Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silke-stappers
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-08-2022
Hee hoi mensen, hebben jullie wel eens last gehad van ratten? Zo ja, wat moet je doen als gif en rattenvallen niet werken. Ze zitten bij ons in de bijkeuken (aan de achterkant van het huis) en ik heb al zo vaak nieuwe vallen gekocht. Ze poepen ook overal.

Kan iemand mij helpen!!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:29
Zorgen dat er geen voer voor ze is. Dan komen ze niet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 19:48

Rannasha

Does not compute.

Probeer te achterhalen waar ze precies je huis binnenkomen en sluit dat goed af. Daarnaast natuurlijk zorgen dat er geen etenswaren open achterblijven (of in makkelijk knaagbare verpakkingen zitten).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

En de ongedierte bestrijding inschakelen natuurlijk.

Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gemeente bellen? Ratten "moeten" bestreden worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 23:27
Misschien tijdelijk een IP-Camera met motion detection neerzetten om te zien waar ze vandaan komen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Niet zelf gaan hannesen maar een professionele bestrijder inschakelen. Die kunnen de oorzaak een stuk beter achterhalen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat @.Maarten zegt is het belangrijkste.
Ze komen op voedsel af.

Als je van katten houdt: een kat nemen die op ratten durft te jagen?

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online
probeer eens onder je huis te kijken, ze zijn vaak goed in tunnels maken en zo in de kruipruimte te komen of in kleine holletjes in je huis. als je die gevonden hebt een schoonmaak bol van ijzer kopen (voor bijv. de bbq) en die er in drukken. daar kunnen ze niet door heen eten. daarna van binnen uit goed afpurren.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silke-stappers
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-08-2022
Professionele bestrijders zijn over het algemeen best prijzig, wil het daarom eerst zelf oplossen. Vandaar dat ik jullie om tips vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-04 08:37
silke-stappers schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:48:
Professionele bestrijders zijn over het algemeen best prijzig, wil het daarom eerst zelf oplossen. Vandaar dat ik jullie om tips vraag
MAX3400 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:43:
Gemeente bellen? Ratten "moeten" bestreden worden.
Wij hebben last van ratten in de tuin gehad. Wij hebben de gemeente gebeld, die hebben iemand langs gestuurd die 3 vallen heeft geplaatst en deze wekelijks kwam controleren. Verder is het ook erg belangrijk om voer buitenbereik te houden. De bestrijder van de gemeente begon ook met een rondje door de tuin want niks heeft zien als er voedsel is.

De rat is overigens niet gevangen maar wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

silke-stappers schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:48:
Als ik hier kijk lijkt dat redelijk mee te vallen. Zelf (gelukkig) geen ervaring mee verder, dus ik kan geen garantie geven.
bauke1994 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:55:
[...]

[...]

Wij hebben last van ratten in de tuin gehad. Wij hebben de gemeente gebeld, die hebben iemand langs gestuurd die 3 vallen heeft geplaatst en deze wekelijks kwam controleren. Verder is het ook erg belangrijk om voer buitenbereik te houden. De bestrijder van de gemeente begon ook met een rondje door de tuin want niks heeft zien als er voedsel is.

De rat is overigens niet gevangen maar wel weg.
De gemeente komt volgens mij alleen als je last van ratten hebt op openbare plekken toch? TS geeft aan dat ze thuis zitten.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 316512 op 09-05-2019 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@silke-stappers als je niet tijdig ingrijpt (of in de verkeerde plaats woont): ratten kunnen heel groot worden (zoek maar op) en zich bijna exponentieel vermenigvuldigen.

Zelfs een nest normale huisMUIZEN krijg je al niet makkelijk weg met legaal spul wat door consumenten gekocht mag worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 16:03

Meneer iCy

swarma

Wat smeer je op de vallen? Ik heb voor een 2 of 3tal muisjes in de bijkeuken de tip gekregen om er pindakaas op te smeren.

Waarom?
- Sterke geur
- Plakt ipv dat ze het er af kunnen pakken
- Ze vinden het lekker.

Nee, ze worden er niet groot en sterk van :-)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Anoniem: 316512 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:55:
[...]
De gemeente komt volgens mij alleen als je last van ratten hebt op openbare plekken toch? TS geeft aan dat ze thuis zitten.
In zijn algemeenheid klopt dit. Mijn gemeente bestrijdt ratten in de openbare ruimte en biedt daarnaast informatie aan voor zelfbestrijding.

* Rukapul is eens naar een bewonerssessie geweest toen ons stadsgedeelte last van ratten had. Ik overdrijf niet als ik zeg dat veel ratten betere manieren hadden dan de mensen die avond jegens de ambtenaren / experts :X

Voedsel wegnemen is hoofdprioriteit.
* Rukapul had zelf ook vallen gekocht, maar nooit een rat gevangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castiel-95
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05-2022
*knip* spam

[ Voor 91% gewijzigd door naitsoezn op 09-05-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 14:06
.Maarten schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:41:
Dit dus.
Wij hebben paarden, en dan weet je dat je donders op moet letten. Als je ook maar 1 krummeltje paardenvoer morst: opruimen (muizen hebben maar een heel klein maagje). Alle voer in afgesloten tonnen. Deuren en ramen potdicht. (anders gaan ze in een vlas/hooibaal/paardendeken wonen). Een muis of rat heeft maar een gaatje van 2 cm ofzo nodig om naar binnen te komen. Ze lopen tegen muren op.
Het beste: zorgen dat je ze nooit binnen krijgt.
En: een hongerige rode kater >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:51
Een muis heeft een gaatje nodig ter grootte van je pink. Daarom dat je in de meeste gebouwen gewoon van die lokdoosjes ziet liggen omdat die altijd wel iets vinden. Vooral een poort is een zwak punt.

Kieren dicht spuiten met PUR is zinloos, dat moet met een speciaal product waar ze niet kunnen doorknagen.

Ratten worden ook wel eens bestreden met het luchtgeweer als je daar tijd en geduld voor hebt.

Bij ons hebben we in een tuinschuur ooit muizen gehad in ons konijnenvoer.
Eer ze weg waren had ik 1,5kg muizenvergif (graan met groene kleur) opgevoerd.

Bij ratten in huis zou ik ook niet twijfelen en een bestrijder aanspreken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Vroeger heb ik zelf tamme ratjes gekweekt en het eerste wat mij werd afgeraden, was de moeder gewone koemelk geven tijdens de zoogperiode, dit vanwege de lactose intolerantie, die niet alleen ratten hebben, maar ook katten en muizen. Normale kaas was ook uit den boze, ook vanwege de koemelk. Nu weet ik niet of dat ook met "wilde" ratten zo is, maar een liter melk zijn niet de kosten. Door de lactose in de melk gaan ze aan de diarree, ik haalde dus altijd kattenmelk tijdens de zoogperiode, dat is namelijk lactosevrij. Je zou dit na kunnen vragen bij een goede dierenzaak. Helaas vind je deze steeds minder.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 15:45

Maestro

It's just completely whack!

@VapingQueen Volgens mij is TS op zoek naar iets anders dan een wijziging in uitwerpselstructuur...

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Laatst online: 09:38

Koekfabriek

King Billy on the wall

VapingQueen schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:06:
Vroeger heb ik zelf tamme ratjes gekweekt en het eerste wat mij werd afgeraden, was de moeder gewone koemelk geven tijdens de zoogperiode, dit vanwege de lactose intolerantie, die niet alleen ratten hebben, maar ook katten en muizen. Normale kaas was ook uit den boze, ook vanwege de koemelk. Nu weet ik niet of dat ook met "wilde" ratten zo is, maar een liter melk zijn niet de kosten. Door de lactose in de melk gaan ze aan de diarree, ik haalde dus altijd kattenmelk tijdens de zoogperiode, dat is namelijk lactosevrij. Je zou dit na kunnen vragen bij een goede dierenzaak. Helaas vind je deze steeds minder.
Huh? Het gaat toch om het wegjagen/doden van ratten niet het voeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Koekfabriek schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:13:
[...]

Huh? Het gaat toch om het wegjagen/doden van ratten niet het voeden?
Knaagdieren gaan met een dag of 4 over de kling door uitdroging / diarree.

Konijnen nog sneller als je ze gewoon sla voert.

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 09-05-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Laatst online: 09:38

Koekfabriek

King Billy on the wall

MAX3400 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:13:
[...]

Knaagdieren gaan met een dag of 4 over de kling door uitdroging / diarree.

Konijnen nog sneller als je ze gewoon sla voert.
Kijk weer wat geleerd.

Wij hadden zelfs laast last van muizen, veel tips gezien maar deze had ik nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Maestro schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:12:
@VapingQueen Volgens mij is TS op zoek naar iets anders dan een wijziging in uitwerpselstructuur...
Zoals Max3400 al duidelijk maakt, door die diarree krijgen ze uitdrogingsverschijnselen, welke kunnen lijden tot de dood en dat is wat TS wel wil, het weren van ratten. Hieronder even een linkje wat wel voor ratten veilig is, je ziet er dus kattenmelk en soyamelk tussen staan. Als je dan naar beneden scrolt en opmerking 7 leest, wordt het duidelijk.

http://ratten.nl/algemeen/voeding/wat-mogen-ze-wel/

Geitenmelk, kamelenmelk en paardenmelk mogen ook, deze zijn lactosevrij, dus als je ze weg wilt hebben, is koemelk een perfecte oplossing. Het is misschien hard, maar het werkt wel, voor tamme ratjes dan. Met de wilde ratten zou TS het uit moeten proberen, want aan de andere kant, een rat is een lopende vuilnisbak, je kan er van alles inmikken..... :P

[ Voor 43% gewijzigd door VapingQueen op 09-05-2019 18:30 ]

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 15:45

Maestro

It's just completely whack!

Ah, my bad. Ik zie ratten als nogal hardnekkig, dus kon me er geen voorstelling bij maken dat diarree al voldoende zou zijn om ze kapot te krijgen.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Maestro schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:30:
Ah, my bad. Ik zie ratten als nogal hardnekkig, dus kon me er geen voorstelling bij maken dat diarree al voldoende zou zijn om ze kapot te krijgen.
Dat zijn ze ook zeker, iedere worp zit tussen de 8 en 10 ratten en als je dan 5 worpen in de week hebt, dan weet je wel welke kant het op gaat. Het vochtverlies is de sleutel, ook bij mensen kan dit fataal aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:45
.Maarten schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:41:
Dát vooral en de gemeente laten bestrijden mits het niet aan jezelf ligt (voedsel waar ze makkelijk bij kunnen).

Vooral voor supermarkten is dit altijd een ramp juist omdat het ondoenlijk is om er helemaal van af te komen. Of je moet heel de afdeling eieren hermetisch afsluiten elke dag. Ratten komen altijd op voedsel af tenzij je directe buur dat heeft en jouw bijkeuken een fijne chillplek voor ze is maar het is niet voor niks een keuken ;)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
Meester_J schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:13:
[...]

Dit dus.
Wij hebben paarden, en dan weet je dat je donders op moet letten. Als je ook maar 1 krummeltje paardenvoer morst: opruimen (muizen hebben maar een heel klein maagje). Alle voer in afgesloten tonnen. Deuren en ramen potdicht. (anders gaan ze in een vlas/hooibaal/paardendeken wonen). Een muis of rat heeft maar een gaatje van 2 cm ofzo nodig om naar binnen te komen. Ze lopen tegen muren op.
Het beste: zorgen dat je ze nooit binnen krijgt.
En: een hongerige rode kater >:)
Bij mn vriendin op stal hebben ze 8 katten in dienst en die maken korte metten met ratten en vliegende ratten (duiven) >:)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:59
1nsane schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:58:
[...]

Bij mn vriendin op stal hebben ze 8 katten in dienst en die maken korte metten met ratten en vliegende ratten (duiven) >:)
onze maine coon houd er ook van en mijn Cane corso ook btw >:) heb weleens gehoord (weet niet of het zo is) om buideltjes kattenharen op de plekken te leggen waar ze komen maar goed of ze weg blijven?

maar als ik jou was had ik er gewoon iemand bij gehaald die er verstand van heeft vaak komen ze ook wel na werktijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-04 21:07

Snappie88

Mr. Hollywood

Laatst last gehad van muizen. Heb er twee afgemaakt en het probleem lijkt vooralsnog opgelost. Wat we hadden gedaan is A) muizenvallen met pindakaas plaatsen, promoten van verboden bestrijdingsmiddelen is hier niet toegestaan met pindakaas in het midden, C) al het eten in plastic containers van de Hema gedaan, en D) kieren dichtgepurred. We zaten op het keerpunt "kater nemen" om het probleem op te lossen, maar uiteindelijk lijken ze te zijn verdwenen.

Ik weet dat ze makkelijk door purr heen knagen, maar de hoop was dat in combinatie met andere oplossingen we toch van ze af zouden komen. Eentje gevangen knip en een tweede kwam uit een deken rollen toen ik deze 's ochtends op klopte... Die is onder mijn schoenzool gestorven >:) Ik weet dat plakstrips niet erg humaan zijn, maar op een gegeven moment waren we erg klaar met deze ongewenste bewoners. Plakstrips zijn ook wettelijk verboden als bestrijdingsmiddel.

Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 10-05-2019 15:35 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
bie100 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:09:
[...]

onze maine coon houd er ook van en mijn Cane corso ook btw >:) heb weleens gehoord (weet niet of het zo is) om buideltjes kattenharen op de plekken te leggen waar ze komen maar goed of ze weg blijven?

maar als ik jou was had ik er gewoon iemand bij gehaald die er verstand van heeft vaak komen ze ook wel na werktijd ;)
Katteharen betwijfel ik, de geur van kattepis helpt wel erg goed: wat gebruikt kattegrit hier en daar vinden muizen en ratten erg eng ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Kijk eens daar deze dude z'n kanaal:

Deze is voor jou vast overkill, maar er zit sowieso een val tussen die hier verkrijgbaar is, en qua prijs binnen je budget vat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
In Engeland/USA zijn er veel 'ratters' die met een groep normale hondjes komen en 'minks'. Dat zijn volgens mij nertsen. Dat schijnt de plaag in no time weg te halen maar zeker weten doe ik het niet. Voordeel is dat je er minder schade mee aanricht dan vergif (en het is wat diervriendelijker, ondanks dat het 'ratten' zijn).
Pagina: 1