Nu ik gestopt ben met extreme (stikstof) overclocking heb ik weer wat meer tijd en budget voor andere leuke dingen. Ik wilde mijn oude (zo’n 15 jaar nu) en vertrouwde waterkoeling loop eens een flinke upgrade geven.
Dit is mijn oude loop:

Het doel is om in ieder geval mijn radiator een flinke upgrade te geven. Nu heb ik een BIX met een enkele fan.
Mijn (6L) reservoir ga ik hergebruiken, al twijfel ik nog om deze ook maar eens te pimpen.
Onder mijn aankopen vallen:
- Phobya 9x12cm full copper rad.
- Phobya 4x12cm full copper rad.
- 2x Eheim 1250 pomp (ik ga er 3 gebruiken).
- Diverse koppelingen.
- Een plank waar alles op gemonteerd gaat worden.
- Verf...
Ik ben begonnen om een mijn 2 aangekochte radiatoren een plek te geven op de plank en heb de ruimte er achter uitgezaagd.

Ik heb de plank 2 grondverf lagen gegeven aan beide zijden en aan de voorkant antraciet/zwart gemaakt.

Hierna ben ik begonnen om mijn nickname op het bord te krijgen.
Na 3 mallen en een test met de mal werd me duidelijk dat een mal me niet ging helpen.

Gelukkig is mijn vrouw kunstschilder... En zo kwam hij er toch op.

Hier heb ik tussendoor een proef opstelling gemaakt.

Inmiddels ben ik ook begonnen met het echte monteren.

Ik moet nog wel wat zaken bestellen en afmaken.
De fans, de voeding voor de fans en de print om de fans op aan te sluiten moet ik nog bestellen.
Daarnaast moet ik de bedrading van de fans waarschijnlijk voor in ieder geval een aantal fans aanpassen (te kort).
Ik gebruik flexibele slangen, vooralsnog heb ik nog niet zo veel op met harde tubes. Dat komt denk ik omdat het beest moet koelen, de rest is ondergeschikt.
Dit is mijn oude loop:

Het doel is om in ieder geval mijn radiator een flinke upgrade te geven. Nu heb ik een BIX met een enkele fan.
Mijn (6L) reservoir ga ik hergebruiken, al twijfel ik nog om deze ook maar eens te pimpen.
Onder mijn aankopen vallen:
- Phobya 9x12cm full copper rad.
- Phobya 4x12cm full copper rad.
- 2x Eheim 1250 pomp (ik ga er 3 gebruiken).
- Diverse koppelingen.
- Een plank waar alles op gemonteerd gaat worden.
- Verf...
Ik ben begonnen om een mijn 2 aangekochte radiatoren een plek te geven op de plank en heb de ruimte er achter uitgezaagd.

Ik heb de plank 2 grondverf lagen gegeven aan beide zijden en aan de voorkant antraciet/zwart gemaakt.

Hierna ben ik begonnen om mijn nickname op het bord te krijgen.
Na 3 mallen en een test met de mal werd me duidelijk dat een mal me niet ging helpen.

Gelukkig is mijn vrouw kunstschilder... En zo kwam hij er toch op.

Hier heb ik tussendoor een proef opstelling gemaakt.

Inmiddels ben ik ook begonnen met het echte monteren.

Ik moet nog wel wat zaken bestellen en afmaken.
De fans, de voeding voor de fans en de print om de fans op aan te sluiten moet ik nog bestellen.
Daarnaast moet ik de bedrading van de fans waarschijnlijk voor in ieder geval een aantal fans aanpassen (te kort).
Ik gebruik flexibele slangen, vooralsnog heb ik nog niet zo veel op met harde tubes. Dat komt denk ik omdat het beest moet koelen, de rest is ondergeschikt.