Vraag

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:17
Ik zoek een?
Nieuwe smartphone

Wat is je budget?
200 - 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Youtube, WhatsApp, Internet bankieren

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel tussen 3 telefoons. De Nokia 7.1, 8.1 of de Xiaomi Pocophone F1

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe goed of slecht is de originele software van Xiaomi. Ik wil gewoon een telefoon die goed werkt, en heb geen zin/kennis om custom rom's te gaan flashen. Het grote voordeel van de Nokia's zijn Android One, en niemand kan natuurlijk van te voren zeggen hoelang Xiaomi zijn software gaat ondersteunen. De Xiaomi heeft wel de grootste accu, hierna de 8.1 en als kleinste de 7.1

Beste antwoord (via madmaxf1 op 16-05-2019 19:06)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Xiaomi heeft de software erg customized, dus je zult er aan moeten wennen en alle instellingen even nalopen. Updates doen ze goed, upgrades (nieuwe Android versies) minder.

Ik heb ze naast elkaar gezet voor je:
https://tweakers.net/pric.../1279787;1236299;1250851/

Ik zou de 8.1 nemen, vanwege optische stabiliatie voor de camera, wel hebben van NFC, en iets compactere formaat, en zuinigere processor.
Ik zou de F1 nemen als je wil gamen ermee vanwege de snellere processor.
Ik zou de 7.1 nemen puur op prijs, lichtste variant met 3 GB ram staat voor 211 Euro in de prijswatch, spaart 100 Euro uit.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Xiaomi heeft de software erg customized, dus je zult er aan moeten wennen en alle instellingen even nalopen. Updates doen ze goed, upgrades (nieuwe Android versies) minder.

Ik zou de 8.1 nemen, vanwege optische stabiliatie voor de camera, wel hebben van NFC, en iets compactere formaat, en zuinigere processor.
Ik zou de 7.1 nemen puur op prijs, lichtste variant met 3 GB ram staat voor 211 Euro in de prijswatch, spaart 100 Euro uit.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Zou de Redmi Note 7 meenemen in je vergelijk.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Nokia 7 plus?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:57

PcDealer

HP ftw \o/

madmaxf1 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:57:
Wat is je budget?
200 - 300 euro

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel tussen 3 telefoons. De Nokia 7.1, 8.1 of de Xiaomi Pocophone F1
Hoe vallen die binnen je budget?

LinkedIn WoT Cash Converter

• madmaxf1
Heb ik ook naar zitten kijken, maar doordat de 7.1 de opvolger is deze laten zitten. Tevens als ik deze bij Belsimpel haal met verlenging van mijn abonnement komt deze 1 euro duurder uit per maand.
swhnld schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:51:

Goed punt, zal denk ik wel wennen worden na 2 kale android telefoons, wat me wel beviel. ( nexus 5x en nokia 6 )

F1 valt dus af, Gamen doe ik niet op mijn telefoon.Goed punt, zal denk ik wel wennen worden na 2 kale android telefoons, wat me wel beviel. ( nexus 5x en nokia 6 )
ChinaGeek schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:31:

Zou de Redmi Note 7 meenemen in je vergelijk.
Thnx, ook een leuk toestel. Ben wel benieuwd hoe erg de skin is, kale android bevalt me wel goed. Wist niet dat je bij een Android One toestel ook nog een skin had, dacht altijd dat het er dan niet op zat.
PcDealer schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:36:
[...]

Hoe vallen die binnen je budget?
Goed punt. Vergeten te vermelden dat ik mijn huidige abonnement verleng wil verlengen bij Belsimpel. Hierdoor vallen deze toestellen binnen het genoemde budget.

Tot nu toe het beste gevoel bij de Nokia 8.1. Alleen wel een beetje huiverig voor de glazen achterkant. De telefoon zal sowieso voorzien worden van een hoesje.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:49
Red Mi note 7 is geen android one toestel, zie: https://www.android.com/one/. Ik zou persoonlijk denk ik voor de Nokia 8.1 gaan. Eventueel zou je nog kunnen kijken naar de Moto G7 lijn, de Plus is volgens mij ook wel een goed toestel.

• ChinaGeek
madmaxf1 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:57:
[...]

Thnx, ook een leuk toestel. Ben wel benieuwd hoe erg de skin is, kale android bevalt me wel goed. Wist niet dat je bij een Android One toestel ook nog een skin had, dacht altijd dat het er dan niet op zat.
Zet er Google Launcher of Nova Launcher op en je hebt een aardig kale skin.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:49
ChinaGeek schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:10:
[...]

semi waar, je hebt nog steeds wel te maken met xiaomi notificaties, applicatiebeheer, instellingen etc. Dat is natuurlijk wel persoonlijke voorkeur maar alsnog wel ver van stock.

• ChinaGeek
Verona27 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:15:
[...]

semi waar, je hebt nog steeds wel te maken met xiaomi notificaties, applicatiebeheer, instellingen etc. Dat is natuurlijk wel persoonlijke voorkeur maar alsnog wel ver van stock.
Dat is vooral gewenning. Na 2 weken weet je niet beter.

• madmaxf1
Verona27 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:02:
Red Mi note 7 is geen android one toestel, zie: https://www.android.com/one/. Ik zou persoonlijk denk ik voor de Nokia 8.1 gaan. Eventueel zou je nog kunnen kijken naar de Moto G7 lijn, de Plus is volgens mij ook wel een goed toestel.
Thnx. Net even naar gekeken, maar support blijft toch wel een moeilijk verhaal volgens de review hier. Ben natuurlijk wel verpest hierin met een Nexus en Nokia die hierin tot nu toe erg goed mee bezig is. Ontbreken van 5 ghz Wifi is ook wel een behoorlijk minpunt.
ChinaGeek schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:10:
[...]

Goed punt, maar ik denk dat ik toch voor een Android one toestel ga ivm support.

Zit net weer te kijken en het verschil tussen de Nokia 7.1 64gb en de 8.1 64gb bij verlenging is 85 euro. Het grote verschil tussen deze is de nieuwe processor voor de 8.1 en de grotere accu. Het lijkt me dat ik met dit toestel wel weer een langere periode mee kan doen.

• Rw9222
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
De Nokia 7.1 heb ik zelf een aantal dagen gebruikt, irriteerde mij mateloos aan alle haperingen in de software. Dus op basis van die ervaring zou ik je die afraden. Heb hem zelf omgeruild voor de Huawei Mate 20 lite en deze bevalt wel erg goed.

• madmaxf1
Had ik inderdaad ook al gelezen. Ging er eigenlijk vanuit dat het wel opgelost was. Begin steeds meer aan de 8.1 te denken.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
7.1 is geen opvolger van de 7+ ...

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 01:35

Tahref

God bless you

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/74i4Zq3h.jpg

• madmaxf1
Iedereen bedankt voor de adviezen.

De keuze is gevallen op de Pocophone F1. Doorslag gaf de kunststof achterkant ( wel handig met 2 kids in huis ) en wil toch weer eens wat anders dan 2x kale Android.
Pagina: 1