meer dan genoeg vermogen kan leveren voor de 250 ohm headset. Er zijn veel moederborden die dat niet kunnen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook heb geprobeerd, inclusief DAC.. maar het geluid vs. een hyperx bijvoorbeeld was het verschil in nieuwprijs lang niet waard wat betreft gamen. Als dat je doel is, zal een DAC je ook niet veel gaan opleveren... en mogelijk zelfs weinig/niets bij muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32
Haruhi schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:37:
Je kan je eventueel oriënteren op een externe versterker met DAC aansluiting.
Ik heb er momenteel 2.

Een Teac AI-301DA-B versterker aan mijn PC en een NAD 3155 die aangesloten is op mijn PC via een Cambridge Audio DacMagic 100.
Je merkt een wereld van verschil tegenover een mobo aansluiting.
Kun je dit uitleggen (of eigenlijk onderbouwen)? Of heb je dit vastgesteld door (niet blind) te luisteren?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MarneRat schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:53:
Hallo Allemaal,

. Nu heb ik ze ingeplugd en vraag ik mij of het geluid nou eigenlijk echt zoveel is verbeterd met mijn oude headset namelijk de Logitech G430. Kan het kloppen dat het geluid veel verbeterd is en ik het gewoon niet merk? Het geluid van de koptelefoon kan trouwens wel kneiter hard :P Bij het gamen is het wel een wereld van verschil heel scherp geluid!
Wat is het nou :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32
Gezien de testmethodes waarschijnlijk placebo ;)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Pagina: 1