Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sparks.nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:57
Nu ik gestopt ben met extreme (stikstof) overclocking heb ik weer wat meer tijd en budget voor andere leuke dingen. Ik wilde mijn oude (zo’n 15 jaar nu) en vertrouwde waterkoeling loop eens een flinke upgrade geven.

Dit is mijn oude loop:

Het doel is om in ieder geval mijn radiator een flinke upgrade te geven. Nu heb ik een BIX met een enkele fan.
Mijn (6L) reservoir ga ik hergebruiken, al twijfel ik nog om deze ook maar eens te pimpen.

Onder mijn aankopen vallen:
- Phobya 9x12cm full copper rad.
- Phobya 4x12cm full copper rad.
- 2x Eheim 1250 pomp (ik ga er 3 gebruiken).
- Diverse koppelingen.
- Een plank waar alles op gemonteerd gaat worden.
- Verf...

Ik ben begonnen om een mijn 2 aangekochte radiatoren een plek te geven op de plank en heb de ruimte er achter uitgezaagd.

Ik heb de plank 2 grondverf lagen gegeven aan beide zijden en aan de voorkant antraciet/zwart gemaakt.

Hierna ben ik begonnen om mijn nickname op het bord te krijgen.

Na 3 mallen en een test met de mal werd me duidelijk dat een mal me niet ging helpen.
Mal

Gelukkig is mijn vrouw kunstschilder... En zo kwam hij er toch op.

Hier heb ik tussendoor een proef opstelling gemaakt.

Inmiddels ben ik ook begonnen met het echte monteren.

Ik moet nog wel wat zaken bestellen en afmaken.
De fans, de voeding voor de fans en de print om de fans op aan te sluiten moet ik nog bestellen.
Daarnaast moet ik de bedrading van de fans waarschijnlijk voor in ieder geval een aantal fans aanpassen (te kort).
Ik gebruik flexibele slangen, vooralsnog heb ik nog niet zo veel op met harde tubes. Dat komt denk ik omdat het beest moet koelen, de rest is ondergeschikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Titelfix :) succes met de bouw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sparks.nl
Bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• simon3554
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 18:30
Ik neem aan dat dit over je "In progress" build gaat??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:49
Leuk project, succes!

3000Wp + SolarEdge Optimizers + Gilze Rijen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sparks.nl
Hij is inderdaad in progress

Edit: Over progress gesproken...

Ik ben bezig geweest met de bevestiging van de twee pompen welke op het bord worden bevestigd:

Om zoveel mogelijk trilling te voorkomen heb ik rubbers geplaatst:

Hopelijk werkt het idee...
Ik heb tevens de snelkoppelingen geplaatst. Helaas niet met de meest mooie manier om ze vast te zetten, maar ik vind deze koppelingen extreem fijn in gebruik.

Nu bekijken welke fans ik er op wil hebben en de fans en de voeding er van en dergelijke bestellen.
Ik wil fans met rode verlichting, maar ik moet even kijken of ik ze allemaal rood wil hebben.

Als bonus trouwens een foto van mijn kast.

Sparks.nl wijzigde deze reactie 10-05-2019 20:43 (119%)

• holygame
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:49
Sparks.nl schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:00:
...........Ik heb tevens de snelkoppelingen geplaatst. Helaas niet met de meest mooie manier om ze vast te zetten...........
Kan je de snelkoppelingen niet achter de wand bevestigen?

3000Wp + SolarEdge Optimizers + Gilze Rijen

• Sparks.nl
Daar heb ik weinig ruimte i.v.m. de muur. Ik heb nu de fans besteld en de prints en ga bekijken of die er wel achter kunnen.

Edit: Inmiddels zijn de fans binnen. Komende week heb ik weer wat meer tijd en hoop ik te kunnen bekijken hoe ik het restant moet aansluiten.
Ik verwacht nog 2 potmeters nodig te hebben en wat soldeerwerk.

Sparks.nl wijzigde deze reactie 17-05-2019 08:14 (46%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sparks.nl
Inmiddels heb ik weer wat vorderingen gemaakt. Ik had vandaag vrij veel tijd om te besteden aan de aanpassingen, daarnaast heb ik afgelopen weekend wat aanpassingen aan mijn bureau gemaakt.
Mijn bureau moest verder naar links om de koeling te kunnen plaatsen. De deur kon al niet helemaal open en dat zou nog erger worden. Dit heb ik gelijk maar even aangepakt.

Ik heb de rechterkant ook maar even aangepast. Mijn IKEA Galant meubel had van origine een flinke bocht en die wilde ik wat aanpassen en meer gelijk met mijn kast maken.

Ik wil de kabels naar de achterkant van het bord weg werken. Om ruimte achter het bord te creëren heb ik een balk gekocht en deze in 2 delen gezaagd. Een deel moest ik verder aanpassen om de kabels te kunnen afvoeren. Een paar misrekeningen zijn hier trouwens ook zichtbaar...

Ik stoorde me nogal aan de stickers (met de specificaties) van de koelers welke nogal aanwezig waren. Deze heb ik er af gehaald.

Ik heb zwarte stickers besteld en deze op de plek waar de stickers zaten geplaatst.

Iemand interesse in 2 rollen stickers met daarop 1000-10 stickers :)

Bij het Phobya 1080 rad heb ik de fans geplaatst, ik wilde ook hier de kabels naar achteren hebben. Hiervoor heb ik een gat in het bord gemaakt.

Tot zover de aanpassingen. Waarschijnlijk ga ik binnenkort 2 potmeters bestellen om mijn fan controllers traploos regelbaar te maken. Dit moet dan samen met de controller geplaatst worden, waarbij de potmeters op de voorkant zichtbaar zullen worden gemaakt.

Edit: 31 mei: Wat kleine aanpassingen, proefopstelling met verlichting aan.

Ik ben nog niet helemaal tevreden betreft de verlichting. Wellicht shuffle ik wat fans. Ik had er wat meer besteld dus ik kan posities wisselen.
Ik ben bovendien op zoek naar een andere voeding. Ik gebruik nu 2 kleintjes en die maken meer geluid (coilwhine) dan de fans bij elkaar...

Sparks.nl wijzigde deze reactie 31-05-2019 23:11 (9%)

• Sparks.nl
Ik heb weer wat vorderingen gemaakt.

De achterkant van het bord is klaar:

De voorkant is ook klaar:

Ik heb in de tussentijd ook 2 fikse balken op maat gemaakt om achter het bord te kunnen hangen. Ik heb ook even netjes wat ruimte gemaakt (groeven) om de kabels er door te laten gaan en ik heb ze deels geverfd.

Nu nog ophangen en aansluiten... Deel 1 = finished!

Maar dit wordt wellicht nog uitgesteld omdat er een deel 2 komt.
Mijn waterreservoir is namelijk een regenbuis (en dus grijs) met daarop een radiator e.d.
Op dit moment wordt er nagedacht over een doorzichtig waterreservoir die ongeveer even groot wordt.
Wordt vervolgt dus.

Gezien de interesse hier kan deze dicht en houd ik die bouwfase voor mezelf.
Case closed.

Sparks.nl wijzigde deze reactie 19-06-2019 20:37 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:41
Gezien de interesse hier kan deze dicht en houd ik die bouwfase voor mezelf.
Case closed.
Hmja, da's nou jammer ... :/

Repareren doe je zo.

• URSUS
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 10-11 06:20

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Verdorie, ik vond het juist een erg interessant project! Misschien had ik tussentijds toch maar eens moeten reageren...
Iemand interesse in 2 rollen stickers met daarop 1000-10 stickers :)
Wat zou je er voor willen hebben? Mijn rol begint weer op te raken... (Ja.. ik jaag er nog al wat doorheen..)

• Sparks.nl
Een toegift op de wand waterkoeling. Het water reservoir is hier bijna af. Hier met zaklamp er bovenop om een idee te geven van wat kan. Dit reservoir zal gekoppeld worden aan de reservoirs.
Veel dank aan 1 persoon voor de bouw van dit reservoir naar mijn wensen.

10L water reservoir:

[img]Bovenzijde (n het echt zonder krassen):[/img]

Nu nog de processor en het moederbord.
64GB b die en alle andere hardware ligt te wachten.

Sparks.nl wijzigde deze reactie 10-11-2019 23:00 (11%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Samsung

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True