Hoi hoi,
Na 5 jaar uit de horeca te zijn, en na een jaar werkloos te zijn, heb ik besloten om weer de horeca richting in te gaan. Ik heb mezelf voorgenomen om nooit meer terug te keren in de keuken als kok, maar gezien mijn werkervaring liggen hier mijn kansen voor een standvastige baan. Toch heb ik als eis dat het dagdiensten moeten zijn. Ik heb een gezin en dat gaat boven carriére voor mij. Waar vele tegen me zeiden dat het haast onmogelijk is, heb ik toch 3 horeca banen gevonden met dagdiensten. Mijn voorkeur heeft het werken in een hotel, maar dan niet meer als kok, maar in een andere functie.
In de afgelopen maand heb ik 3 succesvolle sollicatie gesprekken gehad en bij alle drie de werkgevers zou ik kunnen starten. Voor het weekend moet ik een keuze maken en dat valt mij nogal zwaar
Baan 1: Hotel (als Store Keeper), ik kan hier beginnen op basis van mijn keuken en hotel ervaring.
Voordelen:
- Niet meer in de keuken, yay!
- Kantoortijden.
- Doorgroeimogelijkheden naar een management functie op de lange termijn.
- Op de lange termijn uitzicht op een verbeterde salaris
- Werken in een vijfsterren hotel
- Formele sfeer (vind ik prettig omdat ik gewend ben om mij op het werk zo te gedragen)
- Diverse collega's met diverse leeftijdscategorieën
Nadelen:
- Reistijd en kosten! Vanuit Gelderland zal ik dan elke dag met de trein moeten afreizen naar Amsterdam.
- Reiskostenvergoeding is alleen maar rond de 125 euro, op basis van een treinabonnement van ongeveer 348 euro
- Op salaris ga ik er in het begin niet op vooruit.
- Mijn papadag vervalt.
Baan 2: Lunchroom
Voordelen:
- Er word rekening gehouden met mijn papadag
- Doorgroeimogelijkheden
- 30 minuten fietsafstand
- in mijn eigen stad
- dagdiensten
Nadelen:
- Zo nu en dan bezig houden met klanten, wat ik vreselijk vind.
- Gasten kunnen je zien als je werkt, vind ik persoonlijk niet erg prettig
- als een soort kok weer werken.
- Ik zal waarschijnlijk de oudste zijn van mijn toekomstige collega's, waar de meesten allemaal beneden de 25 zullen zijn.
Baan 3: Restaurant (ontbijt/lunch)
Voordelen
- dagdiensten
- er word rekening gehouden met mijn papadag
- sfeer in het restaurant lijkt mij goed
- in een andere stad, maar relatief gezien dichtbij huis
Nadelen:
- ben ongeveer 80 euro kwijt voor een busabonnement
- geen doorgroeimogelijkheden
- allang niet meer als kok gewerkt, dus ben bang dat ik in het begin vooral erg traag ben (ze zien op mijn cv dat ik al een tijd niet meer in de horeca hebt gewerkt, maar ze zijn er niet over begonnen. Misschien moet ik het toch vantevoren extra benadrukken bij ze, voordat ze extra hoge verwachtingen van mij scheppen).
- weer als kok werken
Misschien kunnen jullie mij voorzien van tips zodat ik een betere keus kan maken?
Na 5 jaar uit de horeca te zijn, en na een jaar werkloos te zijn, heb ik besloten om weer de horeca richting in te gaan. Ik heb mezelf voorgenomen om nooit meer terug te keren in de keuken als kok, maar gezien mijn werkervaring liggen hier mijn kansen voor een standvastige baan. Toch heb ik als eis dat het dagdiensten moeten zijn. Ik heb een gezin en dat gaat boven carriére voor mij. Waar vele tegen me zeiden dat het haast onmogelijk is, heb ik toch 3 horeca banen gevonden met dagdiensten. Mijn voorkeur heeft het werken in een hotel, maar dan niet meer als kok, maar in een andere functie.
In de afgelopen maand heb ik 3 succesvolle sollicatie gesprekken gehad en bij alle drie de werkgevers zou ik kunnen starten. Voor het weekend moet ik een keuze maken en dat valt mij nogal zwaar
Baan 1: Hotel (als Store Keeper), ik kan hier beginnen op basis van mijn keuken en hotel ervaring.
Voordelen:
- Niet meer in de keuken, yay!
- Kantoortijden.
- Doorgroeimogelijkheden naar een management functie op de lange termijn.
- Op de lange termijn uitzicht op een verbeterde salaris
- Werken in een vijfsterren hotel
- Formele sfeer (vind ik prettig omdat ik gewend ben om mij op het werk zo te gedragen)
- Diverse collega's met diverse leeftijdscategorieën
Nadelen:
- Reistijd en kosten! Vanuit Gelderland zal ik dan elke dag met de trein moeten afreizen naar Amsterdam.
- Reiskostenvergoeding is alleen maar rond de 125 euro, op basis van een treinabonnement van ongeveer 348 euro
- Op salaris ga ik er in het begin niet op vooruit.
- Mijn papadag vervalt.
Baan 2: Lunchroom
Voordelen:
- Er word rekening gehouden met mijn papadag
- Doorgroeimogelijkheden
- 30 minuten fietsafstand
- in mijn eigen stad
- dagdiensten
Nadelen:
- Zo nu en dan bezig houden met klanten, wat ik vreselijk vind.
- Gasten kunnen je zien als je werkt, vind ik persoonlijk niet erg prettig
- als een soort kok weer werken.
- Ik zal waarschijnlijk de oudste zijn van mijn toekomstige collega's, waar de meesten allemaal beneden de 25 zullen zijn.
Baan 3: Restaurant (ontbijt/lunch)
Voordelen
- dagdiensten
- er word rekening gehouden met mijn papadag
- sfeer in het restaurant lijkt mij goed
- in een andere stad, maar relatief gezien dichtbij huis
Nadelen:
- ben ongeveer 80 euro kwijt voor een busabonnement
- geen doorgroeimogelijkheden
- allang niet meer als kok gewerkt, dus ben bang dat ik in het begin vooral erg traag ben (ze zien op mijn cv dat ik al een tijd niet meer in de horeca hebt gewerkt, maar ze zijn er niet over begonnen. Misschien moet ik het toch vantevoren extra benadrukken bij ze, voordat ze extra hoge verwachtingen van mij scheppen).
- weer als kok werken
Misschien kunnen jullie mij voorzien van tips zodat ik een betere keus kan maken?