Toon posts:

Advies voor Outdoor Wifi-camera?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een (2) outdoor Wifi-camera

Ter bewaking van een kantine van een voetbalplein

Budget
+/- €100/stuk

Voorkeuren/vereisten
- Continue voeding,
- SD-opslagmogelijkheid en/of opnamemogelijkheid op een andere locatie op PC via internet,
- Behoorlijke nachtvisie,
- Mooi beeld tot een afstand van 30m en/ of 100m,
- Bewegingsmelding op smartphone,
- Gebruik van meerdere camera's eventueel met verschillende afstandsfocus (bv. 1 op enkele meters, 1 tot 30m en 1 tot 50m)

Omgeving
Voetbalterrein en kantinebewaking

Hartelijk bedankt alvast!

Alle reacties

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-01 20:51
100 euro ga je niet redden. De elcheapo cameras hebben vaak een nachtvisie van 3 tot max 5 meter.
Tevens wifi, 100 meter wordt krap. Zou zowiezo altijd via UTP doen. Anders moet je met WiFi extenders werken.

PSN: plexforce (ps4)

Verwijderd

Topicstarter
WeHoDo schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:39:
100 euro ga je niet redden. De elcheapo cameras hebben vaak een nachtvisie van 3 tot max 5 meter.
Tevens wifi, 100 meter wordt krap. Zou zowiezo altijd via UTP doen. Anders moet je met WiFi extenders werken.
Met de afstand bedoelde ik de rijkweidte van het opgenomen beeld. Met de internetverbinding heb ik niet direct een probleem, de camera's dienen toch bevestigd worden bij de cantine zelf. Nachtvisie is voldoende tot 5m, de dagvisie voor tijdens wedstrijden zou toch 50m moeten halen.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:04

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb nog 2 logitech circle 2 cameras over. Waterdicht en voor buiten geschikt.
Slaat het beeld op in de cloud.
Google maar even wat ze kunnen.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik zou dingen erbij zetten
- vervangbare behuizing die "hufterproof' is
- Wat wij niet weten is de verbinding + stroom aansluiting is dat "geregeld" of moet dit erbij ..

huferproof = spuitbus,bruut geweld & natuur geweld .. en het is dan makkelijker een glas of behuizing te veranderen dan de hele camera te vervangen (ligt ook aan de gekozen oplossing.

stel dat je 6 camera's hebt en 2MB foto's per "beweging" tja dan loopt diskspace snel op
2x6 = 12 mb x 20 plaatjes per seconde of .= 120 MB x 3600seconden (=uur) enzv ..

En op een gsm "berichten" krijgen is niet moeilijk echter wanneer wel en niet is een heel ander verhaal.
oftewel hoe schakel je een berichten systeem in schakelaar (en wat als die niet "aangezet" word.. of iemand is wat vergeten .. je moet een soort calender hebben waarbij het systeem op kan acteren, iemand moet dit beheren.

Daarnaast "verlichting" ook erg belangrijk .. gelukkig kan je IR (voor de mens onzichtbaar) spotjes ophangen die lijken alsof ze uitstaan maar kwaadwillenden ook goed op beeld zetten.

Daarnaast is het ook makkelijk dit te melden bij politie(als het zover is) die vinden dit soort beelden vaak fijn.

ik zou eens beginnen met je telefoon een selfie stick in de nacht eens wat testen te doen op de locatie .. en het helpt dan eens te spelen met de camera settings tijdens de test ..

Google eens op een IR spotlight (night cam illumination) en wild cam's op youtube oid .. denk dat je veel beter start dan je eerste Start post :)

Tja vanalles