Toon posts:

5.1 set + 1 speaker in keuken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Sinds kort eigenaar van een Denon1500H receiver met daar aan de Teufel consono mk3 5.1 set.

Ik heb de receiver in eerste instantie gekocht omdat deze ook de heos multi-room functie ondersteund en het idee was om 1 heos speaker in de keuken te hangen. Nu vind ik de heos speakers erg aan de prijs maar ik wil nog steeds een speaker in mijn keuken hebben.

Mijn vraag aan jullie is of ik een bedrade speaker in de keuken kan hangen en deze koppelen aan de overgebleven poort (6.1/7.1) van de receiver?

Ik ben nieuw in de audio/hi-fi wereld en dit is ook mijn eerste receiver+5.1 set. Iets om rekening mee te houden in jullie uitleg :P

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Daar is de powered zone 2 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Over een andere boeg ... Een Heos 1 speaker op Marktplaats kopen; er staan er altijd wel op. Ben je voor minder geld klaar en stukken eenvoudiger te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:52
dragon2 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:35:
Daar is de powered zone 2 voor.
Denk er wel aan dat wanneer de 2de zone geactiveerd is, de 5.1 set alleen nog maar stereo uit stuurt. Dit kan je wel weer virtueel upscalen, maar echt surround komt er niet meer uit op dat moment. Tot dat je zone 2 weer uit zet.
Lees ook even goed na of alle bronnen doorgestuurd worden naar zone 2, er zijn veel versterkers die dan alleen de analoge bronnen of alleen de digitale bronnen kunnen weergeven op zone 2.
Ik weet niet of heos ditzelfde probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 14:04
kippy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:52:
[...]

Denk er wel aan dat wanneer de 2de zone geactiveerd is, de 5.1 set alleen nog maar stereo uit stuurt. Dit kan je wel weer virtueel upscalen, maar echt surround komt er niet meer uit op dat moment. Tot dat je zone 2 weer uit zet.
Lees ook even goed na of alle bronnen doorgestuurd worden naar zone 2, er zijn veel versterkers die dan alleen de analoge bronnen of alleen de digitale bronnen kunnen weergeven op zone 2.
Ik weet niet of heos ditzelfde probleem heeft.
Gekke vraag, is dit altijd zo? heb zelf een Yamaha RX1050 en heb een tijd met zone 2 zitten spelen.
Merk dat mijn surround soms niet optimaal is (wat ik wel mag verwachten van die versterker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:52
Ik ken geen een normale AVR die dit kan. Er zijn maar 2 high end merken die dit er standaard wel in hebben zitten. Dus je Yamaha heeft dit "probleem" 99.99% zeker ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik dacht goedkoper af te zijn met een bedrade speaker, ook is de kwaliteir van geluid vaal beter maar er zitten, als ik jullie hoor, nog wat haken en ogen aan.

Stof tot nadenken.
Pagina: 1