Vraag

• Cihad
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06 11:22
Beste Tweakers,

Ik wil een AMD systeem bouwen en wil hierbij ook voorbereid op de toekomst zijn. Nu komen binnenkort de AMD Ryzen 3000 CPUs eraan.

Is het slim, om nu een AM4 Asus PRIME X470-PRO moederbord te kopen met een Ryzen 5 2600? Stel dat ik over 2 3 jaar een nieuwe CPU wil gaat dat dan nog lukken met AM4?

Met vriendelijke groet,

Cihad

Beste antwoord (via Cihad op 09-05-2019 10:20)

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 11:31
AMD heeft aangegeven AM4 tot (minimaal?) 2020 te ondersteunen. De derde generatie van Ryzen krijgt zeker weten ondersteuning op het bordje dat je noemt.

Wat daarna gebeurt is koffiedik kijken, maar waarschijnlijk wachten ze met AM5 tot DDR5 en PCIe 5.0 uit komt. Dat ligt wel in de planning voor volgend jaar, dus waarschijnlijk heb je nog een tijdje.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 11:31
AMD heeft aangegeven AM4 tot (minimaal?) 2020 te ondersteunen. De derde generatie van Ryzen krijgt zeker weten ondersteuning op het bordje dat je noemt.

Wat daarna gebeurt is koffiedik kijken, maar waarschijnlijk wachten ze met AM5 tot DDR5 en PCIe 5.0 uit komt. Dat ligt wel in de planning voor volgend jaar, dus waarschijnlijk heb je nog een tijdje.

• Cihad
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06 11:22
ikt schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:16:

Bedankt voor de snelle reactie. Duidelijk, ik weet voldoende!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 10:01
Cihad schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:50:
Beste Tweakers,

Ik wil een AMD systeem bouwen en wil hierbij ook voorbereid op de toekomst zijn. Nu komen binnenkort de AMD Ryzen 3000 CPUs eraan.

Is het slim, om nu een AM4 Asus PRIME X470-PRO moederbord te kopen met een Ryzen 5 2600? Stel dat ik over 2 3 jaar een nieuwe CPU wil gaat dat dan nog lukken met AM4?

Met vriendelijke groet,

Cihad
Ik denk dat een moederbord kopen voor meer dan een generatie vooruit sowieso een gok is. En over 2 of 3 jaar dan heb je het over de 2de generatie Zen2 of misschien wel Zen3 (als er zoiets komt).

De X470 is voor Zen+ en we gaan nu naar Zen2. Ik zou er niet vanuit gaan wanneer Zen2+ uitkomt dat er dan nog driver updates voor de X470 chipset komen.

[Voor 10% gewijzigd door pepsiblik op 09-05-2019 15:09]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cihad schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:50:
Beste Tweakers,

Met vriendelijke groet,

Cihad
Tegen die tijd is er alweer wat anders op de markt. Misschien wel DDR5 RAM...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee