Nieuwe Ziggo modem, ellende met bedraad internet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 16:37
Vorige week een nieuwe modem ontvangen van Ziggo, nadat ik plots mijn oude modem niet meer kon gebruiken heb ik de nieuwe er maar tussen gehangen. Sindsdien heeft het bekabelde internet moeite om de verbinding te behouden. Over het algemeen valt het internet om het x aantal minuten, dan wel seconden, weg en hersteld zich uiteindelijk weer. Heeft ook een paar een uur achter elkaar gewerkt een avond.

Al aardig wat tijd gespendeerd met Ziggo poppetjes aan de telefoon waar je uiteindelijk niks wijzer van wordt. Komt in principe eind volgende week een monteur langs maar vanzelf sprekend wil ik nu goed internet en niet pas over een week.

Heb het idee dat mijn computer nog te graag met de oude modem wil communiceren. Netwerkadapter zou goed moeten staan(automatisch toewijzen v4) en ook al diverse ''ipconfig en Netsh......'' commands geprobeerd maar de eindstand is dat het nog steeds ellende is.

Iemand die het probleem herkent?

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-10 12:51
Zet eens twee ping-testjes aan. Bij de ene ping je naar “het internet” naar 8.8.8.8, en bij de andere naar je Ziggo-modem (volgens mij 192.168.178.1). Geven ze beide gelijktijdig time-outs, dan is het aannemelijk dat het een lokaal probleem is. Geeft alleen de ping naar 8.8.8.8 time-outs, dan is de kans groot dat Ziggo aan de slag moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:28
FSSF schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:47:
Vorige week een nieuwe modem ontvangen van Ziggo, nadat ik plots mijn oude modem niet meer kon gebruiken heb ik de nieuwe er maar tussen gehangen. Sindsdien heeft het bekabelde internet moeite om de verbinding te behouden. Over het algemeen valt het internet om het x aantal minuten, dan wel seconden, weg en hersteld zich uiteindelijk weer. Heeft ook een paar een uur achter elkaar gewerkt een avond.

Al aardig wat tijd gespendeerd met Ziggo poppetjes aan de telefoon waar je uiteindelijk niks wijzer van wordt. Komt in principe eind volgende week een monteur langs maar vanzelf sprekend wil ik nu goed internet en niet pas over een week.

Heb het idee dat mijn computer nog te graag met de oude modem wil communiceren. Netwerkadapter zou goed moeten staan(automatisch toewijzen v4) en ook al diverse ''ipconfig en Netsh......'' commands geprobeerd maar de eindstand is dat het nog steeds ellende is.

Iemand die het probleem herkent?
heb je ook een horizon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
Nee gewoon een simpele Humax 5100c, de oude nog die hier al wat jaartjes staat.
Zet eens twee ping-testjes aan. Bij de ene ping je naar “het internet” naar 8.8.8.8, en bij de andere naar je Ziggo-modem (volgens mij 192.168.178.1). Geven ze beide gelijktijdig time-outs, dan is het aannemelijk dat het een lokaal probleem is. Geeft alleen de ping naar 8.8.8.8 time-outs, dan is de kans groot dat Ziggo aan de slag moet.
Hoe precies? Bij webservernaam de adressen invullen?
Fremont-CA - US
192.168.178.1
100
-
-
-
0
Toronto - CA
192.168.178.1
0
-
-
-
0
Singapore - SG
192.168.178.1
100
-
-
-
0
Chennai - IN
192.168.178.1
0
10
3
6
5
Johannesburg - ZA
192.168.178.1
100
-
-
-
0
Fremont-CA - US
8.8.8.8
0
1
1
1
1
Toronto - CA
8.8.8.8
0
2
1
1
1
Singapore - SG
8.8.8.8
0
1
1
1
1
Chennai - IN
8.8.8.8
0
23
20
21
20
Johannesburg - ZA
8.8.8.8
0
5
-
2
1
Geloof niet dat dit veel waarde heeft maar dit is wat ik te zien krijg.

[ Voor 95% gewijzigd door FSSF op 09-05-2019 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:24
FSSF schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:24:

Hoe precies? Bij webservernaam de adressen invullen?

Geloof niet dat dit veel waarde heeft maar dit is wat ik te zien krijg.
Open een command prompt (cmd) en dan type je:
code:
1
 ping 192.168.178.1

Maar ik zou ook even inloggen in het modem zelf, om te kijken wat het log laat zien. Daar hebben we waarschijnlijk meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
Ah, beide zeggen nu 0% verlies. De afgelopen uren was het om de enkele seconden dat het internet weg viel. Nu ondertussen al zeker 15 minuten geen problemen. Maar dat zegt niets heb ik eerder deze week gemerkt. Zal morgen eens proberen in te loggen in de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:47
In de webinterface van het modem (welk merk, type heb je?) kan je wellicht de uptime van het modem zien: zijn de korte periodes zonder internet misschien terwijl het modem een reboot doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
Als ik inlog in de moden kom ik bij meldingen een hele rits o.a. hiervan tegen:
09/05/2019 19:06:52 Fout Service Add Response rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=18:35:d1:55:61:6;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:7:57;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

09/05/2019 19:06:57 Fout Service Add rejected - Required parameter not present;CM-MAC=18:35:d1:55:61:6;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:7:57;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

09/05/2019 19:07:3 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:55:61:3;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:5;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

09/05/2019 19:12:28 Fout DCC-ACK rejected authentication failure;CM-MAC=18:35:d1:55:61:63;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:5;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Ping test
PING 8.8.8.8 (8.8.8.8): 64 data bytes
72 bytes from 8.8.8.8: seq=0 ttl=122 time=20.000 ms
72 bytes from 8.8.8.8: seq=1 ttl=122 time=10.000 ms
72 bytes from 8.8.8.8: seq=2 ttl=122 time=10.000 ms
--- 8.8.8.8 ping statistics ---
3 packets transmitted, 3 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.000/13.333/20.000 ms
Vanmiddag om de paar seconden er uit liggen, namiddag een uur zonder problemen, en zojuist paar keer opnieuw verbinden en volgens geen problemen meer. Wellicht dat het voor de eerste keer inloggen op de modem effect heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wat bedoel je precies met eruit liggen? Wat doe je dan en wat gebeurd er dan precies?

[ Voor 18% gewijzigd door Sethro op 12-05-2019 07:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:16

FreakNL

Well do ya punk?

Doe es een Ping -t dan en laat die een uur of wat lopen.

Zowel naar lokaal als internet

Een Ping van 2 seconden zegt niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-10 11:24
Heb je na je modem nog andere apparatuur staan? Switch, router, ap?
Zo ja, probeer dan eens alles af te koppelen en dan alleen je pc direct op het modem aan te sluiten en dan kijken wat er gebeurt.

Optie 2: probeer eens een andere kabel te gebruiken.

Beide opties gebaseerd op eigen ervaring met ook bovenstaande klachten die je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul6967
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-12-2024
Waar "staat" het modem, direct in de meterkast of ergens anders?
Wat is de signaal sterkte dat het modem krijgt?
Zitten er splitters in de kabel voor andere apparatuur?

Sprekende uit ervaring de kwaliteit van de huis bekabeling is erg belangrijk, gebruikt bij voorkeur 7 mm coax kabels om het modem aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Meet je kabels eens door, grote kans dat daar iets niet goed zit. (breukje ofzo)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@FSSF Dit poppetje van GoT denkt dat je een kabel niet goed hebt aangesloten. Log eens in in het modem en doe daar eens een Reset. Bellen met Ziggo met Ziggo telefoon helpt je weinig als je stekkers uit het modem moet halen, resetten etc. Dan verlies je je telefonie verbinding ;)
https://www.ziggo.nl/klan...em-omwisselen/Ander-modem

(btw, raar dat je geen connect box hebt ontvangen van die Ziggo poppetjes)

[ Voor 24% gewijzigd door Hackus op 12-05-2019 13:56 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSGHGV
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20:10
Als je een IP adres hebt in de 192.168.192.x reeks dan heb je de Horizon om modem aangesloten (En DHCP van de Horizon) Haal je Horizon maar even van de nieuwe Ziggo modem en eventueel modem daarna opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
Sethro schreef op zondag 12 mei 2019 @ 07:25:
Wat bedoel je precies met eruit liggen? Wat doe je dan en wat gebeurd er dan precies?
Verbinding wordt verbroken en de verbinding wordt na een seconde of 10/20 weer hersteld.
Heb je na je modem nog andere apparatuur staan? Switch, router, ap?
Zo ja, probeer dan eens alles af te koppelen en dan alleen je pc direct op het modem aan te sluiten en dan kijken wat er gebeurt.

Optie 2: probeer eens een andere kabel te gebruiken.
PC zit direct op de moden aangesloten zonder andere apparatuur.

Kabel zal ik eens proberen, even kijken nog of de andere kabel lang genoeg is.
Meet je kabels eens door, grote kans dat daar iets niet goed zit. (breukje ofzo)
Ik moet nog ergens een UTP kabeltest hebben liggen, eens kijken of ik die kan vinden. Of dus de kabel even vervangen. Ik weet dat slechte kabels rare dingen kunnen doen maar als ik het ene moment geruime tijd prima verbinding heb en het volgende moment is het ruk ben ik toch wantrouwig dat het de kabel is maar wie weet.
Waar "staat" het modem, direct in de meterkast of ergens anders?
Wat is de signaal sterkte dat het modem krijgt?
Zitten er splitters in de kabel voor andere apparatuur?

Sprekende uit ervaring de kwaliteit van de huis bekabeling is erg belangrijk, gebruikt bij voorkeur 7 mm coax kabels om het modem aan te sluiten.
Kabel komt binnen in de woonkamer en de modem is aangesloten met een coax van een meter of anderhalf, de meegeleverd kabel. Heb de kabel deze week vervangen voor de nieuwe meegeleverde kabel maar geen resultaat. Enkel de splitter van uit de muur is aangesloten.

De nieuwe modem is overigens wel de connectbox van Ziggo. Maar aangezien ik nu als de verbinding weg valt ook niet in de modem kan komen lijkt mij de kabel toch eigenlijk wel weer voor de hand liggend.
Ik ga daar eerst eens mee aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
Had afgelopen donderdag een afspraak staan met een Ziggo monteur. Zul je altijd zien dat het er donderdag op leek dat er geen problemen waren. Afspraak maar afgemeld omdat ik ook wel wat beters te doen heb dan een hele avond wachten op een monteur.
Vrijdag meteen weer raak, netwerkkabel ondertussen ook vervangen maar geen verschil. Het rare vind ik dat als er geen verbinding meer geconstateerd wordt ik ook niet meer in de modem kan komen. Vandaar dat ik enigszins goede hoop had dat de kabel het probleem was. Hoewel aan de andere kant ook weer niet want ik geloof niet de kabel zomaar de geest geeft tegelijkertijd met een nieuwe modem maar goed.

Pingtest binnen de modempagina duurt enkele seconde/minuten dus hoe ik die langer kan laten draaien weet ik niet.
Nieuwe afspraak maken maar weer, heel leuk dat nieuwe spul... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 10:41
Hmm dit heb ik ook gehad met de nieuwe modem van ziggo paar weken terug.

Na contact met ziggo gaven ze aan dat daar ook allemaal signaalstoringen binnen kwam. Volgende dag kwam monteur en verving het coaxkastje incl splitter

Nu nergens last meer van.
Pagina: 1