Advies gevraagd; welke 65" TV voor gamen PS4?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze-Fyah
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-06-2021
Daar gaan we weer :P

Ik zoek een?
65" TV 4K + HDR (60hz of meer).

Budget?
Tussen de €800 en €1000.

Waarvoor gebruiken?
Gebruik is voornamelijk voor gamen (2/3) en daarnaast films kijken (1/3).
Ik game op de basis PS4, maar ben van plan te upgraden naar een Pro. Films kijk ik het liefst in HDR.

Waar gebruiken?
In de woonkamer. Ik zit ongeveer 3,5 a 4m van de tv af. Alles is wit geverfd en er is wat lichtinval.

Wat ik belangrijk vind?
1. Uiteraard Input Lag! <20ms
2. Flicker en Motion Blur.
3. Minimaal 60hz (het liefst een native schermverversing).
4. "Vignettering" (donkere hoekjes). Is toch iets waar ik me aan stoor.
5. Reflectie.

Wat heb je zelf al gevonden?
1. Samsung series 7 RU7179 voor €915,-.
* VA panel met lage input lag, zwart is zwart en niet grijzig en HDR10+. Kijkhoek is minder en reflecties zijn goed te zien.
2. LG SK8000 voor €900,-.
* IPS panel met lage input lag (hoger i.c.m. HDR). Zwart is grijzig maar heeft minder reflectie.
Daarnaast heeft deze Nano cell tech waarover ik gemengde reacties lees.

Hier de 2 tv's vergeleken.

3. Sharp LC-70UI7652E voor €975,-.
* Weinig specs van te vinden? Volgens mij is Sharp altijd wel prima geweest qua input lag. 70 inch!

4. TCL 65DP600 - 4K TV`voor €813,-.
* Heeft alle specs welke ik zoek maarrr lees in deze thread dat europese modellen weer andere componenten gebruiken?

Kortom alle functies voor een budget prijs; realistisch..?

Alvast dank voor jullie reacties en advies.

Beste antwoord (via Blaze-Fyah op 09-05-2019 19:28)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De nieuwe RU71xx is geen verbetering t.o.v. de NU7100 en dus het (grote) prijsverschil niet waard. De SK8000 zou ik door z'n IPS overslaan, tenzij je een brede zit/kijkhoek hebt. Is overigens voor €777 bij Smits te krijgen. Sharp (EU) komt uit de fabrieken van het Turkse Vestel en zou ik ook overslaan. Als je perse 70'' wil dan is de Thomson/TCL 70UD6406 een betere keuze voor dat geld. De TCL 65DP600 is redelijk vergelijkbaar met de Samsung 7 series en het overwegen waard als 'ie voor een scherper prijs te verkrijgen is.

De 'beste' optie met jouw budget is de NU8000 (8050/8070) van Samsung. Hij heeft t.o.v. bovenstaande instapmodellen een hogere SDR en HDR helderheid, een 100/120Hz paneel met betere motion controle door interpolatie en 'black frame insertion' en meer gaming features. Als je echt waarde hecht aan HDR moet je je budget oprekken en even rond bellen/mailen voor een goede deal voor de Sony KD-65XF9005.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
Jouw budget in samenhang met jouw wensen is niet realistisch. Om een paar voorbeelden te noemen, alle tv's die jij op het oog hebt scoren slecht op het gedeelte 'Flicker-free' daarnaast is HDR meer marketing dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt op LCD tv's zonder FALD en zijn donkere hoekjes inherent aan de LCD techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze-Fyah
Tja daar was ik al bang voor..

Wat is wel realistisch binnen mijn budget?

Ik zoek eigenlijk gewoon de beste in dit prijssegment.

Dank voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Blaze-Fyah schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:03:
Tja daar was ik al bang voor..

Wat is wel realistisch binnen mijn budget?

Ik zoek eigenlijk gewoon de beste in dit prijssegment.

Dank voor je reactie!
Dit is natuurlijk afhankelijk van welke punten jij uit jouw lijstje het belangrijkste vindt, als je ze sorteert van belangrijkste naar minder belangrijk, dan kunnen wij jou een beter advies geven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze-Fyah
Ja, eigenlijk staan ze al zo gesorteerd, waarbij input lag het belangrijkste is voor me, i.v.m. gamen. Had duidelijker geweest als ik dat even erbij had gezet tuurlijk.. :S

Op iBood staat nu ook de Samsung NU8000 voor €999. Lees ik ook veel goeds over.

Wat ik belangrijk vind?
1. Uiteraard Input Lag! <20ms
2. Flicker en Motion Blur.
3. Minimaal 60hz (het liefst een native schermverversing).
4. "Vignettering" (donkere hoekjes). Is toch iets waar ik me aan stoor.
5. Reflectie.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaze-Fyah op 09-05-2019 14:25 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De nieuwe RU71xx is geen verbetering t.o.v. de NU7100 en dus het (grote) prijsverschil niet waard. De SK8000 zou ik door z'n IPS overslaan, tenzij je een brede zit/kijkhoek hebt. Is overigens voor €777 bij Smits te krijgen. Sharp (EU) komt uit de fabrieken van het Turkse Vestel en zou ik ook overslaan. Als je perse 70'' wil dan is de Thomson/TCL 70UD6406 een betere keuze voor dat geld. De TCL 65DP600 is redelijk vergelijkbaar met de Samsung 7 series en het overwegen waard als 'ie voor een scherper prijs te verkrijgen is.

De 'beste' optie met jouw budget is de NU8000 (8050/8070) van Samsung. Hij heeft t.o.v. bovenstaande instapmodellen een hogere SDR en HDR helderheid, een 100/120Hz paneel met betere motion controle door interpolatie en 'black frame insertion' en meer gaming features. Als je echt waarde hecht aan HDR moet je je budget oprekken en even rond bellen/mailen voor een goede deal voor de Sony KD-65XF9005.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Zoals benbaba al aangeeft is de Samsung NU80 de beste optie met jouw budget. Houdt er wel rekening mee dat de backlight flickering goed merkbaar is op deze tv wanneer je hier gevoelig voor bent.

De door benbaba aangehaalde 65XF9005 heeft naast een goede HDR weergave door FALD ook een zeer goede motion handling, heeft een 120 Hz native paneel en is flicker free. Input lag is iets hoger dan bij de Samsung NU80 serie, maar is in de praktijk verwaarloosbaar.

Mocht je jouw budget kunnen oprekken dan heb je met de 65XF9005 een veel betere tv in huis, is voor rond de 1400 euro in België te koop. Met wat onderhandelen kun je deze tv ook wel in Nederland kopen bij de bekendere winkels voor dezelfde prijs of misschien zelf voor nog minder. Je zou dan de winkels uit het OLED prijzendiscussie topic bijv. kunnen benaderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaze-Fyah
Bedankt voor jullie tips.

@benbaba SK8000 trok me al niet zo door een mindere motion controle en IPS scherm, ik zit eigenlijk altijd recht voor de tv. Van de Samsung RU7179 valt het me dan tegen t.o.v. NU7100.. (deze wou ik gaan kopen). De eigenschappen welke je benoemd, maken de NU8000 aantrekkelijker indd.

@Freshouttheoven Goed om te weten wat betreft flickering, misschien handig dat ik een keer in de winkel ga kijken. Voor een paar honderd euro meer is de XF9005 wel echt een betere optie dus.. Ik ga eens kijken wat voor deal ik kan sluiten/prijzen ik kan vinden.
Misschien maar wat lege flessen gaan inleveren.. :F

Heb de pricewatch aangezet voor Samsung NU8000 en Sony 65XF9005. Na jullie reacties ben ik wel overtuigd, zeer blij met al deze info, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Als ik rtatings moet geloven ben met 3.5 a 4 meter beter af met een 65 Full HD ipv een 4k. Scheelt ook veel geld mits je nog ergens een Full HD kan krijgen. Tweedehands?

https://i.rtings.com/imag...television-graph-size.png

Maar consumentenbond is wat milder, want een 85 op 3.5 meter is natuurlijk gekkenwerk. En onbetaalbaar.

https://www.consumentenbond.nl/tv/ideale-kijkafstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze-Fyah
@Ivysaur Die chart geeft het goed weer. Maar als ik zoek op een 1080p TV, kom ik elke keer weer bij TCL uit, en het is me nog onduidelijk of de EU modellen gelijk zijn aan de USA modellen. Tweedehands doe ik liever niet (met tv's).. Tx voor je input! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22
Die grafiek is heel oud en slaat nergens meer op. Daarbij ga je vanaf 50" nauwelijks nog 1080p schermen vinden van recente jaren
Pagina: 1