Toon posts:

Audyssey kalibratie vind geen speakers?!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Teufel Ultima 40 samen met de Denon AVR-X1400H aangeschaft en kom nu niet veder met de luidsprekerkalibratie van Audyssey. Ik heb de microfoon op de juiste plek en hoogte neer gezet, maar wanneer ik op start klik geeft hij steeds aan "Geen luidsprekers gevonden. Controleer of microfoon en luidsprekers aangesloten zijn." De microfoon en speakers zijn beide juist aangesloten. De test geluidjes zijn ook allemaal duidelijk te horen. Zou de microfoon misschien stuk zijn? Of doe ik iets verkeerd?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ben vrij nieuw in de audio wereld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:11
Als de mic gewoon goed vast in de voorzijde van de versterker zit, en het werkt niet is er wel iets stuk idd.
Je zou nog een hard reset kunnen proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door Goofy1978 op 09-05-2019 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net een hard reset gedaan. Zegt nog steeds hetzelfde. Heb ook de microfoon aangesloten op mijn pc om te kijken of hij daar wel geluid op pakt. Daar krijgt hij ook niks binnen. Ik denk dan inderdaad dat de microfoon defect is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Welke set van de Ultima 40 heb je? De stereo of surround?

De stereo vloerstaanders hebben een dubbele aansluiting. Je moet deze of dubbel aansluiten op de versterker, of enkel aansluiten en gebruikmaken van dat verbindingsstukje. Haal je dat weg en sluit je het niet goed aan, dan krijgt slechts een deel van de speaker vermogen en speelt alleen de woofer of de tweeter volgens mij. Ik las ergens dat audyssey speakers herkent adhv de tweeter, dus als die geen signaal weergeeft, hoort audyssey geen speaker.

Zover ik weet werkt die audyssey microfoon niet als elke andere microfoon. Ik heb zelfs eens gelezen dat die enkel werkt op jouw receiver (of die specifieke serie). Dus dat er op de pc geen geluid geregistreerd wordt, is geen garantie dat de mic stuk is.

Als bovenstaande niet het geval is, kun je nog eens proberen om andere speakers aan te sluiten (vrienden, familie) om te zien of die wel herkend worden.

[ Voor 28% gewijzigd door LA-384 op 09-05-2019 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de stereo set. En ze zijn enkel aangesloten op de receiver met het verbindingsstukje er tussen. Dus dat zit allemaal wel goed volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook net een andere speaker erop aangesloten en bij die is het ook het zelfde liedje. Moet dan wel een fout zijn met de microfoon zelf. Ik stuur hem morgen retour naar coolblue.

Dan nog even een vraag los van dit alles. Ik heb de speakers getest zonder de kalibratie en ik vind ze nog al matig klinken voor het geld. Had er wel wat meer van verwacht als ik alle reviews lees. Vind het een beetje een plat geluid met weinig laag. Pas als ik hem echt hard hard zet hoor ik de bass.

Komt dit doordat ze niet zijn gekalibreerd of misschien toch een wat krachtigere versterker nodig? Of zijn mijn verwachtingen van deze set gewoon te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:11
Is ook gewenning en na de setup kun je dyn eq aan zetten wat het laag bij zachter volume boost.
Je oren zijn ongevoelig voor lage tonen die moeten in verhouding steeds harder gezet worden hoe lager het volume.
Gewoon meer gas geven dan klinken ze vast beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Slechte plaatsing van je luidsprekers kan ook funest zijn voor de weergave. In signature van deze post vind je vast wat tips.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1