Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L. Kenter
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-07 22:16
Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een prijs gewonnen (geen geldbedrag) met een giveaway van een Youtuber. Hiervoor hoefde ik alleen maar wat dingen te liken op o.a. Twitter en Facebook om mee te doen. Wonder boven wonder heb ik gewonnen en nu vraag ik me af, hoe zit dit met kansspelbelasting? Volgens de belastingdienst is iets een kansspel als het:

- Een spel is waarbij toeval of geluk bepaalt wie wint
- Een prijsvraag is waarbij de kennis en/of vaardigheden van de deelnemers bepalen wie wint

Een giveaway is geen spel en wordt ook niet door kennis en/of vaardigheden bepaald, of neem ik dit te letterlijk?

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen met deze vraag!

P.S. Ik hoop dat dit de juiste plek is voor deze vraag

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een prijs gewonnen van € 449 of minder

Dan hoeft u geen kansspelbelasting te betalen.

Bron: https://www.belastingdien...kansspelbelasting-betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L. Kenter
"Behalve als het gaat om een prijs bij een kansspel op internet. Dan moet u aangifte doen als u in een kalendermaand meer hebt gewonnen dan u hebt ingezet."

Ik heb niks ingezet (alleen wat dingen geliked op Twitter en Facebook) en de waarde van het gewonnen product is ongeveer €900.

Het is mij niet duidelijk of dit soort winacties onder deze regels vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Wat staat en in de voorwaarden van de weggever?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Als het meer dan die 449€ euro is ben je - dus - kansspelbelasting verschuldigd. Op die zelfde pagina staat dat een Nederlands bedrijf zelf zorgt dat die afgedragen wordt. Als het om een buitenlands bedrijf gaat moet je het zelf opgeven.

Als je niets weet, je prijs ontvangt en verder niets doet verwacht ik niet dat er iets gebeurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Mijn gevoel zeg dat dit of een loterij of een prijsvraag (met loterij bij gelijke geschikheid) was, dat hangt van de voorwaarden af van de giveaway. Dus technisch gezien een kansspel.

Daarnaast heb je het over de waarde, is dat de waarde in NL of de waarde daar waar het georganiseerd wordt. De vraag is even hoe de waarde van het product wordt bepaald, die is namelijk niet overal gelijk. En is dat cosumenten prijs, of inkoop Ik kan daar zo geen informatie op het internet vinden wat hierover uitsluitsel geeft.

Ik betwijfel of ze er achter komen als je het niet doet. Zolang de organisator het niet doorgeeft, of zo stom is het bij de verzending te melden. PS. houd er even rekening mee dat je mogelijk invoer rechten en BTW moet betalen over de invoer.....

Just my 2 cents

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 21:45
Wat heb je gewonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 13:14
Houd er overigens ook nog rekening mee dat als het van buiten de EU komt dat je ook nog BTW en importheffingen mag afdragen aan de douane..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58

Theo

moederbord

Bij een kansspel moet er een bepaalde (geldelijke) inzet zijn; immers is de eigenschap van een kansspel dat je ofwel je inzet verliest, ofwel iets wint. In jouw geval is er geen sprake van een geldelijke inzet, en voldoet het daarmee ook niet aan de definitie van een kansspel.
Dit wordt ook bevestigd door het feit dat het om een 'giveaway' gaat; ofwel; er wordt iets weggegeven. Er valt niet iets te winnen.

Wél voldoet het aan de eisen van een gift; je hebt een product (met een geldelijke waarde) ontvangen zonder dat hier een duidelijke tegenprestatie aan vast zit. Volgens mij zul je daarom schenkbelasting af moeten dragen. Echter, zolag de financiele waarde van de schenking onder de 2173 euro ligt hoef je geen schenkbelasting af te dragen.

[ Voor 9% gewijzigd door Theo op 09-05-2019 09:34 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
Theo schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:33:
Bij een kansspel moet er een bepaalde (geldelijke) inzet zijn; immers is de eigenschap van een kansspel dat je ofwel je inzet verliest, ofwel iets wint. In jouw geval is er geen sprake van een geldelijke inzet, en voldoet het daarmee ook niet aan de definitie van een kansspel.
Dit wordt ook bevestigd door het feit dat het om een 'giveaway' gaat; ofwel; er wordt iets weggegeven. Er valt niet iets te winnen.

Wél voldoet het aan de eisen van een gift; je hebt een product (met een geldelijke waarde) ontvangen zonder dat hier een duidelijke tegenprestatie aan vast zit. Volgens mij zul je daarom schenkbelasting af moeten dragen. Echter, zolag de financiele waarde van de schenking onder de 2173 euro ligt hoef je geen schenkbelasting af te dragen.
Dit klopt niet, het enige dat voor de belasting bepaald of iets een kansspel is, is of het resultaat bepaald wordt door toeval. Inzet is speelt hierin geen rol.
1 Onder kansspelen worden verstaan gelegenheden, gegeven tot mededinging naar:

a. prijzen en premies, indien de aanwijzing der winnaars geschiedt door enige kansbepaling waarop de deelnemers in het algemeen geen overwegende invloed kunnen uitoefenen, met uitzondering van levensverzekeringen en premieleningen;

b. prijzen en premies, uitgeloofd ten behoeve van de deelnemers aan een prijsvraag van welke aard ook, tenzij een wetenschappelijke of kunstzinnige prestatie wordt gevorderd, dan wel een prestatie waarmee het algemeen maatschappelijk belang wordt gediend.

2 Kansspelen worden als binnenlands beschouwd, indien zij worden gehouden door natuurlijke personen of door lichamen in de zin van de Algemene wet inzake rijksbelastingen (Stb. 1959, 301), van wie een of meer in Nederland wonen of zijn gevestigd.

3 Kansspelen worden als buitenlands beschouwd, indien zij niet vallen onder het tweede lid.
bron: Artikel 2 Wet op de kansspelbelasting
Dus: als het een Nederlandse youtuber is dan heeft die als het goed is de belasting al geregeld. Als het een buitenlandse youtuber is dan moet je aangifte doen omdat de waarde hoger is als de vrijstelling.

offtopic: wel geniaal dat ze levensverzekeringen voor de duidelijkheid even uitsluiten

[ Voor 6% gewijzigd door jmzeeman op 09-05-2019 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L. Kenter
De AMD/MSI gaming PC giveaway van Youtuber Bitwit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L. Kenter
Bedankt voor de reacties allemaal! Met eventuele invoerrechten en belasting heb ik rekening gehouden, de kansspelbelasting specifiek gaan we vanzelf wel zien dan. Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
Ik zou het gewoon in ontvangst nemen en het er bij laten. Eerlijk gezegd zou ik zelf er nooit bij gedacht hebben zoiets als het winnen van een product op te geven bij de belasting.....

Moet dat dan echt? Aangezien het niet via een commercieel bedrijf is o.i.d.? Ik bedoel stel ik zou mijn game pc weg geven / verloten omdat ik een nieuwe ga aanschaffen, en de waarde van die PC is dus boven de 500. Dan zou je dat officieel bij de belasting moeten melden/aangeven? Best apart

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
L. Kenter schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:41:
[...]

Nice gefeliciteerd:). Ik verwacht niet dat de belastingdienst hiermee actief achter je aan gaat komen.

Weet je of MSI of de youtuber de PC gaat versturen? Je kan anders vragen of MSI een PC wilt versturen vanuit europa. Scheelt wachttijd en geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
hollandnick schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:26:
[...] Ik bedoel stel ik zou mijn game pc weg geven / verloten omdat ik een nieuwe ga aanschaffen, en de waarde van die PC is dus boven de 500. Dan zou je dat officieel bij de belasting moeten melden/aangeven? Best apart
Er is een uitzondering voor kansspelen in besloten kring, hier bij tweakers zijn we natuurlijk gewoon een kleine gezellige besloten community dus ga je gang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
jmzeeman schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:31:
[...]

Er is een uitzondering voor kansspelen in besloten kring, hier bij tweakers zijn we natuurlijk gewoon een kleine gezellige besloten community dus ga je gang ;)
haha ja dat geloof ik graag, maar helaas verdien ik nog niet genoeg om zo een liefdadigheid uit te voeren. Stel ik doe hetzelfde, alleen dan via YouTube, geld het dan nog steeds als besloten kring? Of gaat dat pas gelden vanaf een x aantal abbonnee's / inschrijvingen?

Best lastig voor de leek denk ik zo als je alles 100% volgens het boekje wilt doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou het als een schenking beschouwen...
en er dus in dit geval niet verder over nadenken

https://www.belastingdien...betaal-ik-schenkbelasting

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@L. Kenter aangezien je niets hebt ingelegd. (lot gekocht, of hebt gewed met inleg) lijkt het me geen kansspel.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@hollandnick Lijkt mij vrij duidelijk dat het geen besloten kring is via YouTube. Immers kan iedereen mee doen, en als je wil dat alleen mensen mee doen die abonnee zijn dan begin je al met voorwaarden.

@Hackus Het gaat er niet om of je ingelegd hebt zoals @jmzeeman al mooi heeft uitgelegd, het gaat er om dat jij inkomsten hebt en de belastingdienst daar graag ook wat van wil zien.

Nu gaat het nog om een relatief klein bedrag, maar wat als TS een auto gewonnen had? Denk je dat hij die zo maar gratis mocht houden? Nee, dat is een bijzonder dure aangelegenheid een gratis auto.

Wat je doet is bij de belasting aangifte 2019 die 900 euro invullen en kijken wat daar uit komt.

Het is sowieso altijd een beetje een drama als het buitenland betreft omdat het je vaak een hoop gedoe en geld kan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
LOTG schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:43:
@hollandnick Lijkt mij vrij duidelijk dat het geen besloten kring is via YouTube. Immers kan iedereen mee doen, en als je wil dat alleen mensen mee doen die abonnee zijn dan begin je al met voorwaarden.

@Hackus Het gaat er niet om of je ingelegd hebt zoals @jmzeeman al mooi heeft uitgelegd, het gaat er om dat jij inkomsten hebt en de belastingdienst daar graag ook wat van wil zien.

Nu gaat het nog om een relatief klein bedrag, maar wat als TS een auto gewonnen had? Denk je dat hij die zo maar gratis mocht houden? Nee, dat is een bijzonder dure aangelegenheid een gratis auto.

Wat je doet is bij de belasting aangifte 2019 die 900 euro invullen en kijken wat daar uit komt.

Het is sowieso altijd een beetje een drama als het buitenland betreft omdat het je vaak een hoop gedoe en geld kan kosten.
Nee daar heb je dan wel gelijk in, maar daarnaast mag je iedereen een bedrag van 2k+ schenken belastingvrij:

Wil je belastingvrij schenken, dan geldt in Nederland voor iedereen een algemene vrijstelling van 2.173 euro. Dit betekent dat je elk kalenderjaar per persoon 2.173 euro belastingvrij mag schenken. (edit: helaas zal dit wel weer anders zijn i.v.m. buiteland in dit geval)

Dat zou betekenen dat als je op YT een giveaway actie doet, en persoon x nog nooit gewonnen had dit jaar bij jou, er niemand belasting hoeft te betalen? Of ben ik nou gek.

Uiteraard snap ik in het geval van een auto of andere dure spullen je het wel bij de belasting moet melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@hollandnick Maar het is geen schenking, er zit immers een kans aspect aan.

Nogmaal van @jmzeeman
1 Onder kansspelen worden verstaan gelegenheden, gegeven tot mededinging naar:

a. prijzen en premies, indien de aanwijzing der winnaars geschiedt door enige kansbepaling waarop de deelnemers in het algemeen geen overwegende invloed kunnen uitoefenen, met uitzondering van levensverzekeringen en premieleningen;
b. prijzen en premies, uitgeloofd ten behoeve van de deelnemers aan een prijsvraag van welke aard ook, tenzij een wetenschappelijke of kunstzinnige prestatie wordt gevorderd, dan wel een prestatie waarmee het algemeen maatschappelijk belang wordt gediend.
Klinkt mij precies als deze actie. Je word willekeurig als winnaar aangewezen. En als je een antwoord op een vraag moest geven was het B.

En het is de belastingdienst, die boeit het niet hoe jij het ziet en je wilt er ook geen zeik mee. Dat is nog duurder.

[ Voor 6% gewijzigd door LOTG op 09-05-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:07
Ik zit me hier even in te verdiepen. Het is me duidelijk dat de Wet op Kansspelbelasting wel van toepassing is (en niet, bijvoorbeeld, de schenkbelasting, of de wet op inkomstenbelasting - overige inkomsten). De grote vraag is of dit een kanspel is, welke wordt georganiseerd via het internet.

Als dat zo is, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de aangifte van de marktwaarde van de PC (art 5a.1). Als dat niet zo is, dan is de organisator verantwoordelijk (art 6.2) voor afdracht van de kansspelbelasting.

Nu is deze giveaway wel via het internet georganiseerd, maar is daar tegelijk ook niet van afhankelijk. Het is technisch te vergelijken met een giveaway van de (gedrukte publicatie van de) Libelle, bijvoorbeeld - maar er zijn argumenten aan beide kanten. Ik vermoed dat er wel jurisprudentie bestaat, maar die ken ik niet.

In dit geval zou ik toch even contact zoeken met de belastingdienst om uitsluitsel te vragen.

[ Voor 9% gewijzigd door Helixes op 09-05-2019 15:01 . Reden: Verduidelijking 1e alinea ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@L. Kenter @Helixes Het aangifteformulier voor een kansspel op internet is hetzelfde formulier als voor een buitenlands kansspel. Als je dat opent (link) en de toelichting (link), wordt vrij snel duidelijk dat het bij een kansspel op internet echt gaat om geld (inzet en winst), en bij een buitenlands kansspel kan je ook een prijs in natura aangeven.
Lijkt me vrij duidelijk dat dat de juiste route is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58

Theo

moederbord

Dus TS moet aan betalingen verrichten voor een gekregen prijs van 900 euro:
30% kansspelbelastring (270 euro)
21% btw heffing (189 euro)
inklaringskosten (15 euro)

Totaal dus 474 euro wat hij moet betalen voor een gratis computer. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Theo op 09-05-2019 15:55 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
Theo schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:54:
Dus TS moet aan betalingen verrichten voor een gekregen prijs van 900 euro:
30% kansspelbelastring (270 euro)
21% btw heffing (189 euro)
inklaringskosten (15 euro)

Totaal dus 474 euro wat hij moet betalen voor een gratis computer. 8)7
Het is een MSI product. Als MSI Nederland dat naar TS stuurt zitten BTW en inklaringskosten er niet bij lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

L. Kenter schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:16:
Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een prijs gewonnen (geen geldbedrag) met een giveaway van een Youtuber. Hiervoor hoefde ik alleen maar wat dingen te liken op o.a. Twitter en Facebook om mee te doen. Wonder boven wonder heb ik gewonnen en nu vraag ik me af, hoe zit dit met kansspelbelasting? Volgens de belastingdienst is iets een kansspel als het:

- Een spel is waarbij toeval of geluk bepaalt wie wint
- Een prijsvraag is waarbij de kennis en/of vaardigheden van de deelnemers bepalen wie wint

Een giveaway is geen spel en wordt ook niet door kennis en/of vaardigheden bepaald, of neem ik dit te letterlijk?

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen met deze vraag!

P.S. Ik hoop dat dit de juiste plek is voor deze vraag
Bel 0800 - 0543 vanuit Nederland, en vanuit het buitenland +31 555 385 385 en vraag het de Belastingdienst

[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 09-05-2019 17:25 . Reden: typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43
Aanzetten tot belastingontduiking is niet toegestaan.

[ Voor 66% gewijzigd door Ardana op 09-05-2019 18:36 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:23
L. Kenter schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:41:
[...]

Damn de BAM pc dus :9~ . Gefeliciteerd man!

Oh en in 2019 moet je alle uit het buitenland gewonnen PC's aan iCore geven :+

[ Voor 15% gewijzigd door iCore op 09-05-2019 16:33 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Het is toch een gift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Hackus schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:12:
[...]

Bel 0800 - 0543 vanuit Nederland, en vanuit het buitenland +31 555 385 385 en vraag het de betalstingdienst
Geef wel de naam en het adres van je buurman op als ze er naar vragen ;)
Dit dus. Iets met slapende honden en zo: belastingambtenaren kunnen nog valser reageren als ze wakker gemaakt worden. 8)7 Ook voor jou geldt, aanzetten tot belastingontduiking doen we hier niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 09-05-2019 18:37 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:07
@Verwijderd: ik lees het formulier anders. Als dit het formulier is, en gebaseerd is op het component Inzet voor binnenlandse kansspelen, dan suggereert dat, dat dit formulier juist niet van toepassing is. Immers, bij een weggeefactie is geen inzet.

Maar nogmaals - het twistpunt is wat met precies bedoeld met Via het internet. Ik zie dit formulier slechts als indicatie dat dat niet het geval zou zijn.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Helixes In het gelinkte formulier gaat het dus niet om onderdeel 2 (waar sprake is van een inzet), maar om onderdeel 3 (geen sprake van inzet, wel mogelijkheid om prijs in natura te vermelden). Je hoeft niet beide in te vullen, maar alleen het deel dat van toepassing is (dat kan 2 én 3 zijn, maar hoeft niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Weet niet waarom maar als ik dit topic lees moet ik denken aan een nieuwsartikel over dat 2 kinderen van 12 jaar een geldbedrag hadden gekregen van 2000 euro van een vreemde en het geld naar de politie brachten en later gingen zeuren dat ze niks kregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:02
UltraInstinct schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:56:
Weet niet waarom maar als ik dit topic lees moet ik denken aan een nieuwsartikel over dat 2 kinderen van 12 jaar een geldbedrag hadden gekregen van 2000 euro van een vreemde en het geld naar de politie brachten en later gingen zeuren dat ze niks kregen.
Het artikel was iets anders. De meiden zagen een man een portemonnee en pasjes het water in gooien en de man liep daarna naar de meiden toe en gaf het geld onder het mom 'ga er maar wat leuks mee doen'. Inderdaad naar politie gegaan. Bleek dat de man in de war was en familie heeft het opgehaald.

De moeder van een van de meiden vond het blijkbaar sneu... Wtf, vooral omdat die moeder dus blijkbaar een juf is :X https://www.ad.nl/rotterd...wildvreemde-man~adaeb823/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

https://wetten.overheid.n...z=2018-01-01&g=2018-01-01

Dit valt gewoon binnen de kaders van een "kansspel". Dus als de waarde meer dan 449 euro waard is dien je m officieel aan te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraInstinct
Eerste keer in mijn leven dat ik overigens iemand een giveaway zie aangeven bij de belasting. Alsof je 10 k hebt gewonnen :roflol:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

UltraInstinct schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:14:
Eerste keer in mijn leven dat ik overigens iemand een giveaway zie aangeven bij de belasting. Alsof je 10 k hebt gewonnen :roflol:
Ik geef netjes mijn fooi op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Is dit niet gewoon een promotioneel kansspel?
De belangrijkste voorwaarden waar aan moet worden voldaan:
  • er mag aan de deelnemer geen inleg gevraagd worden (gratis deelname);
  • per product, dienst of organisatie mag maximaal één keer per jaar een promotioneel kansspel worden aangeboden;
  • een promotioneel kansspel is tijdelijk van aard (maximale periode is één jaar) en mag maximaal 20 trekkingen bevatten;
  • aan een promotioneel kansspel mogen geen andere kosten verbonden zijn dan door de deelnemer daadwerkelijk gemaakte communicatiekosten (maximaal 45 eurocent);
  • er moeten algemene voorwaarden worden opgesteld en aan de deelnemer kenbaar worden gemaakt;
  • het prijzenpakket mag maximaal 100.000 euro bedragen;
  • bij deelname door een minderjarige is de toestemming van een ouder noodzakelijk. Als het promotionele kansspel zich richt op minderjarigen moet de aanbieder bovendien zorgvuldig en terughoudend zijn en de prijzen afstemmen op de jeugdige doelgroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

Ja maar dat gaat over de eisen qua vergunning vanuit de organisatie. En gaat niet over wel of niet aangeven als gewonnen prijs (volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TomsDiner schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:11:
Is dit niet gewoon een promotioneel kansspel?

er moeten algemene voorwaarden worden opgesteld en aan de deelnemer kenbaar worden gemaakt;
[...]
Ik wacht nog steeds op antwoord hierop:
PcDealer schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:58:
Wat staat en in de voorwaarden van de weggever?
van @L. Kenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
PcDealer schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:32:
[...]

Ik geef netjes mijn fooi op.
Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder inleg is het een promotioneel kansspel (al genoemd) en is kansspelbelasting verschuldigd.

https://www.gmw.nl/onderw...-promotionele-kansspelen/ - stukje scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L. Kenter
PcDealer schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 00:52:
[...]

Ik wacht nog steeds op antwoord hierop:
[...]

van @L. Kenter
Sorry voor de late reactie! Dit is wat er in de term & conditions staat van de giveaway:

International worldwide giveaway! All ages and console gamers are eligible. I pay for all shipping costs BUT if you're outside the U.S., you're responsible for covering any of your country's Customs fees, if applicable.

Thanks and good luck!

-k

This promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by, or associated with, Instagram or Facebook.
Pagina: 1