Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-07 16:45

Nielless

Born at a very young age.

Topicstarter
Ben al een tijdje in bezit van een Google Home Mini waar ik dan ook verschillende lampen en stekkers aan gekoppeld heb.

Nu kwam ik op het idee om ook de elektrische rolluiken/zonwering te koppelen aan Google Home. (Is een rolluik met zo'n schakelaar die je naar links [omhoog], midden [stil] en rechts [omlaag] kunt draaien)

Online vond ik deze: https://www.alternate.nl/html/product/1504349, maar kon er weinig overige info over vinden. Heeft iemand ervaring met dit soort schakelaars?

Heb ik verder nog wat nodig om deze aan mn Home Mini te koppelen? Andere ideeën?

[ Voor 14% gewijzigd door Nielless op 09-05-2019 01:18 ]

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbun
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-03-2021
Ik heb aan Google home mijn zonnescherm toegevoegd. Met de commando’s zonnescherm open en zonnescherm dicht werkt dit prima. Het nadeel is dat het scherm volledig open en dicht gaat. Ik heb nog geen commando gevonden om het scherm halverwege te stoppen. Met de app smart life die je eerst moet installeren voordat je het scherm aan google home toevoegt lukt pauzeren wel. Ik weet niet hoe ik het google home kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1227772

Hi Wimbun,
Kun je mij zeggen welke schakelaar je ervoor gebruikt?
Groet
Jerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Yucon

*broem*

Je kunt op zich best eenvoudig zelf iets met twee relais bouwen. Of uit kant en klare schakelaars samenstellen. Het handige is dat die rolluiken uit zichzelf stoppen.. die logica zit niet in de schakelaar maar in het rolluik zelf, en dat maakt de schakelaar vrij simpel.

[ Voor 9% gewijzigd door Yucon op 01-07-2019 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi Yucon,
Bedankt voor je reactie. Zelf ben ik daar niet zo handig in. Weet jij misschien waar een kant en klare te vinden is? Hij zou dan via Google Home aangestuurd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Yucon

*broem*

Ik heb dan weer geen verstand van een Google Home, maar mogelijk werkt dit: https://www.banggood.com/...EALw_wcB&cur_warehouse=CN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedank voor het advies Yucon.

• gewoon-dave
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-12-2020
We zijn inmiddels al 1,5 jaar verder.

Zijn er nu rolluikschakelaars welke direct aan google home gekoppeld kunnen worden?
Of heb ik altijd een separaat onderstation nodig? En welke dan?

• Pufje76
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-01-2021
Ik ben heel erg benieuwd of iemand het antwoord weet zit er zelf ook aan te denken

Maar weet niet wat ik dan allemaal aan moet schaffen

Met vriendelijke groet

Pieter

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Lees dit eens: https://lamiacasaelettric...Sonoff_Dual_R2_tapparelle
(vertalen in chrome)

En dan met name waar onder het plaatje staat: "Sonoff 4CH Pro R3 roller shutters with interlocked button"

Dit is misschien ook nog wat: https://www.aliexpress.com/item/4000424450915.html

[ Voor 57% gewijzigd door jobr op 01-01-2021 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oege Oevering
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-05 12:54
Een beetje late reactie maar heb net al mijn klik aan klik uit apparaten aan google home gekoppeld en dat werkt haast perfect. Rolluiken gaan op Google commando open en dicht. Dat kan in 1 commando of per rolluik bijvoorbeeld "doe rolluiken dicht" dan gaan ze allemaal. "Doe rolluik slaapkamer dicht" dan gaat alleen die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1957
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-06 04:43
Aanvullend:
Er zijn handige smart switches zoals de: GIRIER Tuya Smart Wifi Curtain Module Blind Switch for Roller Shutter Electric Motor 1/2 Gang Compatible with Alexa Google Home.
Op Alie te koop onder verschillende merken. Voor 1 of 2 rolluiken/gordijnen/screens te bedienen.
Heb er nu 1 geïnstalleerd voor 2 rolluiken en dat werkt prima. Daarbij kan ik ze ook nog met de normale schakelaar bedienen ingeval Wifi/ontvanger het laat afweten.
Pagina: 1