Verbouwing en beschadigingen.

Pagina: 1
Acties:

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-12 22:54
Nu zit ik in een verbouwing van de badkamer.

Eindelijk na een tijd zoeken een goede gevonden die van a tot z alles regelt.
Fijn ik kan gewoon werken en dingen doen terwijl hun de badkamer onderhanden nemen.

Echter vandaag zijn ze de leidingen gaan verleggen en moest er ook gekapt worden..
Tot er een telefoon kwam dat ze door de muur zijn gegaan en er een gat in de muur is naar de slaapkamer..

Domper kan gebeuren denk je.
Ik naar huis kom binnen de mannen al weg was al laat..
Loop naar de badkamer en daarna naar de slaapkamer...
Ik schrok er behoorlijk van (zie foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EQZfhLoHef1ttdRIQkrsDWMG/thumb.jpg
Zelf vind in het echt enorm en buiten proporties

Nu staat in de offerte:
Door het leggen van leidingen in de muur en afhakken van tegels kan er schade ontstaan aan de andere kant van de af te hakken wanden en vloeren.
Onze herstel werkzaamheden bestaan uitsluitend uit het herstellen en behang klaar maken van de beschadigde wand of plafond.

Nu hebben ze mondeling gezegd we moeten kijken hoe we het op de badkamer oplossen. En bij de slaapkamer moeten jullie zelf doen...

Echter het zint me niet zo'n gat... Dat is toch nooit te herstellen of gewoon mijn verlies nemen?

PSN: McMillan0984

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat is prima dicht te smeren met wat cement en eventueel een beetje gips als toplaag. Daarna afschuren zodat de boel weer egaal is met de rest van de muur en er kan zo een beetje behang of spack tegenaan.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit is prima te herstellen, de vraag is enkel wie dit moet gaan doen. Volgens de offerte gaan ze het behangklaar opleveren in je slaapkamer, hoef jij het enkel nog af te werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:04
Het gat is op zich prima te repareren.
Alleen die textuur zoals eromheen... die krijg je er nooit meer in.
Maar goed dat was het risico dat al aangegeven was in de offerte. Gewoon het wandje gladstucken is de beste oplossing waarschijnlijk.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:24

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Zelf zou ik het met wat gaas dichtmaken en opvullen met reparatiemortel en gips - of wat de aannemer bij zich heeft of aanraadt. Ik vermoed dat ze dit uitstekend gaan oplossen, met wat spack heb je afwerken zelf in een kwartier gedaan. Mogelijk kunnen ze ook dat even voor jou regelen. Breng ze een koffie extra met een koekje.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Clavat
Ik schrok van de omvang en grote.
Ik snap dat de spachtelputs niet hetzelfde kan worden.

En het dichten maakte me zorgen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45
Ik heb dit zelf wel eens gedaan. Alleen was mijn muur wat dikker en steviger :P

Kwestie van dichtsmeren en afwerken met bv Alabastine spachtelputz reparatie. Lukte mij niet 100% onzichtbaar, maar zeker acceptabel voor een halletje.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-12 22:10
Weinig aan de hand. Wel raar dat ze dachten dat dit ging werken. Buis lijkt praktisch even dik als het wandje.

Dicht laten smeren door die gasten en door!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12 22:27
Als jij de tekst letterlijk gekopieerd hebt uit contract, dan is er toch geen probleem.
Er staat letterlijk in, dat zij de wand repareren en ja, lullig voor hun, maar een wand is 2-zijdig.....
Dus dat ze zeggen, dat je het bij de slaapkamer zelf moet doen, nope, staat niet in contract....

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:52
Beetje knauf / gips er in, gladstrijken en weer structuur aanbrengen. Iets uithakken in die blokken is ook gewoon een ramp.

Dat gaatje is verder echt geen probleem hoor. Alleen je structuur van de afwerklaag zal nooit 100% hetzelfde worden.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-12 23:50

M2M

medicijnman

Ivow85 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:33:
Beetje knauf / gips er in, gladstrijken en weer structuur aanbrengen. Iets uithakken in die blokken is ook gewoon een ramp.

Dat gaatje is verder echt geen probleem hoor. Alleen je structuur van de afwerklaag zal nooit 100% hetzelfde worden.
Uitfrezen is al een ramp. 1 gootje in zo'n 70mm gipsblokken muur gefreesd (20mm diep) en de brokstukken vlogen aan de andere kant er uit als ik langs een naadje ging.

Maargoed, het alternatief is dat je de afvoerbuis niet in de muur stopt, maar op de muur zet. Zoals ze dat in de jaren 70 en 80 deden. Maar dan is je badkamer lelijk. Risico van het verbouwen.

Repareren met een beetje putz nadat ze het dichtgesmeerd hebben. (en wachten met repareren tot ze helemaal klaar zijn, de kans is aanwezig dat ze er nog een keer doorheen gaan). Mocht het echt foeilelijk zijn, dan er gewoon nog een laag putz overheen laten zetten.

-_-

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een 'Ytong' wandje van 7cm hak je geen afvoeren in. deze zijn er waarschijnlijk in gefreesd, dan nog is 40mm afvoer erg krap in 70mm wand van cellenbeton. achter plaats je tijdelijk een 'plank'en smeer je alles dicht aan de andere kant. als dat droog is haal je de 'plank' weg en smeer je het daar dicht. oa bij Raab Karcher kun je
Ytong Fill Cellenbeton reparatiemortel kopen in zak van 12.5kg.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tsurany schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:08:
Dit is prima te herstellen, de vraag is enkel wie dit moet gaan doen. Volgens de offerte gaan ze het behangklaar opleveren in je slaapkamer, hoef jij het enkel nog af te werken.
Ik vind dat zij dat moeten doen. Een disclaimer over schade is één ding maar door een complete muur gaan is wel buitensporig. Elke aannemer met een beetje fatsoen fixt dit gewoon zonder gezeur.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Clavat
Ieder moment zullen ze weer op de stoep staan.
Vandaag bewust thuis gebleven om eens te horen wat ze erover te zeggen hebben.
Klinkt toch wat anders als door de telefoon.

Dus ik ben benieuwd.

Het gaat me er om dat ze het gewoon netjes dicht maken en dat ik het zelf opnieuw moet gaan putzen snap ik.

Denk ook dat het voornamelijk de schrik is geweest van het grote gat.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:04
Het is echt niet zo spannend allemaal, niks om je druk over te maken,

• Chefferson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:22
Deze partijen pakken dit gewoon slim aan. Ze weten heel goed dat zo'n afvoer in de muur schade gaat veroorzaken, dit heb je geaccepteerd en je bent akkoord gegaan met deze voorwaarden. Het probleem zit hem niet in het oplossen, dit zullen ze doen volgens de voorwaarden:

Onze herstel werkzaamheden bestaan uitsluitend uit het herstellen en behang klaar maken van de beschadigde wand of plafond.

Het lastige is de putz. Dit ga je nooit helemaal hetzelfde krijgen als de muur nu is. Albastine is wel ok spul. Probeer dat eens en druk voorzichtig met een grote stompe kwast aan. Waarschijnlijk zal uiteindelijk enkel jij zien waar het probleem gezeten heeft omdat je het weet.

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ook bij mij door de muur heen gegaan. Gelukkig was de andere zijde een gladde muur. Maar ook hier hebben ze deze enkel aangesmeerd en geschuurd. Verfen is de juiste kleur was ook hier geen onderdeel van de oplossing.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Clavat schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:19:

Dus ik ben benieuwd.

Het gaat me er om dat ze het gewoon netjes dicht maken en dat ik het zelf opnieuw moet gaan putzen snap ik.

Gaan ze gewoon wat knauff of stuck in doen en daarna kun je het zelf inderdaad weer afwerken.

Gezien de dikte van de muur (cm of 7) en een afvoerbuis van 4 cm, dan heb je wel heel weinig speling en is de kans erg groot dat dit gebeurde (en zat ze dus zichzelf indekken door dit op te nemen in de voorwaarden).

Balen, maar vrij weinig aan te doen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Clavat schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:19:

Dus ik ben benieuwd.

>:) als je hier al bang van wordt...

Ik heb ze groter gehad en daar zie je ook niks meer van,, keer stuk van 30 x 30 volledig uit een vergelijkbare muur moeten hakken op zoek naar een afvoer... :X

vraag wel even of ze niet lukraak dat gat gelijk vullen met de huidige spachtelputzlaag... maar iets minder diep dan kun jij de sputz er mooi in kwijt.

• robvdheijden
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:08
Veel mensen zeggen dat je het niet precies hetzelfde kan herstellen. Al hebben ze gelijk dat het niet 100% hetzelfde zal zijn dit moet toch op het oog zeker gelijkwaardig te maken zijn. Zeker als het dan weer geschilderd is.

Verder vind ik het niet zo spannend. Ze maken het behang klaar zoals de offerte zegt.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:14
JDillinger schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:16:
Weinig aan de hand. Wel raar dat ze dachten dat dit ging werken. Buis lijkt praktisch even dik als het wandje.
Heb toevallig net een paar weken geleden hetzelfde gehad. Het is volgens mij geen kwestie van 'dat ze dachten dat dit ging werken', maar dat je als uitvoerder eigenlijk weinig keus hebt.

Inderdaad bij ons ook zo'n 7 cm ytong/gibo muurtje, met afvoer er in heb je pak 'm beet 1 cm, als het meezit 1,5 cm muur achter de buis zitten. Als daar dus iets aan verplaatst moet worden (wat nou eenmaal moet, want afvoer wastafel zit op zekere plek), moet je deze iets uit de muur halen om er een stuk op te kunnen lijmen of uberhaupt af te kunnen zagen of weet ik wat. De kans dat je er dan doorheen gaat schat ik in op om en nabij de 90% (hij had het er ook netjes vooraf bijgezegd in mijn geval). Ook al omdat vaak de waterleidingen er vlak naast zitten, en als je dus aan het verplaatsen slaat je die ook tegenkomt in dezelfde sleuf. En omdat er al zo weinig muur zit en er in het verleden al flink in is gefreesd om die afvoer in de eerste plaats daar te krijgen, heb je voor je het weet iets dat een flink gat lijkt. Kan zo'n gast weinig aan doen.

Gelukkig is het inderdaad niet echt spannend om dit op te lossen, dat zouden zij moeten doen (zoals in de voorwaarden staat), je zult zelf alleen daarna dat muurtje opnieuw moeten verfen of behangen als je het helemaal strak wilt. Kost je misschien een paar tientjes en een halve zaterdag. Als dit het ergste is dat mis gaat tijdens de verbouwing, kun je in je handjes knijpen!

Bij ons is eerst het grove gat dichtgemaakt (ik weet niet meer precies waarmee, zal vast Knauff zijn of whatever er in z'n bus lag), later met afstucen van het plafond (ook gips) netjes de toplaag van het muurtje nog even meegenomen. Moet nog verf op maar ik denk dat je er dan weinig meer van ziet.

Dat laatste moet je zelf doen, maar dat ze de muur dicht en vlak maken moet je wel op staan dat zij het doen.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:06

World Citizen

FreeReef.nl

Rukapul schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:16:
Ik heb dit zelf wel eens gedaan. Alleen was mijn muur wat dikker en steviger :P

Kwestie van dichtsmeren en afwerken met bv Alabastine spachtelputz reparatie. Lukte mij niet 100% onzichtbaar, maar zeker acceptabel voor een halletje.
Ik vind het juist heel mooi gedaan. Je ziet hoe dik die pijp is en als je dan daar ook nog handen in kwijt moet is het gat erg klein moet ik zeggen.

Je ziet ook dat ze met een gatenzaag aan het werk zijn gegaan, en de maat die ze gekozen hebben vind ik niet lomp.

We kijken hier vanuit de slaapkamer dus ja daar is wat stuc mee uit de muur gedrukt. Dat kun je niet echt voorkomen als je er doorheen gaat.

En laten we eerlijk zijn, de muur heeft niet veel vlees. Als je aan de badkamerwand door de muur zou hakken naderhand 1 keer de buis aanraakt duw je hem denk ik al door de muur. Onderaan zit ongeveer 1 cm vlees aan de slaapkamer kant.

Al bij al krijgen de klussers van mij een pluim omdat het zo klein is gebleven.

FreeReef.nl

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:01
In nieuwbouw heb je om deze reden gibo muurtjes van 10CM dik als voorschrift in plaats van 7CM dik. Daar valt dan ook nog eens wat in te frezen.

Ik zou dit ook inderdaad beschouwen als iets wat bijna niet te voorkomen is.

[ Voor 21% gewijzigd door fonsoy op 10-05-2019 13:38 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-12 20:33
World Citizen schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:32:
[...]

Ik vind het juist heel mooi gedaan. Je ziet hoe dik die pijp is en als je dan daar ook nog handen in kwijt moet is het gat erg klein moet ik zeggen.

Je ziet ook dat ze met een gatenzaag aan het werk zijn gegaan, en de maat die ze gekozen hebben vind ik niet lomp.

We kijken hier vanuit de slaapkamer dus ja daar is wat stuc mee uit de muur gedrukt. Dat kun je niet echt voorkomen als je er doorheen gaat.

En laten we eerlijk zijn, de muur heeft niet veel vlees. Als je aan de badkamerwand door de muur zou hakken naderhand 1 keer de buis aanraakt duw je hem denk ik al door de muur. Onderaan zit ongeveer 1 cm vlees aan de slaapkamer kant.

Al bij al krijgen de klussers van mij een pluim omdat het zo klein is gebleven.
Dit, TS ziet een kleine ramp omdat ie blijkbaar zelf nog nooit iets heeft gedaan/gezien wat er bij in de buurt komt. Ondertussen ziet het eruit als best net werk.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• De Rikster
  • Laatst online: 26-11 16:25
fonsoy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:38:
In nieuwbouw heb je om deze reden gibo muurtjes van 10CM dik als voorschrift in plaats van 7CM dik.
Bron?

Naar mijn weten zijn er enkel voorwaarden aan wateropname (van de gehele wand in een badkamer) en geluidswering (tov verblijfsruimte) gesteld tav binnenwanden.

• fonsoy
  • Laatst online: 12:01
Klopt @De Rikster , die toevoeging moet er wel bij.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:34
Dat gat is niets. Dit gebeurde bij ons bij het verbouwen van de badkamer:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5TKcjg2/2-D8140-ED-3-ADC-4-B62-8-A9-C-E54-FA3-B877-C3.jpg
Overal gaten (voor duidelijkheid: dit is dus de “achterkant” van de badkamermuur). Zie je nu niets meer van. In andere muur nog een gat van 60x30cm door inbouwen van een nis in badkamer. Ook dat zie je niet meer. De oplossing is al gegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door cryptapix op 12-05-2019 20:33 ]

Verwijderd

Je ziet aan de plint en bobbel op de muur al dat ze daar eerder al eens doorheen zijn gegaan. De muur was daar al niet vlak.
Pagina: 1