Upgrade AVR 3808 — AVR-X4500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-05 23:09
Inmiddels moet ik mijn Denon AVR 3808 al een jaar of 11 in gebruik hebben. Kan nog steeds van het geluid genieten, maar het beestje wordt oud. Ik overweeg de aanschaf van een Denon AVR-X4500.

Afgezien van features, video-capaciteiten, formats, etc., kan iemand iets zeggen over de groei in geluidskwaliteit over de jaren? Zijn componenten echt veel (hoorbaar) beter geworden? Wordt netvervuiling beter gefilterd, zodat het niet in de audio terechtkomt? Etc.

A77II

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@MartyF Aankoopadviezen doen we in CEA; heb je topic die kant op gedaan.

Verder daar even bezien hoe het topic zich ontwikkeld want de vragen zijn in mijn ogen nogal uit de categorie "als je er in gelooft, hoor je het". Belangrijkste ontwikkelingen zitten natuurlijk vooral in zaken als hdmi-connecties, netwerk-features etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 17:26
Heb toevallig vorige maand de Denon AVR-X3500 aangeschaft.. Vraag me wel af wat je hebt staan aan speakers dat je een 4500 nodig hebt. Da's nogal een flinke jongen namelijk.
Ik kwam zelf van een Pioneer VSX-920 af.. dat was een prima receiver maar de Denon overtreft hem wel.
Het verschil tussen beiden was ook 10 jaar ongeveer.
Mijn Denon hangt nu aan het Wifi en hiermee luister ik veel naar Spotify (via HEOS) en dat klinkt prima.
Waarom ga je niet gewoon luisteren in de winkel eigenlijk.. dan kun je daar al je vragen op de receiver zelf botvieren.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Netvervuiling en geluidskwaliteit zijn allemaal non-issues en zoals @S1NN3D al stelt, alleen voor wie erin gelooft. Koop dus zoals je zelf zegt gewoon de versterker of receiver die alles heeft wat je nodig hebt.

Your Friendly Neighborhood Moderator