Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 10:08
Hallo,

Ik heb intussen nog geen jaar een Samsung A5 2017. Laatst was deze uit mijn handen gegleden en zitten er in de glazen back-cover vele barstjes. Maar verder leek hij het nog goed te doen.

Enkele dagen nadien bleek echter Android Auto niet meer te werken... (ik weet niet zeker of dit gerelateerd is)
Hij leek even verbinding te maken en dan weer te verbreken. Ik heb wat andere kabels geprobeerd en soms deed hij het even om dan weer uit te vallen.

Ik heb zonet even zitten testen met nog wat andere kabels op mijn PC en laptop en ook daar lijkt er iets mis te zijn met de USB-C poort. Hij lijkt heel te tijd te togglen tussen verbinding of niet...

bv
YouTube: Samsung a5 2017

Soms werkt ie ook heel even om dan te disconnecten
YouTube: Samsung A5 2017

Ik heb al met contactspray gespoten en met perslucht geblazen, maar dit hielp niet...

Ik heb volgende interessante filmpje gevonden over de "zwakheden" van usb-c
YouTube: Samsung Galaxy A5 2017 not charging, not coming on, usb-c repair

Is mijn USB-C poort nu stuk of kan ik nog iets anders proberen volgens jullie?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je zou nog eventueel kunnen proberen om met een tandenstoker of cocktailprikker stof uit je poort te halen :) .
Stof uit/van je broekzak vindt op de een of andere manier altijd een weg in die poorten. Met perslucht krijg je dat er niet uit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Ik heb zonder vallen hetzelfde gehad met de S8, welke is vervangen door een S7 met micro usb. Plus mijn nokia 8 laadt ook niet altijd op. Usb c is gewoon een hele zwakke connector helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 10:08
Ik heb de connector met een naald proberen vrij te maken en nadien nog eens met perslucht uitgeblazen, maar het heeft niet geholpen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:09
Ik heb ook een A5 2017 en mijn usb c poort is ook stuk. Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon met micro usb. Dan maar geen snellader....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mastakilla schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:25:
Ik heb de connector met een naald proberen vrij te maken en nadien nog eens met perslucht uitgeblazen, maar het heeft niet geholpen :'(
Grote kans dat er dan gewoon iets defect is geraakt door de val.
Pagina: 1