Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoane
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09 06:32
Hallo Tweakers,

Zo'n twee jaar geleden heb ik tijdens mijn reis door Azië een Garmin ForeAthlete 630J (gelijk aan de Forerunner 630 hier heb ik begrepen) aangeschaft in Japan. In Japan zelf had ik geen problemen met Bluetooth of GPS. De problemen begonnen toen in later in Nederland het hardlopen weer begon op te pakken. GPS deed er wel een minuut over om te verbinden en pairen werkte niet op IOS toestellen en op Android toestellen. Behalve op mijn Xiaomi telefoon die ik in Maleisië had gekocht.

Ik heb van alles geprobeerd waaronder ook een mailwisseling met Garmin Support maar daar werd ik ook niet veel wijzer van helaas.

Kan het zo zijn dat ze in andere delen van de wereld met andere GPS en/of Bluetooth standaarden werken?

Ik baal er erg van omdat het toch best een grote uitgave was voor een sporthorloge.

Groet,
Oane

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:15

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Technoane schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:22:

Kan het zo zijn dat ze in andere delen van de wereld met andere GPS en/of Bluetooth standaarden werken?
Nee, satellieten draaien om de aarde GNSS heeft globale dekking of je nou in Azië of in Nederland staat. Bluetooth is een standaard globaal (alleen verschillende versies maar als het eerst werkt zou het ook hier normaal moeten werken)

Heb je al een factory reset geprobeerd? Updaten? opnieuw pairen verwijderen en opnieuw toevoegen?

[ Voor 22% gewijzigd door 42dpi op 09-05-2019 20:28 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoane
42dpi schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:26:
[...]

Nee, satellieten draaien om de aarde GNSS heeft globale dekking of je nou in Azië of in Nederland staat. Bluetooth is een standaard globaal (alleen verschillende versies maar als het eerst werkt zou het ook hier normaal moeten werken)

Heb je al een factory reset geprobeerd? Updaten? opnieuw pairen verwijderen en opnieuw toevoegen?
Ja ik heb alles al geprobeerd. Opnieuw pairen, Garmin Connect opnieuw installeren, op verschillende telefoons het pairen testen, de nieuwste updates installeren noem het maar op.

Ik vind het wel erg opvallend dat hij alleen moeiteloos wil pairen op mijn Xiaomi toestelletje uit Azië van 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:45
Ik zie dat dat horloge QZSS ondersteunt (als alternatief voor GPS). Dat is de japanse tegenhanger van GPS, en eentje die niet om de hele wereld vliegt, maar vooral boven/rond Japan hangt. Kan het zijn dat je horloge (o.a.) naar QZSS satellieten zoekt voordat 'ie op GPS overgaat?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoane
Freeaqingme schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:32:
Ik zie dat dat horloge QZSS ondersteunt (als alternatief voor GPS). Dat is de japanse tegenhanger van GPS, en eentje die niet om de hele wereld vliegt, maar vooral boven/rond Japan hangt. Kan het zijn dat je horloge (o.a.) naar QZSS satellieten zoekt voordat 'ie op GPS overgaat?
Daar heb ik geen antwoord op. Kan niks vinden in de instellingen en in het about gedeelte. Dit kan ik eens vragen aan Support, bedankt.