Upgrade voor muziekproductie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Creddie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-03-2022
Beste mensen,

In mijn vrije tijd ben ik veel met muziekproductie bezig. Nu is het alleen het probleem dat ik steeds meer plug-ins gebruik en lagere latency input nodig heb tijdens het opnemen vanuit een Audio Interface. Op dit moment begint de audio flink te knetteren als ik op 64 samples wil opnemen. 128 trekt het net. Kortom mijn pc is aan een upgrade toe waar ik wat jaartjes mee vooruit kan.

De software die ik veelal gebruik zijn PreSonus Studio One 4, Sibelius en Pro Tools.

Mijn huidige set-up is:
ProcessorIntel i5 4440
MoederbordMSI B85-G41 PC Mate
GeheugenCrucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
VideokaartMSI Radeon R9 270X GAMING 4G
VoedingSeasonic M12II 520W
Audio InterfaceBehringer UMC202HD

Met mijn studentenbudget van €600,- heb ik helaas geen vetpot om uit te geven. Nou heb ik zelf al aardig wat rondgekeken en -gelezen en ben ik op het volgende uitgekomen.

ProcessorAMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed
MoederbordMSI B450 Gaming Pro Carbon AC
GeheugenCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3200C16

Als ik bij de comptabiliteitslijst kijk van het moederbord zie ik echter mijn huidige videokaart er niet bij staan. Gaat dit ook echt een probleem worden? Zo ja, welke videokaart is aan te raden? Ik ben geen gamer, dus hier hoeft geen rekening mee te worden gehouden.

Hebben jullie verder nog tips voor componenten? Goedkoper is altijd welkom! :D

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Videokaart is prima compatibel. Je kunt beter naar een nieuwe voeding kijken want die is niet compatibel met nieuwe hardware. Corsair RMx 2018 of Bitfenix Formula Gold.