Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1209702

Topicstarter
Mijn vraag
Hey guys, ik ben al een tijdje aan het kloten met het uitbreiden van m'n workspace op mijn laptop zodat ik dus meer kan zien op meerdere schermen (vrijwel zeker dat ik niet de enige ben met dit leuke plan). Hiervoor heb ik laatst een adapter gehaald en deze heb ik al tussen m'n laptop en mijn 2 schermen liggen, maar erg ver kom ik hierna niet. Het probleem is namelijk dat ik momenteel dus die schermen aan de adapter heb hangen, maar dat beide hetzelfde beeld geven terwijl ik graag 3 verschillende beelden wil.

Dit is een screenshot van het programma Schermresolutie, die ik dus al een tijdje probeer recht te zetten:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/83d3bda19acebe7a50d65f113ca815c5.png
ik heb alleen geen idee of ik wel deze^ moet hebben....

Relevante software en hardware die ik gebruik
De laptop die ik gebruik is een 17inch HP Pavilion (geen idee wat de code is) met Windows 8 als stuurprogramma en deze gebruik ik al zo'n 6 jaar met veel plezier. De schermen die ik er dus aan heb hangen (enigzins) zijn 23inch Acer-schermen verbonden met 2 HDMI-kabels die met z'n tweeΓ«n aan deze adapter zitten: https://www.allekabels.nl...ND9nLT9jA9lsaAn2zEALw_wcB

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/8dc7d820ff79d3156e6e6cf9911969f8.png en Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/700012797f28f3aa264f4b8f562b7a5d.png als dat iets zegt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niet veel. Ik ben echt een drama met dit soort trucks, ben ik achtergekomen

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1209702 op 09-05-2019 22:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Bij een (HDMI-)splitter wordt het beeld gedupliceerd, want er loopt maar 1 kabel/aansluiting naar de laptop uiteindelijk.
Vandaar dat je beeldschermen hetzelfde beeld weergeven...

Wat ook nog eens was bij sommige laptops als je dan de 3e monitor aansluit (interne beeldscherm + monitor op VGA + monitor op HDMI... Dus zonder splitter) het interne laptopscherm werd uitgeschakeld...

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:22
We zullen toch echt het serienummer nodig hebben, of in ieder geval de naam van de videokaart. Heeft de laptop wel 2 aansluitingen voor monitoren?

Voor de rest precies wat hierboven gezegd word. Splitser zal altijd dupliceren, en al zitten er 2 aansluitingen op, is dat geen garantie dat het werkt met 3 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@d22wth @WEBGAMING heb 2 foto's bij gezet.
ik zou nog vanuit 1 usb-poort iets kunnen doen, maar daarna heb ik geen openingen meer, tenzij ik de chip van mn muis eruit haal, dan heb ik totaal 2 usb-poortjes

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 1209702 op 09-05-2019 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Met maar 1 aansluiting in totaal zul je (enkele uitzonderingen daargelaten) in veruit de meeste gevallen ook echt maar 1 externe monitor kunnen aansluiten. Misschien dat je beter naar ultrawide monitoren kunt kijken als je veel desktop ruimte wilt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Andere optie is om een naar een Matrox Dualhead of Triplehead te kijken (al lijkt de Triplehead de enige te zijn met DVI in, dat kun je makkelijk aansluiten op je HDMIpoort).
Wel duur, maar technisch zou het op die manier moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 12:58

Barrycade

Through the...

Of een dockingstation.
Maar de meeste actuele hebben een USB-C aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

doe je niet "zwaar" werk kan je beter kijken naar USB3 /thunderbold /displaypoort oplossingen
en er zijn ook GPU exstention kaarten ..

zo heb ik wel eens een USB naar vga omvormer gebruikt, voor simpel beeld (niet veel FPS) is dit zat voor 2de of 3de scherm informatie die niet super relevant is..

Een dockingsstation met bv 2 uitgangen (let wel op dat de mogelijkheid ook aan moet geven dat beide actief gebruikt kunnen worden) en dit is dus ook een optie die je grafische kaart vaak moet ondersteunen of display poort tja ..

Een ander "goedkoper" alternatief maar vereist wel wat "pruts" werk is bv een andere pc te gebruiken als monitor extender .. (pruts als zie het maar werkend te krijgen en veel "troep" ertussen.)

de GPU exstention board (aansluitingen) hebben 1 nadeel waar je wel bewust van moet zijn ze zijn namelijk x1 PCIe gelimiteerd .. dus verwacht niet te veel.

mocht je displayport kunnen gebruiken, dan is het handiger om bv display poort monitoren "te linken" dus van laptop naar monitor 1, van 1 naar 2 en van 2 naar monitor 3) maar ook dat is iets wat je uit zal moeten zoeken ..

kortom wil je simpel en snel --> USB to "vga/dvi" adapter alle andere opties = meer uitzoek werk

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:36
TERW_DAN schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:41:
Andere optie is om een naar een Matrox Dualhead of Triplehead te kijken (al lijkt de Triplehead de enige te zijn met DVI in, dat kun je makkelijk aansluiten op je HDMIpoort).
Wel duur, maar technisch zou het op die manier moeten kunnen.
Als je die Matrox aansluit via HDMI, dan ben je de dual lane mogelijkheid van DVI kwijt en krijg je dus slechts de data van een single lane DVI-aansluiting binnen. En die gaat maar tot 1920x1200@60hz. Dan wordt daar 2 monitoren op aansluiten wel erg krap.

Maar we zien nog geen type laptop of foto's die ons meer zouden moeten vertellen, dus of er nog andere oplossingen zijn (behalve de genoemde usb voor 1 monitor en hdmi voor de andere)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

White Feather schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:15:
[...]

Als je die Matrox aansluit via HDMI, dan ben je de dual lane mogelijkheid van DVI kwijt en krijg je dus slechts de data van een single lane DVI-aansluiting binnen. En die gaat maar tot 1920x1200@60hz. Dan wordt daar 2 monitoren op aansluiten wel erg krap.
Echt ideaal zijn die dingen niet, dat klopt, want je hebt de nodige beperkingen. Maar afhankelijk van wat de TS wil kan het een optie zijn. Maar als ie een displayport heeft op z'n notebook zijn er waarschijnlijk veel betere opties te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

White Feather schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:15:
[...]

Maar we zien nog geen type laptop of foto's die ons meer zouden moeten vertellen, dus of er nog andere oplossingen zijn (behalve de genoemde usb voor 1 monitor en hdmi voor de andere)?
Zal wel zoiets iets zijn:
HP Pavilion 17-f012ng (J1R29EA)
HP Pavilion 17-f105ng (K1H46EA)

Geen DVI, thunderbolt of display port, 1 HDMI, 2 USB 3.1 Gen1, 2 USB 2.0.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
|sWORDs| schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:32:
[...]

Zal wel zoiets iets zijn:
HP Pavilion 17-f012ng (J1R29EA)
HP Pavilion 17-f105ng (K1H46EA)

Geen DVI, thunderbolt of display port, 1 HDMI, 2 USB 3.1 Gen1, 2 USB 2.0.
De eerste zou het zomaar eens kunnen zijn ja. goed gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:10

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 1209702 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:40:
[...]

De eerste zou het zomaar eens kunnen zijn ja. goed gevonden.
HP Notebook PCs - How Do I Find My Product Name or Number?

Het precieze model laptop is superrelevant om je gericht te kunnen helpen. Wat dat betreft mag je wel een proactievere houding aannemen inplaats van ons laten gokken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-07 15:12
ik gebruik deze: https://www.4launch.nl/pr...P-Port-Replicator-Y4H06AA (Tweakers pricewatch heeft minder duidelijke foto). Werkt goed, je moet alleen een vrije usb 3.0 poort hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten Arends
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-01 16:44
.

[ Voor 99% gewijzigd door Maarten Arends op 13-05-2019 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 05-07 15:43

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb goede ervaringen met dockingstations met Displaylink (USB 2/3 naar HDMI):

https://www.displaylink.c...niversal-docking-stations

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SeatRider schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:10:
Ik heb goede ervaringen met dockingstations met Displaylink (USB 2/3 naar HDMI):

https://www.displaylink.c...niversal-docking-stations
en die werkt doormiddel van een draad naar je laptop en zet vervolgens het signaal om naar meerdere poorten, toch?

Trouwens ik weet nu ZEKER dat het die pavilion is die onder die link stond ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 1209702 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:16:
[...]

en die werkt doormiddel van een draad naar je laptop en zet vervolgens het signaal om naar meerdere poorten, toch?
Het is in feite een hele grote USB hub, met daarin een aantal converters, zoals USB>Audio, USB>LAN en USB>HDMI. Ze werken al met USB 2.0, maar USB 3.0 zou wel beter zijn. Alleen niet geschikt voor gamen en fullscreen video's, maar voor office werk meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
weet je er een die office-werk en gamen kan hebben? want dat is wel zo'n beetje het meeste wat ik met dit ding doe. 8) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1209702 op 13-05-2019 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07 13:21
Die bestaan niet. Daarvoor zul je gewoon een laptop moeten kopen die DisplayPort 1.2 (al dan niet via USB-C/thunderbolt) ondersteunt. Of eentje die meerdere video-uitgangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Of gamen op de HDMI poort die je laptop heeft, en alleen het 2e externe scherm via Displaylink doen. Tenzij je per se op 2 schermen wilt gamen, maar dan is die laptop sowieso underpowered denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In terms of gamen kan hij SWTOR en Warframe prima hebben op medium settings en als die laag staan is het een superding. Hij wordt wel erg warm bij de koeling, maar daar heb ik al een externe koeling voor aangeschaft dus dat werkt wel.
Als je gaat kijken naar werk voor bijvoorbeeld school of eigen tijd doet ie het perfect met FL studio, Adobe en een aantal andere programma's die ik gebruik.

Nou gebruik ik hem wel al 6 jaar dus er zijn best wat dingen die me tegenvallen, maar over het algemeen is het gewoon een goede laptop. Maar ik was sowieso ook al een tijdje aan het denken om deze dus als werk-pc/laptop te zetten en dan een ander, sterker model voor gaming en alles :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je wilt gamen op de externe schermen moet je verre blijven van alle USB oplossingen. Dan blijft de Matrox Dualhead/Triplehead to Go over, met prijs en beperkingen van dien.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMLDK
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-06 19:59
Wellicht is dit iets voor je, ik gebruik deze op het werk, heeft 1 Displayport en 1 HDMI

https://www8.hp.com/nl/nl...t-detail.html?oid=5303779

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SMLDK schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:33:
Wellicht is dit iets voor je, ik gebruik deze op het werk, heeft 1 Displayport en 1 HDMI

https://www8.hp.com/nl/nl...t-detail.html?oid=5303779
Maar werkt dat ook een beetje op een fatsoenlijke resolutie? Of heb je dan echt 3 fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit vind ik nou zo mooi aan deze site. Er is 1 persoon die een topic aanmaakt en je hebt gelijk mensen die je goed kunnen helpen :)
Pagina: 1