Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByzLyz
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-06-2024
<gesloten>

[ Voor 102% gewijzigd door ByzLyz op 10-12-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengeenvis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11-2022
26 voor iemand die net klaar is met zijn master is echt niet oud. Leeftijd zegt ook niet veel, tenzij je als starter 30 bent en onverklaarbare gaten in je CV hebt. Dit lijkt mij bij jou niet het geval te zijn.

Of het betalen van de studie gebruikelijk is in de business IT kan ik niet zeggen. Ik kan wel zeggen dat de vraag binnen de IT en techniek nog steeds veel groter is dan het aanbod en werkgevers daarom momenteel bereid zijn vrij ver te gaan voor behoud van personeel. Je studie is echter geen puur technische/IT studie. Ik vermoed dat een werkgever dus iets minder snel geneigd zal zijn de studie te betalen/minder goede voorwaarden biedt.

Verder kan ik vanuit mijn kenniskring bevestigen dat het verschil tussen HBO en WO groot is. De nadruk ligt gewoon meer op het studeren en opnemen van grote hoeveelheden theorie terwijl bij het hbo de (grotendeels praktische) projecten vaak de nadruk hebben.

Zelf vind ik net afgestudeerde BIM studenten erg lastig te peilen. Ik heb studenten meegemaakt die niets van IT bakte maar met hun sociale sterke punten zichzelf ruimschoots compenseerde. Daartegenover staat de bèta student die alle projecten technisch draagt maar sociaal wel gestuurd moet worden. Voor een master in deze branche zul je zowel technisch als sociaal sterk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:04
Zelf een MSc Business IT gedaan in Edinburgh. Misschien is een jaar buitenland ook het overwegen waard? Ik was 29 toen ik afstudeerde en de aanbiedingen stroomden binnen. ;-)

Als ik kijk bij mijn huidige werkgever (grote IT consultant, past in het rijtje dat je plaatst) dan nemen ze eigenlijk enkel universitaire starters aan, tenzij je zwaar op de technische kant van IT leunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Gezien je van het HBO af komt zou de Universiteit Leiden best een pittige verandering kunnen zijn. Hoewel de opleiding richting Business en IT is, is deze universiteit van oudsher erg wetenschappelijk ingericht. Maar de inhoud vd opleiding is m.i. sterk, omdat er ook goede professoren zitten. Ben je al eens langs geweest? Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaring met de faculteit en de bijbehorende faciliteiten niet heel positief was. En heb je ook al ergens anders gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Msc BIM @RSM misschien nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByzLyz
.

[ Voor 99% gewijzigd door ByzLyz op 30-11-2021 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:04
ByzLyz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:53:
Ik ben best wel conservatief op het gebied van studeren/werken in het buitenland. Het zal ongetwijfeld een zeer waardevolle ervaring opleveren. Ben je na je MSc gelijk bij je huidige werkgever in dienst gegaan? En heb je voor je MSc een wo- of hbo-bachelor gedaan?
Ik heb een wo-bachelor bedrijfseconomie gedaan, dus over het niveauverschil kan ik je helaas niet veel vertellen. Overigens ben ik niet gelijk in dienst gegaan.

Succes met je keuze, maar ik zou persoonlijk zeker nog een Master gaan doen! Maar goed, iedereen redeneert natuurlijk richting de eigen gemaakte keuzes dus ik zou al die adviezen ook weer niet te serieus nemen en vooral op je eigen afwegingen en gevoel afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
ByzLyz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:53:
Tweakers! Bedankt voor jullie reacties :)

Ik kan me voorstellen dat er inderdaad een 'gap' is tussen het hbo en wo. Het is immers niet voor niets zodanig ingericht. Op het hbo haal ik gewoon goede cijfers (gem. een acht) met gemiddelde inzet. Ik merk ook wel dat ik dingen sneller en/of beter begrijp dan mijn medestudenten. Daartoe ben ik enerzijds wel overtuigd dat ik een wo-master aan kan. Anderzijds ben ik bang dat het hbo mij onvoldoende klaarstoomt voor een wo-master. Hoe dan ook ben ik bereid om die uitdaging aan te gaan.

[...]

Ik ben best wel conservatief op het gebied van studeren/werken in het buitenland. Het zal ongetwijfeld een zeer waardevolle ervaring opleveren. Ben je na je MSc gelijk bij je huidige werkgever in dienst gegaan? En heb je voor je MSc een wo- of hbo-bachelor gedaan?

[...]

[...]

Ik heb inderdaad verschillende masterprogramma's bekeken. Alhoewel reisafstand eigenlijk geen bepalende factor zou moeten zijn is dit wel één van mijn criteria geweest. Woonachtend in Zuid-Holland heb ik ICT in Business (@Univesiteit Leiden), Business Information Management (@RSM) en Business Informatics (@UU).

Voor MSc BIM @RSM moet ik een pre-master Business Administration doen. Echter voldoe ik niet aan de voorwaarden om de pre-master te kunnen doen. Best wel klote, want de inhoudelijke MSc sluit wel goed aan op mijn huidige studie. Daarnaast staat de Erasmus Universiteit wel goed aangeschreven voor business studies. Business Informatics @UU sprak mij niet echt aan. ICTiB @Leiden blijft dan over en het programma boeit mij wel.

In elk geval, nogmaals bedankt voor jullie reacties. Ik zal te zijner tijd ongetwijfeld wederom behoefte hebben aan meer advies en inzichten. Voor nu ben ik erg tevreden met de waardevolle informatie. Ik heb nog immers een jaar te gaan.

All the best!
Je hebt ook nog de optie Management of Technology in Delft. Is wel iets breder gericht op technologie dan in Leiden, maar wou het je toch even melden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByzLyz
.

[ Voor 99% gewijzigd door ByzLyz op 30-11-2021 22:39 ]

Pagina: 1