Toon posts:

backup mx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok! ik heb postfix draaien. Deze MTA heeft toch wel de duidelijkste configuratie vind ik zelf. Met qmail en exim kon ik niet overweg. Ik kon het wel uitschreeuwen toen ik eindelijk mail ontving =] Na 5 dagen klooien werkt 't eindelijk. Maarja laat ik maar niet schreeuwen op me werk.

Nu komt er nog een 2de server te staan als backup voor de dns en mailserver. Nu zoek ik een mailserver die als backup mx mail automatisch doorstuurt naar de primary mx.
Zou ik dit het beste ook met postfix kunnen doen dmv transport configuratie? Of zijn hier andere daemons voor.
Want ik wil liever niet telkens de backup mx configureren als er weer een nieuwe viritual host word aangemaakt.
Hij zou eigenlijk moeten kijken of hij een mx is voor de mail die hij ontvangt en vervolgens doorstuurt naar de primary mx. Of als die down is in een wachtrij zetten.

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 26 juli 2001 16:57 schreef XeCtiC het volgende:
Ok! ik heb postfix draaien. Deze MTA heeft toch wel de duidelijkste configuratie vind ik zelf. Met qmail en exim kon ik niet overweg. Ik kon het wel uitschreeuwen toen ik eindelijk mail ontving =] Na 5 dagen klooien werkt 't eindelijk. Maarja laat ik maar niet schreeuwen op me werk.
Duurde het vijf dagen voordat je Postfix aan de praat had? Ik hoop dat je 4,5 dag besteed hebt aan qmail en exim! Postfix is installeren, daarna een aantal instellingen aanpassen en draaien. Voor leuke opties kan je ook kijken naar www.amavis.org en de always_bcc optie (lekker makkelijk om alle mail op 1 plek te backuppen). Daarnaast gebruik ik ook nog de header_checks en body_checks om wat bestandsextensies te weigeren.
Nu komt er nog een 2de server te staan als backup voor de dns en mailserver. Nu zoek ik een mailserver die als backup mx mail automatisch doorstuurt naar de primary mx.
Zou ik dit het beste ook met postfix kunnen doen dmv transport configuratie? Of zijn hier andere daemons voor.
Ken je geen Google? ;)

Ik was hier ook niewsgierig naar. De meeste info is zo op Google en de bijgeleverde documentatie te vinden. Wat je wilt is de 'permit_mx_backup' optie bij de instellingen 'smtpd_recipient_restrictions' en 'relay_domains'. Zie de documentatie van Postfix en Google voor meer info.
Want ik wil liever niet telkens de backup mx configureren als er weer een nieuwe viritual host word aangemaakt.
Luilak! ;)
Hij zou eigenlijk moeten kijken of hij een mx is voor de mail die hij ontvangt en vervolgens doorstuurt naar de primary mx. Of als die down is in een wachtrij zetten.
Vergeet niet de MX records aan te maken en de backup een hoger getal te geven. Dan wordt de backup mx alleen (naja, in principe dan) aangesproken als er een probleem is met je primary.

Verwijderd

Topicstarter
Een hoger getal? Ik dacht juist een lager getal. Nouja ik ben ook maar een newbie.

Ik heb inderdaad 4,5 dag aan exim en qmail besteed. Postfix had ik in een dagje draaien inc. virtual hosts and all. Postfix ownz =]